Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

בריא יותר או שינוי תדמיתי? על מוצרי מזון שעברו שדרוג בריאותי

מבול של מוצרים חדשים נחתו בסופרמרקטים, כולם מבטיחים שהם יותר בריאים או דיאטטיים. אילו מוצרים חדשים? ומה אומרת על כך הדיאטנית?
supherb_IN

 

שוקולד עם פחות סוכר – חדש מעלית

אחרי פיתוח ארוך ומאתגר שהוביל צוות טכנולוגי שעבד על השוקולד של עלית, הם הצליחו להיות הראשונים המביאים לצרכן הישראלי את הבשורה: טבלת שוקולד במתיקות מעודנת  עם 30% פחות סוכר*. את מקומו של הסוכר תופסים שני רכיבים מרכזיים: סיבים תזונתיים (17%) וקמח מפקעת אגוזי טייגר טחונים (5%). איתור חומרי הגלם הייחודיים ופיצוח המתכון המדויק אפשרו הגעה לפרופיל טעם מתקתק תוך שמירה על המרקם הנימוח המזוהה עם השוקולד. המוצר אושר כ"מוצר חדש" על פי חוק המזון – משמע: החברה הביאה פיתוח טכנולוגי משמעותי הנותן  מענה לצורך אחר מבחינת הצרכן.

*ביחס לטבלת שוקולד פרה – חלב.

 

פקעת אגוזי הנמר (המכונה טייגר), הנה מקור טבעי למתיקות. שורשיה של בספרד והיא משולבת בתרבות האוכל המקומי במדינה, כמו גם בדרום אמריקה ובמדינות המזרח. לפקעת פרופיל שומנים הדומה לשמן זית, היא עשירה בוויטמינים ומינרלים, עתירה סיבים תזונתיים מהסוג שאינו מסיס במים, וכמו כן יש בה תכולה גבוהה של עמילן פרוביוטי עמיד המשמש כמזון ומצע לבקטריות הידידותיות במעיים. טעמה של הפקעת מתקתק, ולכן בתהליך פיתוח מורכב נמצא כי יכולה להוות מקור למתיקות שיאפשר הפחתה משמעותית של סוכר תוך שימור טעמו המוכר של השוקולד.

טבלת השוקולד החדשה תגיע בשלושה טעמים:

שוקולד חלב ללא תוספים , שוקולד חלב עם שבבי קוקוס ושוקלד חלב עם שברי אגוזים (המוצר מכיל סיבים תזונתיים ובהתאם לכללי הרגולציה ייקרא טבלה בטעם שוקולד) . משקל: 100 גר' לטבלה. כשרות: בד"צ. קחו בחשבון – מחקרים אומרים ששוקולד ממכר, אז נהגו באחריות.

 

חצי מהסוכר במיץ

המותג תפוזינה השיק משקאות חדשים עם חצי מכמות הסוכר;תפוזינה WOW תגיע בטעמים האהובים של תפוזים, לימונענע ואשכוליות
ותכיל חצי מכמות הסוכר, ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים
עם ויטמינים וחתיכות פרי.

 

 

סדרת תפוזינה WOW מצטרפת אל טעמי תפוזינה האהובים: תפוזים, מנגו, ענבים, תות בננה, אשכוליות, לימונים, לימונענע, תפוחים, תפוזים לייט, אשכוליות לייט.

 

חטיף פריך ובריא בטעם גריל

לאחרונה שסטוביץ השיקה את סדרת חטיפי קראנצ'וס עם ערכי שומן רווי ונתרן הנמוכים ביותר בקטגוריה, בהתאמה לדרישות משרד הבריאות לשנת 2020. לאחר מאמצי פיתוח רבים נמצא מתכון עבור סדרת קראנצ'וס הנותן מענה לקהל רחב המעוניין לאפשר לילדיו צריכת חטיפים עם פחות רגשי אשם.

המוצרים החדשים הינם בעלי ערכי שומן רווי ונתרן הנמוכים ביותר בשוק החטיפים: 40% פחות נתרן ו- 60% פחות שומן רווי בהשוואה לחטיף החיטה המוביל בשוק. סדרת קראנצ'וס כוללת 5 טעמים: גריל, ברביקיו, פלאפל, בצל ופיצה.

 

דבר הדיאטנית: "מגמה מבורכת אבל האחריות בידי הצרכן"

הדיאטנית נעמה שיראזי מציעה את הפרספקטיבה שלה על התופעה: "זו מגמה מבורכת ומאוד חיובית. הרגולציה מתחילה להיות מעורבת ולהשפיע לטובה".

אז אפשר לחגוג?

"למרות שהמגמה חיובית יש בה גם אפשרות להטעיית הציבור ולכן אין להסתמך רק על ההצהרות המבטיחות בחזית המוצר אלא להפוך את המוצר ולקרוא את רשימת הרכיבים וטבלת הערכים.
האחריות לבחירה נבונה היא תמיד על הצרכן. המוצרים המשודרגים הם בדרך כלל מוצרים שהיו ונשארו גם לאחר השידרוג אולטרא מעובדים ויש לדאוג לצמצם את צריכתם בתפריט".

איך אפשר להבין בכלל מה טוב?

"ישנם מזונות בתצורה טבעית, עיבוד מסורתי, עיבוד תעשייתי ומזון אולטרא מועבד.
את צריכת המזונות האולטרא מעובדים יש לצמצם למינימום.
נזהה אותם על ידי רשימת הרכיבים.
אם הרשימה ארוכה, מעל 5 רכיבים ומכילה מילים שהצרכן לא מכיר ולא מזהה, ואם היא עמוסה בתוספי מזון (E) ככל הנראה שמדובר בבחירה פחות איכותית. הצרכן צריך לבדוק בכל מוצר את כמות הנתרן, השומן, השומן הרווי והסוכר.

המוצרים החדשים מתאימים עצמם לסימון התזונתי החדש אך זה לא מספיק כדי להבטיח שמדובר במוצר בריא; המגמה חיובית אך עדין לא מספקת.".

 

שוקלים לשפר את הרגלי האכילה? תוכלו לקרוא את סיקור ההרצאה – שינוי בהרגלי האכילה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו