Thymoquin_Fly
supherb_Fly

תבשיל שעועית מאש בעגבניות ושום

מאת: שירה אלגזי, בשלנית Healthy Fast Food
זמן קריאה: < 1 דקה
התבשיל הזה נולד קצת אחרי שהבת שלי התחילה לאכול אוכל מוצק. מדי יום חיפשתי חידושים בריאים על מנת לגוון לה את האוכל, ואחד המאכלים החדשים והבריאים בהם נתקלתי הינו שעועית המש. לפני כן אף פעם לא אכלתי או בישלתי שעועית מש. זו שעועית קטנה וירוקה עם נקודה שחורה עליה.
Laisha_In

לתבשיל הזה אי אפשר ממש לקרוא תבשיל מכיוון שהוא מתבשל סה"כ 15 דקות, אם משרים את השעועית לשם הנבטה*. דרך אגב, יש מי שאוכלים את שעועית המש המונבטת חייה, פשוט מוסיפים לסלט.

מצרכים:

6 שיני שום
6 עגבניות בשלות (עדיף מקולפות) חתוכות
שמן זית
כוס וחצי שעועית מש שהושרתה למשך 6 שעות ואז הוחלפו המים והושרתה ל 6 שעות נוספות (כדאי להכין כמות גדולה, לחלק לשקיות ולהקפיא).
כף גדושה רסק עגבניות (עדיף אורגני)
1 כפית כמון
1/2 כפית סוכר חום

בהגשה – 1 כפית טחינה גולמית אותה מערבבים עם השעועית.

אופן הכנה:

1. מחממים שמן זית במחבת, מוסיפים את שיני השום הקצוצות, מטגנים כדקה ומוסיפים את העגבניות, מבשלים מספר דקות על אש בינונית תו"כ ערבוב.

2. מוסיפים את השעועית, הרסק והכמון. מבשלים יחד מספר דקות, מנמיכים את האש ומכסים לעשר דקות נוספות. מוודאים שהשעועית התרככה, מוסיפים את המלח, ומבשלים מספר דקות עם מכסה פתוח.

3. בהגשה מערבבים בצלחת את השעועית עם כפית טחינה גולמית (עדיף חמאת שומשום אורגנית).

אפשר לאכול כתוספת או כארוחה בפני עצמה עם אורז מלא.

לבריאות!

*השריית קטניות לשם הנבטה – כאשר מנביטים קטניות על ידי השרייה ארוכה במים, הערך התזונתי עולה משמעותית ונוצרים ויטמינים, זאת בזכות "התעוררותם" של אנזימים שהיו מעוכבים או רדומים בזרע קודם לכן. פעילות האנזימים מביאה ליצירת הויטמינים כמו גם לפירוק חלבונים ועמילנים הקיימים בקטניות, ובכך העיכול שלהן קל יותר. על מנת להקל יותר על העיכול מומלץ לבשל קטניות עם תבלינים שלהם השפעה מרגיעה על העיכול – כמון, קימל, כוסברה ועוד.
והכי חשוב לממהרים שבינכם – הנבטת קטניות מקצרת משמעותית את זמן הבישול!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו