himalayaKrem_Fly
supherb_Fly

אופן השימוש בצמחי מרפא לילדים

מאת: דויד קאפח מחבר הספר "טבעי-צמחי מרפא בשימוש ביתי"
זמן קריאה: 2 דקות
השימוש בצמחי מרפא לטיפול בתינוקות ובילדים הוא עתיק יומין וקיים בכל התרבויות. בחודשים הראשונים לחיי הילד מצויים בגופו נוגדנים שונים שהועברו אליו מאמו דרך השליה. מה אופן השימוש בצמחים לילדים? כתבתו של דויד קאפח מחבר הספר "טבעי-צמחי מרפא בשימוש ביתי".
supherb_IN

השימוש בצמחי מרפא לטיפול בתינוקות ובילדים הוא עתיק יומין וקיים בכל התרבויות. בחודשים הראשונים לחיי הילד מצויים בגופו נוגדנים שונים שהועברו אליו מאמו דרך השליה. חלק  מהנוגדנים נעלמים תוך 3 – 6 חדשים, והתינוק צריך לבנות את מערכת החיסון שלו.

רוב מחלות הילדות הן מחלות זיהומיות, ויראליות או בקטריאליות. לאט-לאט, תוך התמודדות עם מיקרובים המנסים לחדור לגופו, מפתח הילד נוגדנים המחסנים אותו לתקופות קצרות וארוכות. הרפואה המקובלת מציעה טיפול אנטיביוטי למחלות הזיהומיות של הילדים. לקיחת אנטיביוטיקה בשלב ההתחלתי של המחלה עלולה למנוע מהילד ליצור נוגדנים, כך שמערכת החיסון לא מתחזקת ולא יכולה להתגונן בפני זיהומים חוזרים. לכן, יותר ויותר הורים מחפשים טיפול חלופי, שיינתן גם כטיפול מונע אך יתרום לחיזוק הילד ולחיזוק  מערכת החיסון שלו.

הצמחים שנבחר להיעזר בהם יהיו בעלי פעילות עדינה ונטולי רעילות. מנגנון הפעולה של הצמחים הללו זהה אצל ילדים ומבוגרים-ההבדל הוא במינון ובתשומת לב הרבה שניתן לתופעות הלוואי האפשריות.

חשוב להקפיד על המינון המינימלי הפעיל ולא להוסיף למעלה מהדרוש.

אופן השימוש בצמחים לילדים:

עדיף להשתמש בפורמולה המכילה כמה צמחים (בין 4 ל-6).  ניתן לבחור בכמה צמחים היעילים נגד בעיה מסויימת לפי מנגנונים שונים. לדוגמא, במקרה של שיעול והצטננות , ניתן לבחור צמחים מכייחים, צמחים ארומטיים המכילים שמנים נדיפים שהם אנטי מיקרוביאליים ומכייחים, צמחים מרככים ועוד.

חליטה: דרך נוחה לשימוש בעבור ילדים, המוכנים לשתות ממנה כמה כוסות ביום. ניתן להוסיף צמחים המשפרים את הטעם ולקצר מעט את זמן החליטה כדי להפחית את ריכוז המרכיבים המרים.

סירופ: מתקבל ע"י התנדפות המים והוספת סוכר או דבש. היתרון שבסירופ הוא הטעם המתוק המכסה על מרירות הצמחים, והאפשרות להסתפק בכמות קטנה ממנו משום שהוא מרוכז. הסוכר או הדבש שבסירופ מונעים גידול של מיקרו – אורגניזמים בתוכו. ניתן לשמור אותו במקרר למשך תקופה ארוכה.

טינקטורה: מיצוי של צמחים בתוך ריכוזים שונים של אלכוהול ומים. הטינקטורה מאפשרת שימוש במינון מדוייק, שאצל ילדים יכול להתחיל ב 2 – 3 טיפות. מגדילים את המינון לפי הגיל והמשקל. כאשר משתמשים בטינקטורה רצוי לגרום לאלכוהול להתנדף בתוך כמות קטנה של מים רותחים.
צורות אחרות המתאימות לילדים הן לכסניות למציצה, מסטיק, או מיצוי של צמחים ארומטיים בתוך שמן.

מרק: ניתן להשתמש בצמחים רבים כמזון, ולהפוך אותם לחלק מהתפריט של הילד. לדוגמא – שיבולת שועל, סרפד, אספסת, אצות ים, סלרי ועוד. מומלץ גם להוסיף כמות קטנה של צמחים למרק הרגיל ולהפוך אותו לרפואי.

שימוש חיצוני: אצל תינוקות וילדים קטנים, רצוי להיעזר בצמחים המיועדים לשימוש חיצוני. ניתן להרגיע כאב בטן של תינוקות באמצעות 'קומפרסים' עם קמומיל, מליסה, נפית החתולים או לבנדר.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו