Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

פרוביוטיקה תרופת העתיד

מאת: בטי נעים, תזונה טבעית
זמן קריאה: 2 דקות
בין האדם לחיידקים הפרוביוטיים קיימת מערכת יחסים סימביוטית, של תלות הדדית שבמסגרתה האדם מספק לחיידקים סביבת מחייה ומזון והחיידקים מספקים לו בתמורה תמיכה במטבוליזם והגנה מפני פתוגנים מזיקים
PassoverFocus_IN

כנס הבריאות בנושא פרוביוטיקה בחסות חברת אלטמן התקיים לאחרונה ונתן עוד נפח לאותה יריעה רחבה, מסתבר, שנקראת פרוביוטיקה – חיידקים טובים. במקום נכחו מטפלים מתחום הרפואה המשלימה והמקום היה מלא עד אפס מקום, היה מדהים לראות כל כך הרבה מטפלים מתחומים שונים בתחום הרפואה המשלימה שהגיעו לשמוע את החידושים בעולם תוספי התזונה.

ההרצאה של ד"ר מיכאל ויינפאס התייחסה לפרוביוטיקה כמוצר לנטילה. יש לי הכרות מקדימה עם המוצרים בשוק, ואני נוהגת להשתמש בהם באופן אישי וכן להמליץ למטופלים שלי, אבל כאן הוסיפה הרצאתו של ד"ר מיכאל ויינפאס מאוד לתפיסתי, והעשירה את הידע שלי ביכולת המופלאה של המוצר לטיפול במגוון פתולוגיות.

ד"ר מיכאל ויינפאס רופא מומחה לרפואת משפחה ורפואה טבעית, המשלב בעבודתו רפואה טבעית, צמחי מרפא, ותוספי תזונה,  בחור שנון ומצחיק, שהסביר לקהל על חשיבות הפרוביוטיקה בחיינו. מטרתו הייתה לתת לנו כלים לדעת האם המוצר הפרוביוטי טוב או רע? אם כן, כיצד נדע?

פרוביוטיקה ביוונית = למען החיים

במערכת העיכול שלנו קיימים עשרות אלפים סוגים חיידקים שונים, בין האדם לחיידקים הפרוביוטיים קיימת מערכת יחסים סימביוטית, של תלות הדדית שבמסגרתה האדם מספק לחיידקים סביבת מחייה ומזון והחיידקים מספקים לו בתמורה תמיכה במטבוליזם והגנה מפני פתוגנים מזיקים.

יש תחרות בין חיידקים פתוגנים לבין חיידקים ידידותיים, יש לפלורה שלנו כלים ויכולת להתמודד מול פתוגנים במספר דרכים, על ידי: הפרשת חומצה, מפרישים קוטלי פתוגנים, ותחרות על מקום מחייה.

מוצרי פרוביוטיקה (123RF)

מוצרי פרוביוטיקה (123RF)

מה תפקידם של החיידקים הידידותיים? למה בעצם עוזרת לנו הפרוביוטיקה? עזרה לעיכול ולספיגת מזון, יצירת אנזימים, ייצור ויטמינים.

יש בחיינו כל כך הרבה אלמנטים שפוגעים בפלורה שלנו ובחיידקים הטובים שנמצאים בגופנו שמאוד ברור לי היום וכמובן לעוד הרבה מטפלים שעלינו לתחזק את הגוף שלנו בפרוביוטיקה. מה בעצם פוגע בחיידקים הטובים שבגופנו? תרופות, זיהומים, תזונה לקויה, מתח נפשי, זיהום אוויר, כלור והדברה, ניתן לראות שכל אחד מאתנו חשוף לגורם אחד או יותר מתוך כלל הגורמים שפוגעים בחיידקים הטובים בגופנו.

ואם כבר יש מחלה? באיזה מחלות הפרוביוטיקה יעילה?

נדהמתי לגלות שהפרוביטיקה יעילה ככלי טיפולי במגוון רחב של מחלות, הרבה מעבר למה שידעתי, מחלות כמו: שלשול אקוטי, IBD,IBS , הפחתת זיהום וגינלי, אטופיק דרמטיטיס, הפחתת עששת, עצירות בתינוקות, הפחתת דלקות אוזניים אצל פעוטות, הפחתת מחלות אוטואמיוניות והליקובקטור פילורי.

מחקרים מראים כי כמות חיידקים של שני מיליארד חיידקים למנת פרוביוטיקה מספקת לחיזוק הפלורה של האדם, מספיק ליטול 1-2 כמוסות ביום, כדי לקבל את מקסימום האפקט מהמוצר.

אז איך נדע לבחור את המוצר הפרוביוטי הטוב ביותר, מה נבדוק לשם כך?

1. כמות – כמות החיידקים בכמוסה, פלורת המעיים מורכבת מזנים שונים של חיידקים, תכשיר פרוביוטי טוב צריך להכיל כמות של זני חיידקים בהתאם לשטח פנים של המעי. ולא נשכח את מצע פרהביוטי FOS.
2. מגוון – סוגים שונים של חיידקים.
3. ספציפיות – כלומר תעודת הזהות של החיידק, טביעת האצבע של החיידק.

תגליות חדשות ומעניינות

1. חיידקים תורמים יותר גנים שתורמים להישרדות האדם מאשר הגנים שבתאי האדם עצמו.
2. חיידקים ידידותיים עוזרים לנו לפרק פחמימות.
3. חיידקים ידידותיים עוזרים לנו לחזור לאיזון, לטפל בסטרס.
4. ילודים בלידה נרתיקית מקבלים חיידקים שונים מילודים בלידה קיסרית, נמצא שילודים שנולדו בלידה קיסרית בשנה הראשונה של חייהם הם חולים יותר.
5. קשר ההשמנה – יש קשר בין השמנה לחיידקים, במחקר שנעשה עכברים שקיבלו חיידקים מאנשים שמנים עלו במשקל וצברו שומן.

פרוביוטיקה הופכת בתקופה האחרונה להיות אחד מהרכיבים הבסיסיים שניתן להשתמש בהם על מנת לטפל במגוון מחלות ואף למנוע אותם ולהעשיר את איכות החיים שלנו בימי שגרה.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו