EatSane_Migdal
Alternative_Migdal

4 סיבות למה דיאטה זה הדבר הכי משמין בתפריט שלך

מאת: - נטורופתית. מטפלת בתזונה תוך התמקדות באסטרטגיות אכילה. מנחת סדנאות ריסטארט תזונה.
לכבוד "יום ללא דיאטה" הבינלאומי שחל ב-6.5 מסבירה אלמוג גולד, שמלווה נשים לבריאות ואיזון משקל, למה דיאטה זה הדבר הכי משמין בתפריט של מי שרוצה לרזות, ואיך בכל זאת מצליחים להגיע למשקל והרגשה מיטביים
למה דיאטה זה הדבר הכי משמין בתפריט שלך

למה דיאטה זה הדבר הכי משמין בתפריט שלך

השבוע מציינים את "יום ללא דיאטה" הבינלאומי וזאת הזדמנות טובה לעשות סדר ולהציג כמה עובדות על אחת התעשיות הפופלאריות בעולם – תעשייית הדיאטות.

לפי מחקרים, 95% מאנשים שעושים תהליך ממוקד של הרזיה יעלו תוך שנה-שנתיים את המשקל שהשילו מעליהם ואף יערימו על עצמם עוד מספר קילוגרמים.

הנה 4 סיבות לכך שזה לא עובד…

חשיבה במושגים אסור/מותר, טוב/רע

הבוקר התקשרה אליי אישה שמתמודדת עם עודף משקל, וסיפרה לי שכבר ניסתה המון דיאטות הרזיה "אבל כל הזמן חשבתי על גלידה והתחשק לי לאכול גלידה. דווקא כי היה אסור".

Alternative_Article

המילה אסור מכווצת את רובנו, כי במירוץ החיים ושלל המשימות והמטלות (ובעיקר לאחר שנת סגר והגבלות), מי רוצה עוד איסורים ומשטרים?

גם החלוקה של סוגי מזון טובים וסוגי מזון שפחות, היא חלוקה שרירותית בעיניי.

לפעמים, דווקא כשמשלבים מזון שנחשב פחות "בריאותי" בתזונה (למשל: שוקולד, גלידה או המבורגר), אז נעשה שקט בראש ותהליך הירידה במשקל מתאפשר.

החוכמה היא לדעת מתי ביממה כדאי לאכול את מה שאוהבים על מנת לתמוך בחילוף החומרים ולווסת את החשק לעוד, וגם באילו צירופי מזון כדאי לאכול אותם.

אף אחד לא אוהב איסורים

אף אחד לא אוהב איסורים

הסתערות על המטרה

מוטיבציה היא דבר מתכלה. הרבה אנשים מגיעים ל"פרוייקט" תזונתי חדש ומסתערים בכל הכוח. או הכל או כלום.

ההסתערות הזאת מתישה ומעייפת והפיצוי בסוף מגיע.

מחקרים על אנשים שהצליחו לרדת במשקל ולשמור על בריאותם וגם לשמר את זה לאורך זמן הראו שהם עשו דברים בהדרגה ובהתאם לאישיותם והיכולות שלהם.

המחקרים מראים שדווקא אלו שנכנסו בשיא האנרגיה לדיאטה והקפידו על כל פרט ופרט באדיקות סבלו מ"תסמונת המטוטלת" שבעצם אומרת שככל שהולכים לצד קיצון אחד תהיה בסוף רגרסיה בדיוק לצד השני.

לכן כדאי לרכוש כלים לאכילה תומכת שעונה על הצרכים הרגשיים שיהיה אפשר לשמר לחיים. כל ירידה במשקל ועלייה חזרה תייצר מנגנון עקה והתנגדות בגוף, מה שיקשה על הדיאטה הבאה.

האמונה שההצלחה טמונה בעוד ידע

טעות נפוצה. מגיעים אליי אנשים מבולבלים מרוב ידע ודעות תזונתיות סותרות. ההצפה הזאת מעמיסה על העומס הגופני והמנטאלי הקיים. אצל רבים נוצרת תחושה שכל מה שבוחרים לעשות לא מספיק טוב או לא נכון.

העניין הוא שהפוקוס צריך להיות דווקא על אסטרטגיית האכילה. אסטרטגיה היא דרך פעולה שמתאימה לאדם ספציפי בדרכו למטרה ספציפית. היא לוקחת את הידע הרלבנטי ועוסקת בהתאמה ליום יום, לאילוצים ולצרכים הרגשיים.

בסופו של דבר, פשוט זה המתוחכם החדש.

רבות אומרות לי שהן יכולות לכתוב ספר על תזונה אבל לא מצליחות ליישם.

כל מה שהן צריכות לעשות, בשלב הראשון, זה לבנות לעצמן אסטרטגיה שתתמוך בהן בסיטואציות שונות.

החל מלהכניס את צנצנות השקדים, העוגיות או הגרנולה מהשיש לארון כדי שהן לא "ייחטפו" על ידן, דרך אסטרטגיה לחופשות ואירועים מיוחדים ואפילו למצבים הורמונאליים כמו זמן הווסת או גיל המעבר.

הידע לא מונע ממך לעמוד בפני פיתויים יומיומיים. אסטרטגיית אכילה - כן.

הידע לא מונע ממך לעמוד בפני פיתויים יומיומיים. אסטרטגיית אכילה – כן.

להיות עם זה לבד

מערכת יחסים עם הגוף והאכילה היא מערכת יחסים שיכולה להיות כאובה, מתסכלת ובודדת גם לאנשים שמוקפים בחברים, משפחה וזוכים להצלחה בתחומים אחרים בחייהם.

מחקרים מראים שאנשים שעשו תהליך בקבוצה הצליחו יותר לשמור על הבריאות והמשקל לאורך זמן ובאופן מהיר יותר.

אם חושבים על זה, הרבה מהאכילה שבעצם עומדת בינינו לבין המקום בו היינו רוצים להיות, נובעת מהחור השחור הזה של הבדידות והתסכול.

תהליך הרזיה ובריאות מוצלח הוא תהליך שמרגישים בו ביחד. כזה שחשים בו – למרות האתגרים – סקרנות, שמחה וסיפוק.

הנה נקודה חשובה למחשבה לקראת היום הבינלאומי ללא דיאטה, איך אנחנו מפסיקים להזין את התעשייה הזאת ומתחילים להזין את עצמנו באוכל טוב, תחושת מסוגלות עצמית ושמחת חיים?

*

כותבת המאמר – הנטורופתית אלמוג גולד , מנחה את סדנת תזונה לחיים, המעניקה כלים לחיים בריאים ומאוזני משקל.

למאמרים נוספים בנושא של אלמוג גולד:

איך מגיעים לעצמאות תזונתית?

הדרך המהנה ביותר להפחית במשקל ולהעלות אנרגיות

עשרת הדברות לאכילה בריאה

צרו קשר עם אלמוג גולד רוטנברג



    * שדות חובה


    השאירו תגובה: