Powered by WP Bannerize

Powered by WP Bannerize

כיצד לשפר פוריות בדרך הטבעית ב-3 צעדים פשוטים

מאת: מרינה לוי – טיפול טבעי
שינוי תזונה ואורח חיים עוזרים לזוגות רבים להשיג להיריון. יש זוגות שיצטרכו עזרה נוספת בדמות תוספים וצמחי מרפא. ואם אתם כבר בטיפולי פריון - העצות שבכתבה יסייעו בהצלחת התהליך
לשפר פוריות בדרך טבעית מרינה לוי

שיפור פוריות בדרך הטבעית, צילום: pixabay

בכתבה הקודמת דנתי בכמה צמחי מרפא המעודדים פוריות ובכתבה זו ברצוני להנחות אתכם בשלושה צעדים פשוטים, לשיפור הפוריות בדרך הטבעית.

צעד 1 – תזונה

זהו ללא ספק אחד הצעדים החשובים! אנשים רבים אינם מייחסים חשיבות לאיכות תזונתם, וניזונים ממזון מתועש כגון: פסטות, בורקסים, ממתקים, ג'אנק פוד, שתייה מתוקה, מוצרי דיאט וכדומה. התנהלות תזונתית שכזו תוביל למצב של תת-תזונה, אף על פי שאותם אנשים יכולים להיות במשקל עודף. במצב כזה לגוף יהיה קושי לקלוט הריון, וגם לעבור את ההריון בצורה תקינה. כמו כן כיום אופנתי לעשות דיאטות עשירות בסיבים תזונתיים, מה שיכול לגרום לאי ספיגה של ויטמינים ומינרלים. גם דיאטות דלות שומן פופולריות מאוד והן יכולות לגרום לחוסר ייצור של הורמונים, הדרושים לקליטת הריון.

 לפיכך חשוב להקפיד על

• אכילת מזון טבעי ולא מעובד, ללא חומרים משמרים – לכן רצוי לבדוק מהם הרכיבים הרשומים על גבי עטיפת המוצר לפני רכישתו.
• הפחתה או הימנעות מסוכרים פשוטים בתזונה, כגון: ממתקים, עוגות, שוקולדים, שתייה מתוקה, קורוסונים, בורקסים, קמח לבן וכדומה
• אכילת 5-7 ירקות ביום בצבעים שונים, עדיף אורגניים
• אכילת 2-3 פירות ביום
• אכילת שומנים בריאים: אבוקדו, שמן זית, שמן קוקוס, אגוזים ושקדים,
ובמיוחד צריכת אומגה 3, שניתן לקבל מדגי ים צפוני, זרעי צ'יה, אגוזי מלך, רג'ילת הגינה ואצות
• לצרוך מספיק חלבון בתזונה מביצי חופש אורגניות, עוף לא מעובד טרי ועדיף אורגני, אגוזים, קינואה, פטריות, אצות, ושילוב של דגנים וקטניות
• שתייה מרובה של מים או תה צמחים – 2 ליטר ביום
• הגבלת צריכת קפה – עד פעמיים ביום
• צריכת מזונות מעודדי פריון כגון סלק, אבקת מקה, רויאל ג'לי, ספירולינה, אספרגוס, פירות יער, אגוזי מלך, דלורית, בננה, רימון ונבט חיטה

חשוב מאוד להמשיך ולצרוך תזונה בריאה, גם לאחר קליטת ההריון, בכדי שהעובר יקבל את ההזנה המיטבית.

צעד 2 – אורח חיים

הרגלים לא בריאים מעודדים אי פריון, ולכן כדאי מאוד להימנע מכמה הרגלים:

• עישון – מפחית את פוריות האישה, ומפחית את איכות הזרע
• חוסר שינה – לשינה יש תפקיד חיוני בייצור של הורמונים רבים, וביניהם הורמונים החשובים מאוד לפריון
• חוסר פעילות גופנית – התעמלות מאוד חשובה לפוריות, אך התעמלות יתר יכולה לפגוע בפריון, לדוגמה חוסר ביוץ, שיכול להיגרם אצל נשים אשר אחוזי השומן שלהם יורד מתחת ל-15%
• חשיפה לכימיקלים כמו חומרי ניקוי, קוסמטיקה לא טבעית, שתייה מבקבוקי פלסטיק, וכו'..
• נטילת תרופות, תוספי תזונה וצמחי מרפא שאתם צורכים אשר התוויות הנגד שלהם יכולים להפריע לקליטת ההריון. כדאי להתייעץ עם רופא או מטפל ולוודא שהם לא מתנגשים עם תהליך ההיריון
• לחץ – הימנעו ממנו ככל שאפשר, והתרכזו בעשייה שתקדם אתכם לעבר ההריון המיוחל

 ישנם זוגות ששינוי תזונה ואורח חיים (כמפורט בצעד 1 וצעד 2) בלבד, יגרום להם להשיג הריון, ויש כאלה שיצטרכו עזרה באמצעות תוספים וצמחי מרפא (המפורטים בצעד 3).

צעד 3 – תוספי תזונה וצמחי מרפא

צמחי מרפא משפרים ומעצימים את התפקוד של הגוף, וגורמים לו לפעול בצורה מיטבית. להלן דוגמאות לצמחי מרפא שתומכים בתהליך ההריון:
• שורש אספרגוס הודי – Asparagus racemosus – Shatavari – מסדיר מחזור ומקדם פוריות אצל נשים, מחזק את הגוף והנפש במצבי לחץ, מגביר חשק ותפקוד מיני.
• קטב מצוי – Tribulus terrestris – מעלה רמות הורמונים גבריים, משפר איכות וספירת הזרע, מגביר חשק מיני, מסייע באימפוטנציה ותפקוד מיני לקוי.
• עלי פטל אדום – Rubus idaeus – מחזק טונוס רחם ושרירי רצפת האגן, מפחית כיווצים ועודף מתח באזור הרחם ושרירי רצפת האגן, ולכן טוב במקרים שישנו סיכון להפלות רבות וחולשת רחם. מסייע גם במצבים של אלווסת ומיומות .
• שורש בטטת בר – Wild yam – מחזק שחלות, מסייע במצבים של שחלות פולציסטיות, אלווסת והיעדר ביוץ.
• פירות שיח אברהם מצוי – Vitex Agnus castus – מעודד ביוץ, מווסת רמות פרולקטין, מעלה רמות פרוגסטרון, מסדיר ווסת, משכך כאבי מחזור, מוריד FSH, מסייע במצבים של שחלות פולציסטיות, אנדומטריוזיס, מיומות וציסטות.
הערה: צמחי מרפא מתפקדים בצורה אופטימלית בסינרגיה – פעולה משותפת של מספר צמחי מרפא גורמת לתוצאה טובה יותר מצירוף פעולות של כל צמח בנפרד, וכך אפשר להשיג תוצאה מיטבית. השילוב הזה של צמחי מרפא נקרא פורמולה. לרקיחת פורמולה  אישית של צמחי מרפא, יש לפנות להרבליסט קליני מוסמך.
להלן רשימת תוספי תזונה שתומכים בתהליך ההריון:
• אומגה 3 – משפרת את צורת הזרע, וע"י כך משפרת את הסיכוי של חדירת הזרע לביצית. כמו כן, מגדילה את הסיכוי לקליטת הריון, מסייעת בדיכוי של תאי אנדומטריוזיס בזכות השפעתה האנטי דלקתית וגם מגבירה זרימת דם לרחם, וע"י כך מחזקת את הרחם ותומכת ברירית הרחם.
• ויטמין E – משפר איזון הורמונלי בגוף האישה, תורם לאיכות הביציות ואורך חייהן,  מעודד זרימת דם לרחם, מונע סיכוי להפלות, משפר תנועתיות וכושר ייצור הזרע.
• ויטמין D – במחקרים נמצא קשר בין ויטמין D ברמה נמוכה, לחוסר ביוץ. כמו כן, ישנו  מחקר האומר שויטמין D מסייע בהצלחת טיפולי פוריות, ובנוסף חוסר בויטמין D יכול לגרום להפלות.
• קומפלקס בי – מחזק את מערכת העצבים, מסייע לאיזון מצב נפשי. לספיגה מיטבית, עדיף להשתמש בתוסף בצורתו הנוזלית.
• אבץ – משפר את איכות הזרע, ריכוזו ותנועתיותו.
• סלניום – מונע נזק חימצוני והצמדת רקמות, מסייע לפעילות תקינה של מערכת החיסון והמערכת ההורמונלית, ולניקוי הגוף מעודפי הורמונים ורעלים.
• ל-קרנטין – חומצת אמינו, העוזרת להבשלה של הביצית ולהיווצרות השליה.
• ל-ארג'נין – חומצה אמינית חיונית החשובה לבריאות והתפתחות כלי דם, ולכן מסייעת לגדילת רירית תקינה.
זוגות הסובלים מבעיה ספציפית ידועה, כדאי שיתרכזו בטיפול בבעיה זו.
למשל אם ישנה בעיה במערכת העיכול שינוי בתזונה ושימוש בצמחי מרפא לא יועילו, כי הספיגה תהיה מינימאלית. במקרה כזה, יש לטפל תחילה בבעית מערכת העיכול, ורק אחר-כך  לטפל בבעית הפוריות. סביר להניח שאם הבעיה במערכת העיכול היא הבעיה היחידה, ברגע שהיא תטופל, ייפתרו גם בעיות הפוריות.
דוגמה נוספת היא אישה הסובלת מתסמונת שחלות פולציסטיות. עליה לטפל בתסמונת זו באמצעות תזונה, תוספים, וצמחי מרפא. טיפול מוצלח יגרום לאישה לבייץ ויאפשר כניסה להריון באופן טבעי.טיפול טבעי בשחלות פולציסטיות, אפרסם בכתבות המשך.
הכתבה היא לידיעה בלבד, ואינה מחליפה ייעוץ אצל איש מקצוע.

בכתבה הבאה: איך ממקסמים תוצאות של טיפולי פוריות – IVF בדרך הטבעית.

מרינה לוי – טיפול טבעי
הרבליסטית, מנחה לאורח חיים בריא, אירידיולוגית וסקלרולוגית

השאירו תגובה: