Thymoquin_Fly
Nikui_Fly

אנג'לינה ג'ולי התגייסה להצלת הדבורים - דבוראי ישראל ומועצת הדבש מברכים

הכירו את הדבוראית לעתיד - אנג'לינה ג'ולי, שלוקחת חלק בפרויקט שמכשיר נשים ברחבי העולם לפעול למען שימור והגנה על אוכלוסיית הדבורים

אנג'לינה ג'ולי עם הדבורים. צילום באדיבות מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק

bari14_In

אנג'לינה ג'ולי נוהגת למנף את מעמדה כסלב למען מטרות נעלות. עכשיו הגיע תורן של הדבורים, שאוכלוסייתן בעולם מצטמצמת בעקביות בעשור האחרון.

חשיבותן של הדבורים בעולם

בריאיון שנערך עימה בנשיונל ג'יאוגרפיק הסבירה ג'ולי מדוע חשוב לשמור על הדבורים. "לדבורים תפקיד מהותי בשרשרת המזון. המשכיות הדבורים בעולם נמצאת תחת איום בשל שימוש נרחב בחומרי הדברה ומחסור בבתי גידול ומזון (צוף). גם שינויי האקלים מהווים סכנה לאוכלוסייתן", היא אמרה.

לדילול המתמשך באוכלוסיית הדבורים יש השפעה נרחבת על החקלאות ומקורות המזון שלנו. על פי נתוני האו"ם,  האבקת דבורים וחרקים היא קריטית עבור 3 מתוך 4 יבולים חקלאיים בסיסיים!

למעלה מ-1/3 משטחי החקלאות בעולם תלויים בהאבקה זו, ביניהם: פירות, ירקות, אגוזים, אספסת (המשמשת כמזון לבהמות) וכן יבולים המשמשים לרקיחת תרופות, הכנת בגדים ועוד.

נשים למען דבורים

היוזמה אליה הצטרפה אנג'לינה ג'ולי נקראת "נשים למען דבורים" ומטרתה להכשיר נשים לעבודה בכוורת במגוון מדינות באירופה, סין, רואנדה ועוד. ג'ולי, תהיה בין 10 הנשים הראשונות שיעברו הכשרה לכך בפרובאנס.

בריאיון בנשיונל ג'יאוגרפיק חשפה ג'ולי את הסיבה למעורבותה בפרויקט זה, כמו גם בפרויקטים הומוניטריים נוספים: "יש כל כך הרבה בעיות בעולם. אם קיימת בעיה שאנחנו יכולים לסייע לפתרונה, אנחנו חייבים להיות מעורבים בכך".

עוד הוסיפה לגבי הפרוייקט: "מדובר בתוכנית שגם מספקת פתרון וגם מעצימה נשים, וזה מה שמרגש אותי בה".

הפרוייקט הוא פרוייקט משותף של אונסק"ו ושל חברת גרלן הצרפתית.

דבורה בפעולה. צילום: מועצת הדבש

דבורה בפעולה. צילום: מועצת הדבש

עשינו לכם חשק לדבש? כדאי לקרוא:

איך תבחרו את הדבש הטוב ביותר עבורכם?

האם הדבש בריא לנו?

מזון מלכות

ומה בישראל?

גם מועצת הדבש בישראל פועלת למיגור התופעה המדאיגה של דילול אוכלוסיית הדבורים.

המועצה מקיימת בשיתוף קק"ל פרויקט שנתי ורחב היקף לנטיעות שיספקו צוף – מזון לדבורים בישראל. זאת בנוסף לפעילויות מחקר, חינוך והסברה בנושא.

לפי נתוני מועצת הדבש, תרומתה של דבורת הדבש להאבקת הגידולים בישראל נאמדת בכ-3 מיליארד ש"ח בשנה. בישראל קיימות כיום 120,000 כוורות אותן מטפחים 510 דבוראים.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו