Trima_saffron

Powered by WP Bannerize

ROT

Powered by WP Bannerize

אוכל אורגני, מחשבות אורגניות

מאת: מירב הראל
האם אתם מרגישים אשמים שאתם לא אוכלים אוכל אורגני? מירב הראל מציעה לכם פרספקטיבה מעניינת על אוכל אורגנטי ומחשבות אורגניות
אורגני

מחשבות אורגניות. חושבים לפני שאוכלים? צילום: RF123

לאחר שבמאמר הקודם דנו בחיבור האקוטי בין הגוף-נפש שלנו לתזונה ולהזנה הקלוקלת שלנו, נוסיף למדורה הלוהטת הזו גם את הסוגיה האורגנית. בימינו אנו, כמעט כל ילד זב חוטם כבר יודע לדקלם שאורגני זה הכי טוב והכי בריא שיש, שהגידולים האורגניים הם ללא ריסוסים, חומרי הדברה ושאר רעלים שממש לא טובים לגוף שלנו ואפילו מזיקים לו בטווח הארוך. לכן, אם אנחנו קונים ואוכלים מזון שהוא אורגני, אנחנו עושים חסד-על עם הגוף שלנו (לפחות באספקט ההזנה, בהיותנו חיים בעידן הכי מזוהם שהיה פה מאז ומעולם).

אך מה קורה בפועל? רק אחוז מאוד קטן מהאוכלוסייה אכן קונה/אוכל אורגני, בין אם בתזונה מלאה ובין אם בשילובים כאלו ואחרים (רק-בעיקר ירקות/רק-בעיקר פירות/רק-בעיקר עלים ירוקים וכו'). למה? מהרבה סיבות – כי אורגני זה יקר מידי. כי מזון אורגני לא זמין בכל מקום ובכל שעה כמו "אחיו המרוסס". כי אין את המגוון והשפע אליהם התרגלנו "בעולם המרוסס" (שנתמך במקררי ענק),  וצריך להתפשר "רק על מה שגדל עכשיו". כי אין עדיין קישור ישיר למחלות וחוליים (אכלנו משהו וקיבלנו מיד קלקול קיבה אזי קיבלנו הוכחה לסיבה. כאן הפער בין הסיבה לתוצאה פשוט גדול מידי).

כי תכלס, אין באמת תוצאות נראות לעין כשעוברים לתזונה אורגנית – אין על מה לשים את האצבע על מנת שישמש כנקודת עיגון שממנה אפשר להכיל או להדוף את כל הטיעונים המבטלים. הדבר מוביל לכך שאנחנו מסתובבים עם תחושה לא נעימה, גם אם קלילה, של החמצה/פספוס בתבלון "אנחנו לא בסדר שאנחנו לא אוכלים אורגני".

איך להישאר חיוביים ורזים יותר?

אז בשביל שנשמור על ארשת חיובית ואף נרגיש קצת יותר טוב עם עצמנו ולא יותר רע (כי כבר סיכמנו שאנחנו גם ככה מלקים את עצמנו יותר מידי), נבהיר נקודה חשובה – הערוץ הגופני-פיזיולוגי הוא רק ערוץ אחד מתוך ארבעה ערוצים שונים שבהם נוצרות מחלות (ערוץ גופני, ערוץ נפשי, ערוץ אנרגטי וערוץ רוחני. במאמר אחר נרחיב עליהם יותר לעומק). כלומר – ברור שיש משמעות להאם המזון שלנו מכיל כימיקלים כאלו ואחרים (חומרי הדברה/חומרים משמרים/מלא דברים שאנחנו אפילו לא מבינים מה הם, שמופיעים ברכיבים בצורת האות E שמלווה במספרים לידה), יחד עם זאת, לא רק שהכל לא קם ונופל על זה ברמת הבריאות שלנו, כי אם כבר נמצא והוכח שמחשבות לא אורגניות מזיקות לנו לא פחות ואף יותר ממזון לא אורגני (ספרו של ד"ר ברוס ליפטון, "ביולוגיה של אמונה", מכיל עשרות מחקרים שמוכיחים נקודה זאת. יתרונו הגדול שהוא כתוב בפשטות ומיועד לקהל הרחב, מה שמבטיח שלא נרדמים משעמום בחלק המדעי, כמו בהרבה ספרים דומים). כלומר – אפשר להפסיק להלקות את עצמנו במידה ואנחנו עדיין לא אוכלים אורגני, יחד עם זאת, זוהי הזמנה להתחיל לבחון את האורגניות של המחשבות שלנו.

רזון = אושר? צילום: PEXELS

 

אז מה זה בכלל מחשבות לא אורגניות? בדיוק כמו במזון, מחשבות שמכילות רעלים ופסולת, רק כשכאן הרעל והפסולת הם רגשיים. במילים פשוטות – מחשבות מזיקות על עצמנו, מחשבות לא מפרגנות על עצמנו, מחשבות שונאות על עצמנו ומחשבות מלקות על עצמנו שגוררות רגשות ותחושות תואמים ולכן דיסהרמוניים לגוף ולנפש. ברמה הגופנית כל החבורה הזו מחלישה את המערכת החיסונית שלנו והופכת אותנו לרגישים יותר ומועדים יותר לפורענות וחוליים. ברמה הנפשית כל החבורה הזו גורמת לנו להרגיש חרא עם עצמנו, מעכירה ואף מורידה לנו את מצב הרוח. כלומר – המחשבות הלא אורגניות משפיעות עלינו לרעה הן בערוץ הגופני והן בערוץ הנפשי.

 

אז איך מזהים את המחשבות הלא אורגניות שלנו? בפשטות – רושמים אותן.

 

דרכים להתמודד עם המחשבות לנו ולשפר את התזונה שלנו

האחת שיטת טבלת המחשבות – מילוי מחשבות שעוברות לנו ביום יום בראש לגבי הנושא המפורט, כאשר לכל אחד מהנושאים יש למלא בין 5-10 מחשבות. בתור התחלה נמלא את טור המחשבות השליליות (יותר קל לרובנו). אפשר כמובן להשתמש בטבלה הזו לנושאים אחרים אותם רוצים לחקור ולשנות כמו – זוגיות/אהבה, משפחה וחברים או פרנסה וכסף.

 

מחשבות שליליות מחשבות חיוביות
מחשבות על רזון, תזונה דיאטה בחיים לא אהיה רזה
דיאטה זה קשה
לאכול בריא זה סיוט
שונאת אנשים שאוכלים סלט במסעדה.
מחשבות על עצמי (דימוי עצמי) אני כזו שמנה. דוחה
כל מה שאני עושה לא מצליח
אני כזו סתומה. לא קולטת כלום.

 

השנייה שיטת קרני השמש. מציירים שתי שמשות ורושמים בתוך ליבת השמש את התחום אותו רוצים למפות, לדוגמא – רזון/להיות רזה (כמובן שאפשר להכין כזו לכל התחומים החופפים כמו דיאטה/תזונה בריאה/בריאות, או תחומים אחרים כמו כסף/שפע/משפחה/זוגיות/דימוי עצמי). בשמש אחת ממלאים 10 אסוציאציות חיוביות על הנושא, כולל פנטזיות/מה היינו רוצים להיות/מה נרגיש כשנהיה שם. ממש להרשות לעצמנו לעוף גבוה. בשמש השנייה ממלאים 10 אסוציאציות שליליות על הנושא, בלי פילטרים, אינטואיטיבית מה שעולה.

 

ויטמין D לתינוקות - הכרחי ביותר

שיטת קרני השמש יכולה להאיר את המצב

חיובי – ביטחון עצמי, יופי, ערך, שופינג, הנאה, כיף, התגשמות חלומות, בריאות, נחשקות, חדוות קיום

שלילי– שנאה, קנאה, לא נגיש, פנטזיה, רעב, עצבות, חוסר מזל, אנטיפטיות, צמצום, מניעה, סבל

אז מה עושים עם החבילה הלא נעימה הזו ואיך הופכים אותה ליותר אורגנית?

כן, אין ספק שכשמסתכלים על הרשימות הללו, מגניבות הן לא. סקסיות הן לא. יחד עם זאת, זה מי שאנחנו כרגע, ברגע הווה נתון, ועם זה מנצחים. איך? מפנימים שעל מנת לשנות את המחשבות הללו אנחנו נצטרך אט אט להשתנות בעצמנו, יחד עם זאת נקודת המוצא שלנו תהיה קבלה עצמית ולא שנאה עצמית – לא לשנוא את מי שאנחנו באמת, כי זה מי שאנחנו באמת ותכלס, אנחנו לא באמת כאלו גרועים, רק חושבים ככה. אנחנו לומדים לקבל את היותנו "ככה" ברגע הווה נתון, מקבלים את זה ש"הככה" הזה זה המקסימום שאנחנו יכולים לו כרגע (זוכרים? – יותר חמלה עצמית ופחות הלקאה עצמית), ושאנחנו בתהליך של שינוי שייקח את ליטרת הזמן שלו.

 

בשיטת טבלת המחשבות, אנחנו עוברים מחשבה מחשבה ומכריחים את עצמנו למצוא מחשבות חיוביות שיחליפו את השליליות, האוטומטיות, כאלו שנאמין להן ולא נחשוב שהן קלישאות נבובות. לאחר שנכין את הרשימה נתחיל להטמיע אותה אט אט ביום יום – כל פעם שתעלה מחשבה שלילית אוטומטית, נחליף אותה במחשבה החדשה. עם הזמן ועם האימון זה ילך ויהיה יותר ויותר קל ואפילו נתחיל להאמין להן יותר.

 

מחשבות שליליות מחשבות חיוביות
מחשבות על רזון, תזונה דיאטה בחיים לא אהיה רזה זה שנכשלתי בעבר לרדת במשקל לא מעיד על העתיד שלי. בזמן הנכון אצליח בזה.
דיאטה זה קשה לשנות הרגלים זה מאתגר את כולם. חשוב להתמיד ולהתמודד עם זה יום ביומו.
לאכול בריא זה סיוט מעבר לאכילה בריאה זה תהליך שינוי שלוקח זמן והבריאות שלי שווה את זה.
שונאת אנשים שאוכלים סלט במסעדה. אני מעריכה מאוד אנשים שבוחרים להיטיב עם הגוף שלהם. הם משמשים לי השראה.
מחשבות על עצמי (דימוי עצמי) אני כזו שמנה. דוחה אני בוחרת להתחיל ללמוד לקבל את עצמי כמו שאני כרגע. המשקל העודף לא באמת מגדיר אותי כבן אדם.
כל מה שאני עושה לא מצליח כולם נכשלים. הכישלון הוא חלק מלמידה. אני מצליחה לעשות המון דברים אחרים.
אני כזו סתומה. לא קולטת כלום. דברים שלא מעניינים אותי לא נקלטים במערכת וזה בכלל לא מעיד על רמת המשכל שלי, אלא על רמת העניין שלי בדבר.

 

בשיטת קרני השמש, מה שלרוב קורה הוא שחלק מהאסוציאציות השליליות שעולות מהוות אמונות פנימיות מגבילות (לפעמים גם לא מודעות), שהן אלו שחוסמות אותנו, מפריעות לנו ומונעות מאיתנו להגיע למחוז חפצנו. לכן, עלינו לבחון אותן אחת אחת ולראות איזה מענה ניתן לתת לכל אחת מהן על מנת שיפסיקו להפריע. לדוגמא – אם גילינו שבעינינו "רזון=סבל" (בשביל להיות רזה צריך לסבול), אנחנו יכולים במודע לרצות כל היום להיות רזים, אבל המערכת שלנו, ברובד הלא מודע, תחבל בתהליך כדי להימנע מהסבל הצפוי לה אם אכן נהיה רזים. המענה הוא להתבונן על המשוואה הזו "רזון=סבל" ולראות במה ניתן להחליף את הסבל, לדו' – רזון הוא ביטוי של קשב לצרכים של הגוף שלנו וכשנלמד ונפתח לשפע האפשרויות הקולינריות הבריאות שעומדות בפנינו, נפסיק להאמין שבשביל להיות רזים צריך לאכול רק חסה כל היום וכו'.

שיטת קרני השמש

 

זה תהליך. כן, זה מצריך התמדה. כן, זה מצריך נחישות וכן, זה מצריך רצון לשינוי, יחד עם זאת, זה תהליך שלא יסולא בפז שבסופו נצא נשכרים הן ברמת הגוף והן ברמת הנפש.

השאירו תגובה: