supherb_Fly
Laisha_Fly

הטקטיקות הלא שגרתיות שיחזקו אתכם בימי הקורונה

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 2 דקות
ד"ר דני קרת ממליץ לכם לנסות צום לסירוגין, להתקלח במים קרים ולאכול יותר מצליבים. איך הם מחזקים את המערכת ומה עוד אפשר לעשות כדי לחזק את הגוף? כל המידע לפניכם
Thymoquin_In

ד"ר קרת מציע פרספקטיבה מעניינת על החיזוק בימי הקורונה: "כולם מנסים לחשוב מה הם יכולים לקחת מבחוץ כדי לחזק את המערכת; אני אספר מה הם יכולים לעשות מבפנים כדי לחזק את המערכת – זה העיקר".

 

כשאתה מדבר על לחזק מבפנים, הכוונה לתוספי תזונה?

"כל הנסיונות לבנות על תוספים ועל צמחים פחות משמעותיים בעיני. עכשיו יש לנו זמן ואנחנו פנויים להתייחס לבריאות שלנו ושווה לחשוב על התזונה שלנו ואורח החיים באופן כללי".

 

אז מאיפה להתחיל? ד"ר קרת ממליץ להתמקד בירקות, ומתמקד בקבוצה מסוימת – המצליבים.

 

מצליבים ישמרו עלינו מהקורונה

"הקבוצה של המצליבים הכי עשירה בוויטמין C. אנחנו רוצים פחות סוכרים ומזונות שמתפרקים מהר לסוכר, וירקות ממשפחת המצליבים הם דבר שכדאי להרבות בו".

ד"ר קרת מפנה לירקות מצליבים בריאים במיוחד:

"חלקם אפשר לאכול חיים, אחרים מוקפצים או במרק. הם המקור הטוב ביותר לא רק לוויטמין C אלא גם לאנטי אוקסידנטים שחשוב לדאוג יום יום לשלבו בתפריט. אם מחממים אותם, עדיף באידוי והקפצה שפוגעים רק ב-10 עד 20 אחוזים בחומרים הפעילים. הם פחות מומלצים בבישול ארוך".

 

הנבטה למלחמה בקורונה

ד"ר קרת ממליץ לנצל את הזמן הפנוי להנבטה: "כולם הצטיידו בקטניות לרגל הקורונה. זה הזמן להנביט, עכשיו כשיש זמן. אני מנביט בעיקר עדשים ירוקים או שחורים וכן שעועית מאש – תתחילו בכוס:

משרים את הקטניה במים רגילים בקערה פשוטה ללילה – לילה ארוך בחורף, לילה קצר בקיץ

לאחר שהקטניות שרו וספחו אליהן את המים, למחרת בבוקר מסננים את המים, שוטפים ומנקזים היטב את המים כך שהקטניות נשארות עם לחות בלבד, ללא מים. אם ישארו מים הן עלולות להירקב.

מכסים את הקערה בצלחת ומעמידים על השיש.

פעם ביומיים כדאי לשטוף ולנקז היטב את המים. בקיץ זה נובט מהר מאוד בחורף לאט יותר

כשיש נבט של סנטימטר מעבירים למקרר.  בכלי סגור.

 

היזהרו מעודף נוזלים ונקזו אותם היטב להמשך נביטה, כך הנבטוטים נשמרים היטב, שבוע ואפילו יותר. היתרון הוא להפוך את הקטניה לחצי ירק, העלינו את כמות הוויטמינים".

 

אל תפחדו משומנים

בימים של חוסר וודאות ושהיה בבית, כולם מפחדים להשמין. ד"ר קרת מבין את הפחד, אבל אומר שהוא לא צריך להפחיד אותנו מפני שומנים: "מכיוון שאנחנו לא רוצים יותר מידי פחמימות, נרבה בשומנים בריאות מהצומח: אגוזים, שקדים, אבוקדו, זיתים, שמן זית. אפשר להרבות בהם בלי חשש, אנחנו בסופו של דבר משמינים מפחמימות, לא משומנים".

אני מבינה שאתה רואה בצריכת השומנים גם דרך להתקדם לצום לסירוגין?

"אכן. לדעתי זה זמן מעולה להתנסות בכזה צום; אם אתם יכולים, באמצעות צריכת מספיק שומן בזמן האכילה, להחזיק 16 שעות ללא אכילה, ולאכול רק בחלון זמן של 8 שעות, זה יכול להיות מעולה. זה יתרום למערכת החיסונית שלכם"

 

זה לא מאתגר לדעתך בכזו תקופה?

"זה מאתגר תמיד. אני נעזר בקפה עם שומן כדי להעביר את השעות מהבוקר עד הצהריים – הארוחה הראשונה. גהי ושמן קוקוס בקפה הם שילוב שמסייע להשביע ולהעביר את השעות. אני לא ממליץ על גלוטן, חלב ומוצריו שהם מגבירי ליחה".

 

יש לך המלצות מעבר לתזונה?

"כן – מקלחת במים קרים. לא נשאר עוד המון זמן למים קרים, לפני הקיץ. גם מקלחות של חום וקור לסירוגין מעניקות בוסט מדהים למערכת החיסון"

אם לא מצאתם זמן לתנועה עד היום. זה הזמן להכניס את התנועה לחיים, ואל תשכחו מהשינה – שעות שינה מספקות חשובות במיוחד בימים האלו".

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו