bari14_Fly
Thymoquin_Fly

10 סיבות לניקוי רעלים

מאת: אומינה קדמי, יועצת תזונה הוליסטית, מנחה סדנאות לניקוי גוף ומזונות על ומלווה תהליכי ריפוי טבעי
זמן קריאה: 3 דקות
מתלבטים, חוששים, מחכים ל"אחרי החגים" או שאתם בכלל לא משוכנעים שאתם צריכים משהו כזה? אומינה קדמי עם 10 סיבות טובות שידרבנו אתכם לפרגן לגוף שלכם ניקוי רעלים, ויפה שעה אחת קודם

צילום: pixabay

Nadar_IN

לאחרונה אנחנו מרבים לשמוע על סדנאות ניקויי גוף מרעלים. נראה כי המודעות לכך הולכת וגוברת, ולא במקרה – ככל שתרבות הצריכה בכלל, והמזון המתועש, המהונדס והמהיר בפרט, מטפסים לשיאים חדשים של ציניות וניתוק מהטבע, גדל גם הרעב לאלטרנטיבה – להפסקת המרוץ חסר המודעות, שגובה מחיר כל כך יקר מבריאותנו ומהפלנטה.

יותר ויותר אנשים פונים לכיוון חדש של תזונה בריאה, מזינה ובת קיימא.  השלב הראשון המתבקש בתהליך הזה הוא ניקוי הגוף מכל אותם הרעלים שהצטברו משנים של אכילה לא מודעת. לבחירה שלנו, האם לעבור ניקוי גוף, יש השלכות עמוקות ומשמעותיות ורבים מאתנו שואלים את עצמם – האם גם גופי זקוק לניקוי רעלים?

בהרבה מקרים אנשים נרתעים מהרעיון, שכן התהליך כרוך בראש ובראשונה בהתמודדות מול הרגלי תזונה ודפוסים מובנים ונוחים (שנרכשו ממשך שנים, ולעיתים אף דורות), רעילים ולא בריאים ככל שיהיו.

התשובה לשאלה מצריכה אותנו בדרך כלל לעצור, להביט ולהקשיב פנימה אל גופנו, ולשאול את השאלה – האם אני צריך ניקוי רעלים? כאשר אנו עושים זאת בכנות, רגישות והקשבה, התשובה עולה מעצמה.

לאלו מאתנו שעדיין מתלבטים, אנסה לעזור עם עשרת הסיבות הבאות:

1. אנו אוכלים אוכל מתועש, שותים מים עם חומרי חיטוי, ונושמים אויר מזוהם, משתמשים בתרופות, אלו הם חיינו.
תעשיית המזון והתרופות מספקת עשרות אלפי סוגים שונים של תוספים ועיבודים של כימיקלים. גוף האדם אינו בנוי לפירוק, ספיגה ופליטה של כימיקלים אלו, והדבר יוצר עומס כבד על הגוף. הפסולת והמתכות הכבדות מתקבעות, הרעלים מתפשטים לאיברים הפנימיים, והופכים, בין היתר, לתאי שומן ולאבנים בכיס מרה.

2.  ניקוי גוף מרעלים הינו השיטה העתיקה, החכמה והאפקטיבית ביותר לריפוי טבעי של גוף האדם.
תרבויות רבות, עוד משחר ההיסטוריה, האמינו וטיפלו בעצמם ע"י טיהור הגוף, החל ממצרים העתיקה (מספרים על שטיפת המעיים עם קנה סוף ומים מהנילוס) דרך יוון העתיקה, (ממשנתו של סוקרטס) ועד היוגים שבהימאליה.
גוף האדם הינו מערכת גאונית אשר מסוגלת לרפא את עצמה כמעט מכל מחלה ע"י תהליך ניקוי נכון.

3. יותר מ-80% ממגוון המחלות המופיעות בגופנו נובעות משכבות הרעלים המצטברים בגוף.
משקעי הרעלים הם המצע האידיאלי לכל הבקטריה מזיקה, פרזיטים וקנדידה.  כל מולקלת רעל יוצרת שרשרת של תגובות שליליות. הדם העובר דרך המעיים (שם מצטברות רוב שכבות הרעלים), הרעלים נישאים במחזור הדם וגורמים לגירוי בכל מקום בו הם עוברים.
לכל אדם מערכת, או איבר, בעל נטיה לחולשה ורגישות. בדרך כלל, איברים או איזורים אלו בגוף, ניזוקים ראשונים מאפקט ההרעלה והחומציות הנוצרת.

4. ניקוי גוף מספק לגוף אנרגיה וכוח חיים ואריכות ימים.
ידוע כי המתכון מספר אחד לאריכות ימים הוא ניקוי וטיהור הגוף. גוף נקי מרעלים, פרזיטים ובקטריות למינהם הוא גוף עם מערכת חיסון חזקה.  כאשר אנו מתנקים יש תחושה ברורה של כוח חיים וחיוניות בגוף.

5. שכבות הרעלים שבמעי הגס מחלישים את מערכת העיכול ומהווים מקור לעציריות ולנפיחות.
עצירות היא אחת התלונות הנפוצות ביותר. גירוי המעיים שנגרם ע"י רעלים תזונתיים וסביבתיים גורם ליצירת ריר דביק, המונע את ספיגת המזון. כאשר מזון לא מתעכל במעיים, פטריות השמר והחידקים ניזונים ממנו.
החיידקים יוצרים פסולת רעילה נוספת, המחלישה את השרירים, וגורמת להאטה בפעילות המעיים ופליטת הצואה. לריריות שמתהוות במעיים יש את היכולת לספוג נוזלים, המים הספוגים בריריות מנפחים את התאים וזו הסיבה לתחושת הנפיחות.

‫6. ‬ניקוי הגוף מחזק את הקשר, ההערכה והכרת התודה לגופנו.
כאשר אנו מעניקים לגוף טיפול, ניקוי ותשומת לב, אנו מיד חשים את החשיבות העמוקה של גופנו בחיינו. עד כמה יכולותיו הגוף או חוסר היכולת שלו משפיעים על חיינו.
ליבנו מתמלא בהוקרה לכלי המופלא והמשמעותי ביותר בחיינו – גופנו. אנו לומדים להתיחס למה שהגוף זקוק כדי לתפקד בצורה הטובה ביותר.

7. רעלים מצטברים בגופנו במצב של מתח, לחץ וחרדה.
בחיי היום יום התובעניים אנו מוצאים את עצמנו במתח ולחץ רב, מצבי חרדה ואף דיכאון. כל אלו יוצרים בגופנו תגובה כימית הגורמת לחימצון הדם ולהתכווצויות של שרירי המעיים אשר מקשים על פירוק המזון. טיהור רעלים הוא גם טיהור המחשבה והרגש. בעקבות תהליך הניקוי אנו מסוגלים להבין ולחוש מחדש את טבעה האמיתי של המציאות.

8. ניקוי גוף מאפשר לאדם לממש את הפוטנציאל השכלי, הרגשי והגופני.
בעקבות הצטברות במשך שנים של רעלים הגורמים לנו להפרעות בתיפקוד, אנו מורגלים לחיות המצב של עומס יתר.
עומס זה מהווה מחסום למימוש הפוטנציאל האנושי העצום שאיתו נולדנו. תהליך הטיהור יוצר בהירות מחשבתית ופותח דלת ליכולות לא ממומשות.

9.  הרעלים בגוף יוצרים חומציות בדם ובעקבות כך נוצרות דלקות פנימיות.
חומציות מוגברת בדם מעכלת לאיטה את פנים הגוף ומזיקה לו. החומציות העודפת משבשת תהליכים וראקציות כימיות חיוניות בגוף, משתבשות.    בעקבות כך נוצרות דלקות ברקמות. דלקות אלו מתפתחות עם השנים למחלות כרוניות.

10. טיהור הפלנטה שלנו מתחילה בטיהור גופנו.
גופנו ומצב בריאותינו מחוברים באופן ישיר לטבע סביבנו. אנו צורכים כמויות אדירות של בשר, מזון מהחי, מזון מתועש ומהונדס, ארוז בפלסטיקים. היום כבר ברור ומוכח כי תעשיות אלו הן המזהמות הגדולות ביותר של הפלנטה.

הקשר הוא ישיר – בכל פעם שאנו בוחרים לצרוך ממזונות אלו אנו תורמים לזיהום לא רק של גופנו אלה של כל העולם.

לבריאות!

על המחברת:

בשנים האחרונות הובילה את המרכז לניקוי גוף במרכז הטרנספורמציה בכפר ההוליסטי "פאצאמאמא" בקוסטה ריקה. בוגרת ה"מכון לתזונה משולבת " בניו יורק (institute for integrative nutrition), מורה ליוגה ומוסמכת כמטפלת ע"י המרכז ל "טאו שיאטסו" בישראל. לאתר של אומינה

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו