Nikui_Fly
bari14_Fly

טיפול עשרת אלפים לחורף

אבץ, אסטרולה ותמצית פטריות כוח יפניות: חברת סולגאר ממליצה לכם להצטייד בתוספי תזונה שיעזרו לכם לעבור את החורף עם מינימום הצטננויות. כתבה פרסומית
bari14_In

כשהימים מתקצרים והלילות מתקררים, זה סימן שהחורף כבר כאן. טיפים, המלצות ותוספים מבית סולגאר לחורף חמים ובריא

בעונת החורף, הסיכויים להידבק בשפעת או במחלה אחרת גבוהים מאוד: כל התעטשות או שיעול של אדם הנמצא אתכם בחדר מעלים את הסיכון להידבקות. בנוסף, אי הקפדה על היגיינה אישית, דוגמת רחיצת ידיים עם מים וסבון, מגבירה גם היא את הסיכוי לחלות.

על מנת לשמור על הגוף מפני מחלות החורף, מומלץ לנקוט מספר צעדים שיסייעו למערכת החיסונית להתמודד ביתר קלות מול חיידקים ווירוסים שונים המצויים בסביבתנו.

תפריט תזונתי מחזק

התפריט היומיומי שלנו הוא הצעד הראשון לחיזוק המערכת החיסונית. מומלץ לשלב בו קטניות דוגמת אפונה, עדשים ושעועית, ותבשילים המכילים דגנים מלאים דוגמת אורז מלא, קינואה וגריסים. מומלץ להעשיר את התפריט גם בפירות העונה ובייחוד בכאלה המכילים ויטמין C (משפחת פירות ההדר בכלל ואשכולית בפרט).

גם ירקות מבושלים או מוקפצים הם מזונות המתאימים מאוד לעונה הקרה ובנוסף, כדאי לצרוך מדי פעם שום הנחשב ל"אנטיביוטיקה של הטבע".

במטרה לשמור על טמפרטורת הגוף, מומלץ לשלב בתפריט היומי מזונות המחזקים את מערכת הנשימה וממריצים את זרימת הדם, ובכך מסייעים לגוף להתמודד עם הקור. לדוגמה, מזונות מחממים הם מרקים המכילים ירקות שורש, או ירקות כתומים הגדושים במרכיבים נוגדי חמצון.

עם זאת, ישנם מרכיבי מזון העלולים לפגום במערכת החיסון ומהם מומלץ להימנע. מוצרי חיטה המכילים קמח לבן וסויה עשויים לעודד הצטברות ליחה. כמו כן, רצוי להמעיט במזונות המכילים צבעי מאכל וחומרים משמרים, בממתקים, בחלב ובמזונות מעובדים.

סביבת עבודה בריאה

על מנת לשמור על הגוף מפני הידבקות בשפעת או בהצטננות, רצוי לאמץ מספר עצות הנוגעות לסביבת העבודה בה אנו מצויים במרבית שעות היום.

• חדר העבודה – יש לוודא כי חללים המכילים מספר רב של עובדים יהיו מאווררים ולא אטומים הרמטית. יש לאפשר חדירת אוויר מבחוץ, ובכך להקטין את הסיכוי להתפשטות חיידקים.
• מכשירים אלקטרוניים – מקלדות, עכברי מחשב וטלפונים (כמו גם לחצני מעלית או לחצני מכונות אוטומטיות למיניהן) הם כר פורה להתרבות חיידקים. לאחר השימוש, חשוב מאוד לחטא את הידיים עם מים וסבון או לחטא את המכשירים עם מטליות ייעודיות.
• מעלית – במידה שאדם מצונן השתעל במעלית, הסיכוי להידבקות גבוה מאוד שכן מדובר בחלל קטן מאוד. שימוש במדרגות עדיף בהרבה, מה גם שמדובר בפעילות גופנית מחממת.

ילדים בריאים

על פי רוב, ילדים הם הראשונים להידבק במחלות משום שרוב שעות היום הם נמצאים בקרבתם של ילדים אחרים הנושאים חיידקי מחלה. אם ילדכם לקה בשפעת, ניתן להקל עליו את התמודדות עם הסימפטומים של המחלה.

• הורדת חום – חום גבוה הוא פעולה טבעית של הגוף כחלק מתהליך ההחלמה. אם מדובר בחום גבוה המלווה בפרכוסים, מומלץ להשתמש ברטיות לחות או להתרחץ באמבטיה למשך עשרים דקות.
• ליחה ונזלת – נזלת כרונית ועודף ליחה רצוי לייבש באמצעות תמיסת מלח. שתיית תה צמחים המכיל מרווה עוזר אף הוא בייבוש עודף ליחה, כמו גם שימוש בשמנים ארומטיים באמבט (אורן, לוונדר, ניאולי וברוש) או במריחה על החזה.

תוספים מומלצים לקראת החורף מבית סולגאר

בנוסף לכל העצות והטיפים, סולגאר מציעה מספר תוספים לחיזוק המערכת החיסונית:
• אסטרולה – ריכוז גבוה של ויטמין C נטול חומצה, הנטמע ונספג ביעילות ולאורך זמן בתאים הלבנים. מסייע לתפקודה של המערכת החיסונית נגד זיהומים, דלקות ומחלות חורף שונות.

• אבץ 50 מ"ג Zinc – רכיב מינרלי חיוני המעורב כמעט בכל היבט של הפעילות החיסונית, ובין היתר בייצור התאים הלבנים ובתפקודם. המינון המוגבר מסייע להגברת תנגודת הגוף למחלות, וכפועל יוצא גם עוזר למניעת מחלות חורף.

• ויטמין Vitamin D 400 IU D3 –  יעיל לחיזוק העצמות ומסייע בספיגת הסידן והזרחן בהן. מחסור בוויטמין D מעלה את הסיכון למחלות המערבות את מערכת החיסון. מקורו העיקרי של ויטמין D הוא בשמש, ובחודשי החורף עלול להיווצר מצב של חוסר בוויטמין D.

• אימיופלקס – קומפלקס צמחים תקניים ייעודי – שילוב של צמחי מרפא התומכים ומחזקים את המערכת החיסונית אל מול מחלות. אימופלקס מקל על תסמיני השפעת וההצטננות, ומטפל בזיהומים במערכת הנשימה העליונה דוגמת שיעול, דלקת גרון וברונכיט.

• תמצית פטריות כוח יפניות – שילוב של פטריות ראישי, שיטאקי ומאיטקי המאופיינות באפקט ממריץ ומאריך ימים, ובעלות השפעה נוגדת דלקת ויראלית או חיידקית. תמצית הפטריות מונעת עייפות ועוזרת לתפקוד תקין של המערכת החיסונית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו