ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

RONY_FLYR

Powered by WP Bannerize

איך להתמודד עם אכילה רגשית בדרך הרפואה הטבעית

מכללת אילמה
מאת: - המכשירה יועצי רפואה טבעית בתכנית לימודים מהפכנית על בסיס 15 שנות ניסיון, אלפי מטופלים והצלחה מוכחת בריפוי מחלות על ידי שינוי אורח חיים
אישה אוכלת סלט

האוכל זה הדבר הכי זמין לנו והכי גשמי שניתן לקבל בהישג יד מבלי להתאמץ יתר על המידה, זה ממלא אותנו, אנחנו יכולים לבחור את הטעם והריח של מה שאנחנו אוכלים, אנחנו יכולים לבחור באיזו כמות אנחנו רוצים לאכול, אז למה לא בעצם?

למה לא? כי זה לא בריא, זה משמין, זה לא מזין באמת וזה מונע מאיתנו להתמודד באמת עם הרגשות השליליים שלנו ועם מה שמפריע לנו בחיים.

אכילה רגשית מוגדרת כאכילת יתר שמייצרת הקלה זמנית מרגשות שליליים.
למעשה, בכל פעם שאנחנו אוכלים לא מתוך רעב אמיתי או מתוך צורך להזין את הגוף זה מוגדר כמצב של אכילה רגשית.

לכל אדם יש מערכת יחסים עם האוכל, שעוצבה במידה רבה בילדות המוקדמת.
מנעד עצום של רגשות מסתתר מאחורי הרעב הפיזי לכאורה.

יש כאלו הפונים לאוכל מתוך צורך באהבה, נחמה וחום אנושי.

יש כאלו הנוהגים לגשת למקרר כשהם משועממים או עצבניים.

ויש כאלו שאוכלים פשוט כי זה מענג אותם. העונג המושג במקרה זה הוא זמני במהותו, כזה המשאיר "בור" של רעב רחב וגדול יותר לאחר הסתלקות תחושת המילוי.

מה קורה לפני שעולה תחושת הרעב?
על פי תורת החסידות, הרבה לפני שעולה באדם תחושת רעב, עולה בו מחשבה או זיכרון שמייצרים במוח "תמונה". אותה תמונה יוצרת לאדם אי שקט בצורה של כאב, פחד, שעמום או עצב. ואותו רגש מניע את האדם להחזיר את השקט ולמלא את הריק שנוצר, באמצעות אוכל.

באנגלית, רגש נקרא Emotion, כלומר אנרגיה בתנועה. הרגש הוא אנרגיה חזקה שמניעה אותנו בחיים, לטוב ולרע…

באמצעות האכילה הרגשית האדם לכאורה מגיע להקלה ומשתחרר לכאורה מאותו רגש שלילי אבל זהו מצב זמני ובמהרה אי השקט יחזור. זהו למעשה דפוס התנהגות אוטומטי של בעיה-פתרון המנציח את עצמו.

איך מפסיקים את הדפוס האוטומטי של ההליכה למקרר?

 

איך מתמודדים ומה עושים?

בראש ובראשונה, אנחנו צריכים להיות כנים ולהציף אל המודעות שלנו שאנחנו אכן אוכלים לעתים מתוך צורך רגשי, מחסור הזקוק למילוי, ולא מתוך צורך פיזי של הגוף בהזנה.

מניסיון רב שצברנו בקרב תלמידי אילמה, צריך רק מעט בגרות ובשלות פנימית על מנת לעשות צעד משנה חיים של לקיחת אחריות ושינוי.

תהליך ההתמודדות עם אכילה רגשית יחשוף אתכם לרגשות חדשים ויזכה אתכם לעבור מסע של התחדשות עם עצמכם גם בגוף וגם בנפש. עומדת בפניכם הזדמנות נפלאה לנהל דיאלוג חדש עם הגוף שלכם ולהתחבר אליו ממקום אחר, ממקום של אהבה.

אישה אוכלת

ההתמודדות עם אכילה רגשית היא מסע מרגש ומופלא מעבר לאזור הנוחות המוכר

בואו נצא לדרך:

שלב ראשון: זיהוי הרגש

בשלב זה עליכם לזהות את אותו רגש שהניע אתכם לקום אל המקרר או אל דוכן הגלידה
הרגש יכול להיות: אשמה, כעס, בדידות, בגידה, התרגשות, מבוכה, מועקה, שעמום, עצב, עצבנות, תיסכול, ייאוש ועוד… ככל שתזהו את הרגש שמסתתר מאחורי הרעב כך תרכשו מיומנות גבוהה יותר בניהול שלו. זכרו שמחשבה תמיד קודמת לרגש, אז שחזרו את המחשבות שלכם ואתרו את המחשבה שעלתה רגע לפני הרגש.

בדרך כלל הרגש השלילי נוצר כאשר תשומת הלב שלנו ממוקדת על מחשבה שלילית.

 

שלב שני: הקשבה לגוף

מרבית האנשים בעולם המערבי לא מרגישים רעב פיזי בבהירות. זה הזמן לעורר את המודעות שלכם לרעב הגופני האמיתי, במקום לרעב רגשי מדומיין. לרוב רעב רגשי מופיע בפתאומיות ומלווה לזה רגש שלילי מסוים, בעוד רעב אמיתי של הגוף נבנה בהדרגה.

לכן מומלץ לנהל תפריט תזונתי בריא ומאוזן שמזין את הגוף שלכם בצורה מבוקרת ושהסוכר נכנס לדם בהדרגתיות ולא לאכול ג'אנק פוד, מאכלים מעובדים ומתועשים וסוכרים שגורמים לכניסת הסוכר לדם בצורה מהירה, מה שיכול לגרום לנפילות סוכר ולתחושת רעב תמידית.

שלב שלישי: יומן אכילה

זה הזמן להתחיל הרגל אכילה חדש.
דרך מצוינת שתתמוך בכם בתהליך החדש ותעורר לכם את המודעות, זה לנהל יומן אכילה.
קחו מחברת וכתבו בכל יום מה אכלתם לאורך כל היום (בוקר, צהריים, ערב וביניים) ומה הרגשתם פיסית ונפשית לפני ואחרי האוכל. לדוגמא: בבוקר: אכלתי דייסת קווקאר, הייתי עצבנית ואחרי האוכל התנפחה לי הבטן. תיעוד של מה שאכלתם ואיך הרגשתם מבחינה רגשית ופיסית תעזור לכם לזהות הרגלים שליליים וגם לשנות אותם. על ידי כתיבת יומן אכילה תוכלו להיות מודעים לאכילה שלכם מבחינת מה אתם אוכלים, כמה אתם אוכלים ואיך הגוף שלכם הגיב לאותו מזון ואיזה רגש הסתתר מאחורי האכילה. כשתתבוננו במה שכתבתם תוכלו להכיר את המחשבות המנהלות אתכם, את דפוסי האכילה שלכם ואת הבחירות שלכם וזה יוכל לעזור לכם לשנות את אותם הרגלים רעים ולעבור לאורח חיים בריא ומזין.

שלב רביעי: להתמודד עם הרגש

חפשו דרכים אחרות מלבד אוכל על מנת להתמודד עם אותו רגש שלילי בדרך שתיטיב עם עצמכם.
יש כאלו שנכון להם לצאת לריצה כדי לשחרר כעס ויש כאלו שנכון להם להתקשר לחבר קרוב לקבל תמיכה חום ואהבה.

אדם לרוב יודע בתוך תוכו מה הם הדברים שמיטיבים איתו, לכן חשוב בתהליך הזה, שכל אחד מכם ימצא את הנקודות הטובות שבו ויכתוב לעצמו מה הם התחליפים הבריאים לשחרור הרגש התקוע וכך גם תיטיבו עם עצמכם וגם תבחרו בדרך בריאה להתמודד עם הרגש ולא להשליך את זה על אוכל.

שלב חמישי: שינוי נקודת המבט

אוכל נועד אך ורק בכדי להזין את הגוף שלנו, בידינו הבחירה אם אנחנו רוצים להזין את הגוף ולתת לו חומרים טובים שיעזרו לו לחדש את התאים, לנקות אותו ולרפא אותו, מה גם כשהגוף בריא ומקבל את מה שהוא באמת צריך אז גם הנפש שלנו שמחה יותר או שאנחנו בוחרים להסיר אחריות מבריאות גופנו ואוכלים מה שאנחנו רוצים, כמה שאנחנו רוצים ומתי שאנחנו רוצים, מה שיגרום לאורך ימים ושנים בצורת חיים שכזו להשלכות בריאותיות.

המפתח הוא בידיים שלנו, אין צורך להאשים את עצמנו על איך שחיינו עד עכשיו.

הגוף והנפש שלנו כמהים להתחדשות וזה הזמן לחבק את עצמנו הכי חזק שאנחנו יכולים ולבחור

בחיים מתוך שמחה ואהבה ומתוך לקיחת אחריות על הבריאות שלנו.

שנה טובה ומשמחת עם בריאות מודעת.

צרו קשר עם מכללת אילמה לרפואה טבעית
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: