11_flyL

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

בשנה הבאה נאכל בריא

שנה חדשה מביאה עמה שפע של החלטות והבטחות שאנו מבטיחים לעצמנו: השנה אתחיל ללמוד, אחפש עבודה אחרת, אתחיל לעסוק בפעילות גופנית, אערוך בדיקות גופניות מקיפות, אתחיל לאכול מזון בריא יותר

שנה חדשה מביאה עמה שפע של החלטות והבטחות שאנו מבטיחים לעצמנו: השנה אתחיל ללמוד, אחפש עבודה אחרת, אתחיל לעסוק בפעילות גופנית, אערוך בדיקות גופניות מקיפות, אתחיל לאכול מזון בריא יותר…

תזונה נכונה, כך ידוע לכל, פותרת בעיות בריאות רבות, החל בסוכרת וכלה ברמות כולסטרול גבוהות. התחושה שאנו מודעים למזון שנכנס לגופנו ומבטיחים לגופנו מזון טרי ובריא מסייעת אף לשיפור מצב הרוח.

המעבר לתזונה בריאה יותר אינו חייב להיות קיצוני: איך צורך להפוך לטבעוני או צמחוני בן לילה ואין צורך להתנזר מגלוטן או סוכר. אפשר גם להסתפק בכמה צעדים קטנים, ישימים ופשוטים, שיתנו לכם הרגשה טובה יותר.

הנה כמה צעדים שיסייעו בידיכם:


• העדיפו ירקות טריים על פני כל אוכל מעובד – וירקות אורגניים על פני ירקות רגילים. 

• צרכו ירקות ופירות בעונתם – והתאימו את תפריטכם לעונות השנה. אל תרכשו תאנים בחורף או שומר בקיץ, משום שאז הם לא במיטבם (ואף יקרים יותר).
• נסו ככל שניתן לרכוש ירקות טריים ולבשלם תוך זמן קצר. אל תתנו לירקות שלכם להזדקן במקרר!

• השתדלו לטפל בירקות שקניתם באופן מינימלי, תוך תשומת לב לכל ירק וירק. אל תבשלו ברוקולי עד שישכח מהו ויאבד את צבעו הירוק הנפלא. אל תהפכו כל ירק לפשטידה.

• השתדלו לצמצם בצריכת בשר אדום, שגורמת לחולי ומקצרת את תוחלת החיים.

• בשלו לעצמכם מנות שמשלבות פחמימה בריאה, כגון אורז פרא או קינואה, עם קטניה עשירה בברזל, כגון עדשים שחורות או שעועית מש, ירק מבושל/צלוי, אגוזים מזינים כגון גרעיני דלעת, שמן זית – והגישו עם טחינה, שמשלימה תזונתית.
• העדיפו קמח מלא, קמח שיפון וקמח כוסמין על קמח לבן; העדיפו אורז מלא על כל סוגיו על פני אורז לבן – וסוכר חום כהה או דבש או סילאן או מייפל טהור על פני סוכר לבן.

• כל המוצרים הללו כבר מזמן אינם נחלתן של חנויות הטבע בלבד: חפשו את המרכולים שבהם ניתן למצוא מחלקת בריאות או טבע, שופעת מוצרים וחידושים. 

• עשו לכם מנהג בריא: בכל קנייה במרכול, הקפידו להכניס לעגלה לפחות מוצר אחד שכולו בריאות.

• בחרו בלחם שיפון מלא או לחם מחיטה מלאה, דחוס ועשיר – על פני לחם קל, שכולו אוויר ומים, ואינו משביע כלל.

• הימנעו לחלוטין ממשקאות מתוקים. כשמתחשק מתוק אפשר להכין תה צמחים (נטול קפאין), כמו למשל חליטת פירות יער, שהיא בעלת מתיקות טבעית. בחורף – חמה, ובקיץ -צוננת, עם שפע קוביות קרח.

• צמצמו את צריכה הקפה, שרק מגבירה את הלחץ. 

• העדיפו פירות טריים על כל ממתק! כיוון שהם מכילים סוכר, צרכו מהם במידה.

• העדיפו פירות מיובשים אורגניים על פני רגילים: צבעם אמנם פחות זוהר – אך הם נטולי גופרית ו/או חומר זיגוג כימי.

• זקוקים לקינוח מתוק? אכלו 3 תמרים (זן מג'הול העסיסי מומלץ) אחרי ארוחת הצהריים ותגלו שהצורך במתוק בא על סיפוקו.

ממה כדאי להימנע?

ממזון מעובד, המכיל שפע של תוספים תעשייתיים, החל בחומרים משמרים ומייצבים וכלה בצבעי מאכל וחומרים מתחלבים. מומלץ לקרוא את התוויות של כל המוצרים שאנו צורכים, החל בדגני בוקר ואבקה להכנת שוקו מהיר – וכלה באבקת מרק ובורקס קפוא. יש לדעת כי החומרים הראשונים ברשימת המרכיבים הם אלה המצויים בכמות גדולה במזון – והאחרונים מצויים בכמות זעומה.

• כל מרכיב הכולל את האות E אינו אמור להיות במזונכם.

• השתדלו להימנע ככל שניתן מחומרים משמרים.

• בדקו מהי כמות הנתרן (כלומר: מלח, שמגביר את לחץ הדם) בכל מוצר ונסו לבחור במוצר שבו כמות הנתרן פחותה.

• בדקו מהי כמות הסוכר בכל מוצר ונסו לבחור במוצר שבו כמות הסוכר מזערית.

• מהו סוג השומן שבמוצר? העדיפו שומנים בלתי-רוויים, כגון שמן זית. שומן רווי קשה יותר לעיכול משומנים אחרים ועלול להעלות את רמת הכולסטרול (ובמיוחד את הכולסטרול ה"רע") ולגרום למחלות לב.

אין לנו ספק כי אימוץ תזונה בריאה ישפר את תחושתכם ומצב רוחכם תוך זמן קצר – ואף יסב לכם תחושת שליטה שאולי אבדה בדרך.

הכתבה באדיבות green 

השאירו תגובה: