supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

המזון הבראשיתי שיגן עליכם בחורף

החורף כבר כאן ואיתו שלל המלצות לרפואה מונעת להתמודדות עם מחלות לקראת החורף. החל מתמיכה במערכת החיסון בעזרת תוספי תזונה- ויטמינים ומינרלים, דרך צמחי מרפא וחליטות, הכל כדי להגן על הגוף מפני מתקפת הווירוסים והחיידקים האופיינית לעונה
Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

החזרה אל הרפואה הטבעית תופסת תאוצה בשנים האחרונות מתוך הבנה שהטבע יכול לספק לגוף את כל מה שדרוש, ואם כבר מדברים על הטבע אז כדאי מאד לחזור ממש אחורה, לצמחים שהיו שם מראשית הבריאה – האצות.

אין זה סוד שהאצות היו שם הרבה לפנינו, הן למעשה צורת החיים הבראשיתית ביותר על פני כדור הארץ ויש להן חשיבות אדירה לא רק עבור האדם אלא קודם כל לביוספרה. האצות מקיימות כ 70% מתהליך הפוטוסינתזה בעולם ומשחררות לאטמוספירה את מרבית החמצן.

אוכלוסיות שלמות על פני כדור הארץ מבססות את התזונה שלהן על האצות ולא בכדי, האצות עשירות ברכיבים תזונתיים חיוניים המסייעים לתהליכים רבים בגוף, לרבות  תמיכה במערכת החיסונית.

 

שניה לפני שבוחרים באצות, כדאי לדעת

"יחד עם תרומתן לגוף חשוב לדעת כי האצות הן למעשה סוג של ספוג הסופח אליו לא רק את הדברים הטובים שנמצאים בים אלא גם את הדברים הפחות טובים" אומרת אביטל הראל, תזונאית בכירה בחברת סיקורה, "כאשר הן גדלות בים הן סופחות אליהן מתכות כבדות, חומרי הדברה, מזהמים ביולוגיים ושאר פסולת המושלכת לים ולכן בכל צריכה של אצות חשוב לוודא היכן הן גדלו ומהיכן נקצרו – מהים הפתוח או בגידול מבוקר על היבשה. גידול אצות באופן מבוקר על היבשה מאפשר להן לגדול בסביבה נקייה ממזהמים ולהכיל כמות מרוכזת יותר של רכיבים תזונתיים חיוניים."

 

האצות שיעשו לכם את החורף

בחברת "סיקורה" לקחו את האצות כמה צעדים קדימה והשיקו מוצר המכיל קומפלקס ייחודי של ארבע אצות מובילות, המהווה מולטי מינרל טבעי המכיל קשת רחבה של ערכים תזונתיים, ממקור טבעי, ומעניק לגוף בוסט של חיזוק ואנרגיה.

 

אולווה – אצה אורגנית הידועה יותר כ"חסת ים". על אף היותה נפוצה כל כך בעולם, דווקא היא מוכרת פחות והגיע הזמן לשים אותה בקדמת הבמה שכן מדובר באצה עשירה מאד! אצת האולווה היא אצה ירוקה המכילה ערכים גבוהים של מינרלים (בעיקר יוד), חלבון, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. היוד אחראי לתפקוד התקין של בלוטת התריס והמערכת ההורמונלית. חסר ביוד יבוא לידי ביטוי בין היתר בתחושת קור, עייפות, חוסר אנרגיה ושינוי במצבי הרוח. דווקא בחורף, כאשר כל התסמינים האלו גם ככה קיימים, כדאי לשים לב אם ישנו קשר לחסר במינרלים בכלל ויוד בפרט.

האולווה עשירה גם בסיבים תזונתיים המסייעים לתהליך עיכול תקין. בנוסף הם סופחים אליהם רעלים, שומנים וסוכר.

אצת אולווה

אצת אולווה (ULVA), קרדיט: יורם אשהיים

 

המטוקוקוס –בשמה המלא Haematococcus pluvialis או בשמה העממי "אצה אדומה" – אצה זו מרתקת ביותר מכיוון שיש לה מנגנון מופלא המגן עליה מקרינה. כאשר האצה נחשפת לקרינת השמש היא מפרישה חומר הנקרא "אסטקסנטין" השייך למשפחת הקרוטנואידים – פיגמנטים (צבעניים) אורגניים. האסטקסנטין מופרש בכמויות גדולות ומסייע להגנה מפני הרס התאים. המדע מאפשר כיום להפיק אסטקסנטין על היבשה, בתהליך המדמה אחד לאחד את התהליך הטבעי והאסטקסנטין משווק היום בכל העולם כנוגד חמצון עוצמתי ביותר.  מחקרים מראים שיש ביכולתו להילחם ברדיקלים חופשיים עד פי 550 מויטמין  E ופי 40 מבטא קרוטן!  יש לאסטסקנטין יכולת חדירה של מחסום דם מוח (BBB) ומחקרים מעידים על  תרומתו הבריאותית לפעילות הקוגניטיבית, הלבבית וגם לבריאות העין. האסטקסנטין גם מסייע בהפחתת תהליכים דלקתיים בגוף.

 

ספירולינה – אולי אחת האצות המוכרות ביותר. הספירולינה היא מיקרו אצה הגדלה במים מתוקים. היא עשירה מאד בחלבון מלא (מעל 50%), מינרלים, בויטמין B12, ובכלורופיל המסייע בניקוי הדם והגוף. הספירולינה היא גם אנטי דלקתית, , עשירה מאד בנוגדי חמצון ומסייעת להגברת האנרגיה.

 

כלורלה – אצת מים מתוקים ירוקה, עשירה בברזל, אבץ וחומצות שומן חיוניות. הכלורלה עשירה מאד גם בכלורופיל, ולכן מסייעת בניקוי הדם מרעלים, כולסטרול ומתכות. היא ידועה כמחזקת מערכת חיסונית ומעכבת תהליכים דלקתיים.

 

בסיקורה בחרו להשתמש בארבעת אצות הגדלות בתנאים מבוקרים על היבשה, הרחק מהזיהום הימי, בחירה שהופכת את ה"מולטיקס" לקומפלקס אצות איכותי במיוחד!

 

איך תשתמשו בכל הטוב הזה?

ה"מולטיקס" של סיקורה הינו קומפלקס מתקדם, המגיע באבקה עם כפית מדידה. המינון המומלץ הוא כפית מחוקה אחת ליום המעניקה גם כמות נכבדה של נוגדי חמצון וגם את הקצובה היומית המומלצת על ידי משרד הבריאות ליוד (150 מק"ג). זוהי למעשה השלמה תזונתית המחזקת את הגוף ומסייעת לו להתחזק ולהילחם בתהליכים חימצוניים ודלקתיים.

את המולטיקס ניתן לשים בשייק פירות, ביוגורט ואם חשקה נפשכם במאכל חורפי ומחמם, בהחלט ניתן לשים כפית מחוקה במרק לאחר הבישול, בזמן ההגשה כדי לשמור על הערכים התזונתיים.

את ה"מולטיקס" ניתן להשיג בבתי הטבע ובבתי המרקחת ברחבי הארץ.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו