PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

שני ללא בשר, מכירים?

מאת: אילת אופיר, מטפלת בכירה באיורוודה והרבליסטית קלינית
זמן קריאה: 2 דקות

הטיפים של הרמב"ם לחיים בריאים, צילום: 123RF

supherb_IN

"שני ללא בשר" למען הבריאות ואיכות הסביבה

הסניף הישראלי של תנועת Meatless Monday נפתח ב- 2012 כחלק מהתנועה העולמית שמטרתה לצמצם את צריכת הבשר בעולם למען איכות הסביבה. צעד חשוב זה, מלבד תרומתו הישירה והחשובה לבריאותנו, מצמצם משמעותית את פליטת גזי החממה ע"י בעלי החיים ובכך תורם להאטת ההתחממות הגלובלית. במקביל מתפנים שטחי מרעה לגידולים חקלאיים, נכרתים פחות עצים באמזונס ונחסכים הרבה מים המשמשים לתעשיית הבשר. התנועה מאמינה שליום אחד ללא בשר בשבוע שיונהג ברחבי העולם תרומה אדירה לכדור הארץ, לבריאותנו וכמובן לבעלי החיים עצמם. יום שני נבחר ליום בו נוותר על צריכת בשר כחלק מאג'נדה בריאותית וסביבתית עולמית.

פאב ה"זויפער" ברמת החייל אירח את מיקי חיימוביץ העומדת בראש הסניף הישראלי של "שני ללא בשר" שפתחה את הערב בכמה מילים חמות על התנועה והרעיון המרכזי העומד מאחוריה. היא התקבלה בחמימות רבה על ידי הקהל המגוון שהגיע, צעירים, מבוגרים וכל מה שביניהם ונראה שכולם יודעים היטב במה מדובר, שמחים על היוזמה ובהחלט תומכים בה. אביטל סבג, מומחית לרפואה טבעית ושפית של מזון בריא, דברה על קיימות, מזון טבעוני אורגני ותפריט עונתי המבוסס על חומרי גלם טריים מגידול מקומי. החקלאי שולח לה את מה שגדל בשדה והיא מרכיבה מזה תפריט. כולם יוצאים נשכרים – החקלאות האורגנית המקומית, איכות הסביבה וכמובן כל מי שאוכל מזון בריא, טרי ומתאים לעונה.

בפאב הוגשו לקהל שלל מנות טפס טבעוני טעימות להפליא: גרגירי חומוס ועגבניות, אנטיפסטי, טבולה, סלט טריו, מסבחה משעועית ופטריות שיטאקי, סלט מאטריות סובה וירקות שורש, פיתות מקמח כוסמין עם מלח גס ורוזמרין וכאילו כל השפע הזה לא הספיק לסועדים הוגש יין אורגני לבן או אדום שהגיע ישירות מנאות סמדר.

זהר צמח וילסון תיקלט מוסיקה אקלקטית מכל הזמנים ונראה שהוא פשוט נהנה מכל רגע. מוזיקה ואווירה נעימה, מזון בריא וטעים להפליא, טבעוני, אורגני ושומר על איכות הסביבה, מה עוד יכולנו לבקש? בילוי מושלם של ערב נעים באמצע השבוע בחברת אנשים שאכפת להם ממה שקורה כאן. ממליצה בחום להצטרף בפעם הבאה לבילוי נעים, טעים ומהנה במחיר סביר. מנת טפס עלתה 18 ₪ וניתן היה להזמין שילוב של 3 מנות טפס עם פיתות מקמח כוסמין מלח גס ורוזמרין ושתי כוסות יין ב-98 ₪.

 

 איילת אופיר ayeletoffir@gmail.com

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו