BIO_FLYL

Powered by WP Bannerize

BIO_FLYR

Powered by WP Bannerize

איך יצאתי מהזעות לילה?

קארונה, יועצת לאורח חיים בריא, בוגרת לימודי רפואה סינית, רפואת הרמב"ם, הוראת יוגה והידרוקולוניק
מאת: - תוכניות ריפוי אונליין לסוכרת 2, ללחץ דם גבוה ולכולסטרול גבוה. תוכניות הוליסטיות, משנות חיים, בעלות הצלחה מוכחת.
סובלת מהזעות לילה? יש דרך טבעית להתמודד עם זה!

בשנת ה44 לחיי אחת הווסתות שלי לא עצרה במשך חודש, חזרתי לרופא נשים כעשור מאז הלידה שילדתי, ושמעתי שגופי תקין ומתחוללים בו שינויים הורמונלים. משנעצרה הווסת הארוכה התחילו הזעות לילה. פעמיים-שלוש בלילה שהתעוררתי שטופת מים ודי מבוהלת מהתופעה הגופנית הבלתי נשלטת. אני לא יודעת איך נשים אחרות מקבלות את המעבר הזה, אבל לי, כמטפלת בתזונה בריאה וניקויי גוף זאת היתה מהלומה. היתכן שאורח חיי, שהובילני בנאמנה שנים רבות, נכשל?

לקח לי מספר חודשים ומספר פגישות עם רופאים סיניים, הרבליסט, ומורות לתנועה להבין שאורח חיי בשנות העשרים והשלושים ואפילו תחילתן של שנות הארבעים לחיי היה טוב לתקופתו, הייתי חיונית, בריאה ויצירתית. היה לי מצב רוח טוב ובדיקות דם טובות. הייתי במשקל תקין, שעכשיו בתוך השינויים ההורמונלים, התחיל לתפוח מעצמו. ההבנה שמה שהתאים לי לתקופת חיים, למעלה מ20 שנה, כבר לא מתאים יותר, הלכה והתבססה ועימה המוכנות לשינוי.

נשירת שיער, מרמור – אולי זה גיל המעבר?

בזכות הרפואה הסינית אותה למדתי ותירגלתי וביקורים אצל רופא סיני שאני מעריכה הבחנתי בין שני מצבים של גיל המעבר: מצב שבו יש ירידה של אנרגיית הדם ומצב שבו יש ירידה של אנרגיית הyin. במצב הראשון נצפה בהזעות לילה שנחוות כבריחה של נוזלים החוצה מהגוף. במצב השני נחווה הזעות כתוצאה מבעירה וחום. צמחי מרפא מחזקי דם שונים במעט מצמחי מרפא מחזקי yin וגם מזונות מחזקי דם שונים במעט ממזונות מחזקי  .yinהדם הוא העוגן של האנרגיה בגוף וגם הסירקולציה של האנרגיה בגוף ובחסרונו נחווה האטה בחילוף חומרים, נשירת שיער, התקעויות בשרירים ובעור, ירידה בגמישות, תסכול ומרמור. הyin הוא הקרקוע והקרור של הגוף ובחסרונו נחווה חום וסומק, חשיבת יתר והתקעות בראש אפילו כאבי ראש,בעיות אורטופדיות, הלבנת שיער, וקושי להרגע ולהרפות.

בזכות שיטת הפוריות הטבעית שלמדתי בעבר, מדדתי את חום השחר וסימני התפתחות המחזור החודשי והבנתי את ההבדלים בין ירידת אסטרוגן ובין ירידת פרוגסטרון. ירידת הפרוגסטרון נחוות לאחר הביוץ בחלק השני של המחזור. סימנים לירידת הפרוגסטרון יכולים להיות נפיחות בבטן ובשדיים, כאבי ראש ווסתיים, ירידה בחשק המיני בחלק השני של המחזור, מצבי רוח משתנים בחלק השני של המחזור, חשק מוגבר לאכילת פחמימות וסוכרים, התפתחות שרירנים ברירית הרחם וחס וחלילה התפתחות סרטן השד. ירידת הפרוגסטרון מייצרת דומיננטיות של אסטרוגן ומלווה את השנים שלפני הפסקת הווסת. ירידה באסטרוגן תתבטא, מאוחר יותר לאחר הפסקת הווסת, בירידה בצפיפות העצם, שינוי בפיזור השומן בגוף, יובש נרתיקי, דפיקות לב מורגשות וערפול מנטלי.

השיטות שעזרו לי להפסיק את הזעות הלילה, את ההשמנה, לייצב את המשקל, החיוניות ומצב הרוח היו: תזונה, תנועה, רפואת צמחים ודיקור סיני. ואכן הצלחתי! אלה הן השיטות שאותן אני יכולה ללמד אותך, אם תסכימי להשתנות בגיל המעבר.

התזונה ששיפרה את ההרגשה והמראה שלי

בתזונה עברתי מתזונה טבעונית נטולת גלוטן לתזונה בהשראה קטוגנית. הכרתי בעובדה שעבורי, בגיל המעבר שלי, פחמימות מורכבות ונפלאות ככל שיהיו לא טובות לי, ולעומתן חלבונים מיטיבים ביותר. התזונה הקטוגנית מבוססת על ירקות, חלבונים ושומן. אני מוסיפה לה גם פירות. כך התפריט שלי כולל פירות, ירקות, ירוקים, אצות, אגוזים ונבטים, שמן זית וטחינה ופשתן טחון, קטניות, ביצים, ומעט בשר. אני ממעטת בבשר בגלל ההשפעה האקולוגית של צריכת בשר ומקווה שכל אוכלוסיית העולם תפחית צריכת בשר כמוני. אני נמנעת מקמחים ומאורז, אני נמנעת מפסטות וטורטיות, גרנולות וקרקרים. כשאני רוצה למרוח פסטו ירוקים על משהוא אבחר באצה או בקרקר פשתן חי, או אפילו בפרוסת טופו. התפריט שלי מתאים מאד למי שחיה ועובדת מהבית וקשה יותר ליישום למי שעובדת מחוץ לבית, אבל עם כוח רצון והתאמות אישיות זה אפשרי.

 

למה כדאי להזיע?

בפעילות הגופנית עברתי משיעורי יוגה לחדר כושר. אין לי ספק שניתן לבצע את השינוי בתוך היוגה בדרך התרגול, אבל אני הייתי צריכה לעבור לסביבה שבה יש מוזיקה קצבית ואוירה של מאמץ. בחדר הכושר אני משלבת עבודה על מכשירים עם משקולות, עם שיעורי התעמלות בונה עצם, שיעורי פילאטיס ופעילות אירובית. אני מקפידה להזיע ולהתנשף בפעילות הגופנית. מטרות האימונים שלי הן: זקיפות עמוד השדרה, הרפיית הגב העליון הכתפיים והצוואר, חיזוק שרירי הבטן ורצפת האגן, חיזוק הרגליים ושיווי המשקל על כל אחת מהן, והעלאת צפיפות עצם. בנוסף לאימון בחדר הכושר אני נכנסת לסאונה רטובה פעמיים בשבוע בחצי השני של המחזור כדי לייצר הזעות יזומות. המחקרים מראים שסאונות קבועות מפחיתים סיכון לדמנציה ואלצהיימר, ואני בטוחה שהן גם מפחיתות הזעות לילה אבל אין לי סימוכין מדעיים לדבר, רק נסיון אישי.

תוכנית ריפוי בתזונה ואורח חיים , אישית ומותאמת לך,  אשמח לבנות עבורך.

תוכלי לרכוש אותה כאן

צרו קשר עם קארונה - בשבילי הבריאות
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: