Thymoquin_Fly
supherb_Fly

החלטות תזונתיות לשנה החדשה

מאת: תמר גולן, נטורופתית מוסמכת והעורכת הראשית של הפורטל
זמן קריאה: 2 דקות
מיואשים מההחלטות לקראת השנה החדשה? מבטיחים לעצמכם בכל שנה מחדש שהפעם תאכלו בריא יותר? הכתבה הבאה, מאת תמר גולן - נטורופתית מוסמכת והעורכת הראשית של הפורטל, נכתבה במיוחד עבורכם.

צילום: pixabay

PassoverFocus_IN

שנה חדשה בפתח, וזוהי הזדמנות מצוינת להקדיש מחשבה לכל מה שאנו רוצים שהיא תביא עימה לחיינו; במה אנו רוצים שהיא תהיה שונה מקודמתה? אלו החלטות עלינו לקבל לשם כך? וכיצד נוכל לעמוד בהן?

בכתבה זו נעסוק בהחלטות הקשורות בשיפור התזונה והרגלי האכילה שלנו.

מדי שנה אנו מבטיחים לעצמנו שהשנה נאכל בריא יותר, נפנה יותר זמן להכנת ולאכילת ארוחותינו, נשמור ו/או נרד במשקל, ונדאג להזין גם את יקירינו (ילדינו, בני/ות זוגנו וכד') במזון איכותי ובריא.

על פי המסורת היהודית הימים שלפני ראש השנה הם ימים המתאימים לקבלת החלטות טובות.
על כן, ראש השנה הנו הזדמנות מצוינת לפתוח את השנה החדשה בסימן של שיפור התזונה והרגלי האכילה, וכפועל יוצא מכך – שיפור הבריאות.

עם זאת, כפי שאנו יודעים היטב, רבות מן ההחלטות שאנו מקבלים בתחילת השנה אינן שורדות לאורך זמן, והסיכוי לעמוד בהן לאורך השנה, על פי רוב, אינו גדול.

אם כן, כיצד ניתן בכל זאת לעמוד בהחלטות התזונתיות והבריאותיות שקיבלנו על עצמנו?
כולנו יודעים כי על מנת לקבל תשובות מועילות, יש לשאול את השאלות הנכונות. באופן דומה, על מנת להשיג תוצאות טובות, יש לקבל החלטות ראויות.

עלינו להגדיר לעצמנו מטרה אישית בעלת ערך עליון, שביסודה רווח – "מה ארוויח אם אאמץ ואיישם את עקרונות התזונה הנכונה?". אין הכוונה לרווח מסוג – "לבטח ארזה, ואוכל ללבוש בגד במידה 40 / אזכה בתשומת הלב של בן או בת זוגי / בבר מצווה של הבן אהיה הכי יפה", אלא לרווח הרבה יותר משמעותי, עמוק ואישי, כגון: "אקח אחריות על בריאותי ועל חיי / אוכיח לעצמי שאני מסוגל/ת לעמוד בהחלטות ובבחירות שלי / אדאג לבריאותם של יקירי / אהיה בריא/ה יותר ואוכל להשתולל עם הנכדים" וכדומה. מטרות מסוג זה, הנן בעלות כוח עצום ברגעי משבר, והן המאפשרות לנו להתמיד בהחלטות התזונתיות והבריאותיות שקיבלנו.

בנוסף, יש לזכור כי כמו כל שינוי אחר, גם שינוי תזונתי, נחשק ככל שיהיה, יכול לעורר התנגדות פנימית, קשיי הסתגלות, נסיגה לדפוסי התנהגות ישנים וכדומה. על כן, לפני שיוצאים לדרך, חשוב לבדוק מהן מערכות התמיכה העומדות לרשותנו, והיכולות לסייע לנו בהתמודדות זו: בני משפחה, חברים, קבוצות תמיכה, אנשי מקצוע וכדומה.

מצוידים במטרה ראויה ובמערכות תמיכה, נוכל לעמוד בהחלטות שלנו לשנה החדשה, ולהתחיל ליישם אותן כבר בארוחת החג.

שתהיה לכולנו שנה טובה, בריאה ומזינה!!!

 

tamar@effecTiv-e.co.il

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו