Sunrider_Fly
Thymoquin_Fly

הכנות חשובות לצום מיצים

מאת: קארונה ירון
זמן קריאה: 2 דקות
חושבים על צום מיצים אך חוששים מהלא ידוע או ממשברים? ההכנות הנכונות לקראת הצום, כמו גם יציאה מדורגת ואטית ממנו, יביאו אתכם לאפקט מקסימלי ויעזרו לכם להתמיד

צריך להכין את הגוף, לא רק את הירקות על השיש במטבח (123RF)

Nadar_IN

המודעות לניקויי גוף באביב הולכת וגדלה, ורבים מאתנו משתתפים בצומות מיצים בסדנאות סוף שבוע. חשוב להבין ולדעת שכניסה לצום מיצים ויציאה מצום מיצים צריכה להיות מדורגת, והתהליך כולו צריך להתפרש על פני 21 יום לפחות.

גוף האדם שואף לאיזון ויציבות תמיד, ותנועות מטלטלות יוצרות בו סטרס. לכן קפיצה מאורח חיים קונבנציונלי לצום מיצים היא תנועה מטלטלת וגם קפיצה מצום מיצים לאורח חיים קונבנציונלי היא תנועה מטלטלת. נדרשים לפחות שבוע הכנה לצום מיצים ולפחות שבוע יציאה מצום מיצים.

שבוע הכנה

בשבוע הזה אנחנו רוצים להוציא מהתפריט מזונות יוצרי תגובה חומצית, יוצרי תגובה אלרגית, ומזונות שאינם מתפרקים במערכת העיכול בצורה מוחלטת, כי הם מכילים כימיקלים שהגוף לא יודע להתמיר לאנרגיה. עדיף להוציא מזונות אלה בשלב שבו אנחנו עדיין אוכלים ארוחות מלאות, ולא בשלב שבו אנחנו שותים מיצים. זאת כדי לרכך, להפחית ואף למנוע משברי ניקוי. המזונות שנוציא מהתפריט בשבוע ההכנה לצום מיצים הם:

• בשר, עוף, דגים
• מוצרי חלב
• חיטה
• קפאין
• סוכרים מעובדים
• מזונות מטוגנים

בשבוע הזה נבריש את העור הברשה לימפתית; זוהי הברשה שמעוררת ומזרימה את מערכת הלימפה. מערכת הלימפה חשובה לאיסוף נוזלים שטפטפו מכלי הדם ומאברים ויצרו בצקות פנימיות. כמו כן זוהי מערכת חשובה לפינוי תאים וחיידקים מתים. ההברשה הלימפתית נעשית על גוף ערום ויבש, מהקצוות למרכז, עם דגש על בלוטות הלימפה בקפל המפשעה בבתי השחי ובצדי הצוואר.

בשבוע הזה נשתה חליטות צמחים שיעזרו בגמילה מקפאין ויתחילו פעולת ניקויי עדינה במערכת העיכול, בכבד, בכליות, בטחול ובלבלב. הצמחים המומלצים לחליטות הם:

• ציפורני החתול
• סרפד
• זרעי גדילן
• זקן תירס
• שן הארי

כדאי לשלב צמחים אלה עם צמחים טעימים בחליטה אחת, מכיוון שרוב הצמחים המנקים הם גם מרים. כדאי גם לשלב בחליטה צמחים מרגיעים, כי שבוע ההכנה לצום מעלה תשוקות והתמכרויות למזונות אסורים בתפריט, ולחץ נפשי לקראת הלא נודע.

שייק פירות

(צילום: 123RF)

שבוע היציאה

בשבוע זה צריך לבצע חזרה אטית וסבלנית של מערכת העיכול לעיכול מסה של מזון. קודם כל יש לשים לב ללעיסה ארוכה וסבלנית של מזונות. בשבוע זה כדאי לאכול ארוחות קטנות כל שעתיים ולא לאכול ארוחות גדולות כל רבע יום. יש לשים לב שלאחר צום מיצים בלוטות הטעם נקיות והכל הרבה יותר טעים, ולכן נדרשת כאן משמעת עצמית.

כמו כן יש לספק למערכת העיכול את המזונות הקלים לעיכול לפי הסדר הבא:

1. פירות
2. ירקות מבושלים
3. דגנים חצי מלאים מבושלים
4. ירקות חיים ואגוזים
5. דגנים מלאים, זרעים וקטניות מבושלים

את הארוחות יש ללוות בנבטים כי הם עשירים באנזימי עיכול. להם יש להוסיף שמנים מן הצומח בכבישה קרה כי הם מסככים את מעבר המזון בצינור העיכול.

כדאי לצרוך פרוביוטיקה, שמחדשת את הפלורה הטובה של צינור העיכול, במיוחד אם תהליך הניקוי כלל חוקנים. לקריאה נוספת על פרוביוטיקה.

יש לשתות שתייה מרובה בין הארוחות כדי ליצור שובע וכדי לשטוף את צינור העיכול. אין לשתות עם הארוחות כי זהו דילול של מיצי העיכול.

כדאי להאריך את שלב היציאה מצום המיצים עד כמה שניתן, כדי להפנים את השינויים כאורח חיים וכדי להשתחרר מהתמכרויות לקפה, לסוכרים מעובדים, לקמח ובצקים, למוצרי חלב ולבשר.

קארונה ירון – שינויי תזונה, מעבר לטבעונות, ניקויי גוף וצריכה של מזונות על

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו