bari14_Fly
Nikui_Fly

רפואה תזונתית ומדעי התזונה

מאת: אלירן דה מאיו
זמן קריאה: 2 דקות

צילום: pixabay

Nadar_IN

האם שאלתם את עצמכם מה כל כך בריא בסלק ?מדוע ממליצים לנו לאכול ממנו כשחסר לנו ברזל ומדוע ממליצים על הטחינה כשחסר סידן ?מה יש בגזר שחשוב כל-כך לעיניים ומה מכיל עשב החיטה שמנקה 'בעבורנו' את הדם ?תנו לי לנסות ולעזור לכם בפיתרון החידות – אין לכך כל יסוד, בסיס או ראיה מדעית אחת.

אז מדוע ממליצים? ומי ממליץ? אלו שתי שאלות נהדרות שהתשובות לשתיהן מרתקות כמעט כמו התנ"ך, הדתות השונות והאגדות שעליהן כולנו גדלנו:
במסגרת 'חופש הביטוי' מותר לכל אדם להביע דעה, שקרית או נכונה, כל עוד היא אינה מכוונת בישירות לפגיעה באדם אחר. מכאן שהממליצים ברובם מביעים את דעתם (או דמיונם) בלבד, מבלי שדעתם מתבססת על הסטנדרטים המדעיים או על חוקי הטבע המוכרים.

כפי שבאגדות אנו נהנים ומתחברים לתפיסת המציאות הדמיונית של המחבר\ת, כך גם כשאנו מקבלים את עצתם של 'הידוענים' 'והחכמים', אנו נהנים ומתחברים לתפיסת המציאות הדמיונית שלהם. אנו נאמין בתרופה הומאופתית באותה מידה שבה אנו מאמינים בתרופה כימית ובאותה המידה במיץ של עשבים וקישואים. כל עוד אנו ממשיכים ונכשלים בשיטה אחר שיטה, מתוסכלים מדיאטה אחר דיאטה ומאבדים את האמון במטפל אחר מטפל, אנו נמשיך ונחפש את המקור 'האמין' הבא, אחרת אנו עשויים לאבד את היקר לנו מכול – התקווה.

כיצד אני\את\ה יכולים למצוא את המידע האמין, הזמין והמיטיב עם רפואתנו?

לרוב האנשים העסוקים במקצועות השונים מרפואה תזונתית והשפעתה על הגנטיקה\הביוכימיה של האדם, אין כל דרך למצוא את המידע מהסוג המבוקש.

אנו אינטילגנטים וחכמים, אך אין לנו את הזמן לחקור בעצמנו, ללמוד ולשלב בין כל הנתונים (האינסופיים), להפנים, לצבור ניסיון וביטחון ולראות את התוצאות באחרים שיאמינו לנו. וגם לאחר שצברנו את כל אלו, אנו צריכים 'למכור' 'ולשווק' את הידע – השונה – הסותר את רוב מה שהכרנו ואחרים מאמינים – ידע אשר בכוחו לחולל את התמורות הנשגבות – הגשמתה של הרפואה המיטבית אצל כל איש, כל אישה, תינוק\ת, ילד\ה, נער\ה, מבוגר\ת וזקנ\ה.

ידע שגם אם אין בכוחו 'לרפא', לכל הפחות יש באמצעותו בכדי לשפר, הרבה, בנדיבות, ככל שהאדם יבקש ויהיה מוכן להכיל ולקבל.

"איני מקנא באדם, בכל גיל ובכל מחלה, אשר מתעורר ומתחיל לחפש את המזור לתחלואיו 'במטפל' \ רופא\ה \ תזונאי\ת \ דיאטנ\ית".

אם גם אתם מחפשים – ידע – רפואה תזונתית טיפולית ולטווח הארוך – שפיות – בריאות – שמחה והזדמנות, ללמוד כבר היום את אשר כל השאר ואתם תלמדו בעוד עשר\עשרים\שלושים שנה מהיום, אבקש מכם להצטרף וללמוד בתכנית הלימודים אשר תשנה את רוב מה שחשבתם על רפואה, בריאות ותזונה.
הידע בתכנית הוא הנכון להיום, הוא ישתנה, הוא משתנה תוך כדי כך שמלים אלו נכתבות, זוהי 'גדולתה' של התכנית, היא מתעדכנת, עדכנית ואינה מבוססת על אידיאולוגיה, היא מדעית – והיא אינה מבוססת על עקרון הרווח – היא מיועדת לשחרור, של המורים – התלמידים והחברה שבה אנו חיים.


אלירן דה-מאיו, מדריך ומורה לרפואה תזונתית

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. ירושלמית

    הקורס הנ"ל נשמע נהדר ובפירוש מעמיק ומעורר סקרנות, אך למה אין רמז להימצאו במסגרת הלימודים במכללת 'תילתן'?
    הוא אפילו לא מופיע ב'קורסים חדשים' שמפורטים באתר שם.)
    האם מדובר במחזור הראשון של הקורס במכללה זו?
    אשמח להסבר קצר בנוגע לכך מפי מר דה-מאיו.
    ובכל מקרה, מאחלת הצלחה רבה בהעברת הקורס למשתתפים רבים, מדובר בנושאים חשובים לכולנו.

  2. ענת תבור

    כל אדם שמתיימר להציג תוכנית שאין רווח בצידה אבל דורש תשלום תמורת לימוד התוכנית מצטייר כשקרן בעיני…

  3. אלירן דה-מאיו

    תודה על שהערת את תשומת ליבי לסתירות שעשויות להשתמע מדבריי.

    אני במשך שנים מחפש את השביל לשתף ולהפיץ את הידע, אשר הוא זכות בסיסית לכל אדם החי על-פני האדמה, מבלי לגבות על כך תשלום שאדם המעוניין אינו יכול להרשות זאת לעצמו.

    מסיבה זו אני תמיד משתדל וברוב המקרים גם מוצא את הדרך לתת לאלו שאינם ביכולתם לשלם, גם כל סכום שהוא, להשתתף, להתייעץ וללמוד.

    מי ייתן שבעזרתך אוכל למצוא את הדרכים המיטיבות ביותר להמשיך ולעשות זאת ביושר ובתבונה.

    בברכה
    אלירן

  4. ירושלמית

    בכל מקרה, מר דה-מאיו, לא קיבלתי תשובה על שאלתי (תגובה מס' 1), האם התעודה אכן ממכללת 'תילתן' (כאמור, לא מצאתי את הקורס באתר שלהם. אולי פשוט עוד לא עדכנו שם, אם מדובר בקורס חדש). אשמח לתגובתך בנושא כי הקורס בהחלט מסקרן אותי מאוד.

  5. סביון

    היה לך זמן לברר אם באמת כלום לא עובד? כיצד בדקת? במעבדה? אתה סתם חופר, מקנא.

  6. מיכל

    לגיטימי שיהיו באתר פרסומות, אבל ראוי לציין זאת בהתחלה ולא להציג פרסומת ככתבת תוכן. לא מכבד את האתר.