Nikui_Fly
Nikui_Fly

אסטרטגיות טיפול בתזונה לסכרת סוג 1 ו-2

מאת: - תוכניות ריפוי אונליין לסוכרת 2, ללחץ דם גבוה ולכולסטרול גבוה. תוכניות הוליסטיות, משנות חיים, בעלות הצלחה מוכחת.
אין פתרון אחד לסכרת - חולים שונים זקוקים לפתרונות שונים. אז מה ההבדל בין סוגי הסכרת השונים ואיך משפרים את המצב? כל המידע לפניכם

תמונה: unsplash

Nikui_IN

סכרת נעורים קרויה סכרת 1 והיא מחלה בה הגוף תוקף את תאי בטא בלבלב, האחראים על ייצור אינסולין. התוצאה היא חוסר אינסולין בדם. סכרת מבוגרים קרויה סכרת 2 והיא מחלה בה האינסולין המצוי בדם בשפע אינו משפיע על תאי הגוף להפתח לסוכר. בשני המקרים המצב הוא הצטברות סוכר בדם.

בשני המקרים ההסבר למחלה הוא שילוב של תורשתיות עם נסיבות סביבתיות, אך בסוכרת 1 התורשתיות כבדת משקל: מחקרים שנעשו בתאומים זהים הראו כאשר לאחד מהתאומים היתה סכרת 1 הסבירות שגם השני יסבול מהמחלה הוא 90%. בסכרת 2 הנסיבות הסביבתיות הן כבדות משקל.

 

מה גורם לסוגי הסכרת השונים?

הנסיבות הסביבתיות שנמצאו קשורות להתפרצות סכרת 1 הן: הידבקות ויראלית, חשיפה לחלב פרה וחלבון גלוטן אצל תינוקות, צריכת שומן טראנס וסוכרים פשוטים, העדר פעילות גופנית.

הנסיבות הסביבתיות שנמצאו קשורות להתפרצות סכרת 2 הן: סטרס, העדר פעילות גופנית, צריכת שומן טראנס וסוכרים פשוטים, השמנת יתר ומחסורים של ויטמינים ומינרלים.

האינסולין הוא טיפול הכרחי במחלת סכרת 1 כי הגוף לא מייצר אותו בעצמו. ללא האינסולין יסבול החולה מהיפרגליקמיה, חמצת סוכרתית ופירוק רקמות שומן. על החולה להקפיד על זמני ההזרקה, הטכניקה הנכונה ושינוי אתרי ההזרקה של אינסולין. לצד הטיפול באינסולין חייב החולה לעסוק בפעילות גופנית יום יום.

אורח החיים המומלץ לחולי סכרת סוג 1

לחולה סכרת 1 אין הרבה ברירה אלא לחיות בתפריט טבעוני דל שומן:

 

התמודדות עם סכרת סוג 2

חולה סכרת 2 חייב גם הוא לעסוק בפעילות גופנית רוב ימות השבוע, אך הוא נהנה מהאפשרות להוריד את הסוכר בדם בזכות שינוי הנסיבות הסביבתיות. רופאים שמחים להוריד מינונים של תרופות לחולי סכרת 2 שהצליחו להוריד את הסוכר בדם בעזרת תפריטי תזונה מרפאים, ניקוי הגוף מרעלים ועיסוק בספורט.

חולי סכרת 2 יכולים לבחור בין שני תפריטים (מנוגדים זה לזה אך מוכחים כל אחד בפני עצמו כיעילים להורדת סוכר בדם) לפי נטיות הטעם והמוסר האישיים:

1. תזונה טבעונית דלת שומן כפי שפורטה לחולי סכרת.

2. תזונה קטוגנית המבוססת על חלבון מן החי ומן הצומח, שפע ירקות טריים ומבושלים, שומן צמחי בכבישה קרה והמנעות מוחלטת מפחמימה. בתזונה זו יפיק הגוף אנרגיה מהחלבון ומהשומן ללא צורך בסוכר.

אני מזמינה אתכם אל תוכנית הריפוי מסכרת 2, תוכנית שתוגש לכם אונליין בזמנכם הפנוי בבית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו