Thymoquin_Fly
PassoverFocus_Fly

ניקוי כבד בתקופת האביב

מאת: שני ריף-פרופסורסקי, נטורופתית
זמן קריאה: 2 דקות
כשם שהבית זקוק לטיפול שוטף אך מדי פעם גם לנקיון יסודי יותר, כך גם הגוף, ואין זמן מתאים יותר לכך מאשר האביב. הכבד הינו אחד האיברים החשובים ביותר בניטרול רעלים ופינוי פסולת מהגוף. כתבתה של שני ריף-פרופסורסקי, נטורופתית.
PassoverFocus_IN

כשם שהבית זקוק לטיפול שוטף אך מדי פעם גם לנקיון יסודי יותר, כך גם הגוף, ואין זמן מתאים יותר לכך מאשר האביב.

הכבד הינו אחד האיברים החשובים ביותר בניטרול רעלים ופינוי פסולת מהגוף.

לפי הרפואה הסינית, הכבד וכיס המרה שייכים לאלמנט העץ, המקושר עם עונת האביב. זו סיבה נפלאה לערוך ניקוי כבד בתקופה זו, כדי להרגיש פחות כבדים בגוף ובנשמה.

כמו כל דבר אחר הזקוק לניקוי תקופתי (הבית, הרכב, המחשב…), גם בגוף – עדיף להימנע ככל האפשר מיצירת פסולת, מאשר לעבוד קשה על פינוייה, או להסתכן בסיבוכים הקשורים בהצטברות פסולת עקב הזנחה.

לכן, אם אנחנו רוצים כבד נקי ומתפקד היטב (ומכאן – גוף בריא יותר), עלינו לפעול בשלושה היבטים עיקריים, כאשר הראשונים נכונים לכל השנה והשלישי במיוחד לאביב או כאשר מתעוררת בעיה:

א. הימנעות עד כמה שניתן מהכנסת רעלים לגוף: חומרי הדברה ממזון צמחי, אנטיביוטיקה והורמונים ממזון מהחי, צבעי מאכל, חומרים משמרים וכו' מהמזון המתועש, כימיקלים מחומרי ניקוי, קוסמטיקה, עישון, ועוד היד נטויה. על כל אחד מהדברים האלה ניתן כיום לוותר די בקלות, אם רק מחליטים. מזון אורגני, מוצרי טיפוח טבעיים וחומרי ניקוי אקולוגיים נמצאים כיום בשפע בשוק. גם על הרעל הסביבתי יש לנו השפעה, יותר עקיפה אך לא פחות חשובה.

ב. שמירה על מעברי פינוי פתוחים באופן שגרתי: שתייה מספקת, מזון עתיר סיבים תזונתיים, פעילות גופנית, הרפיית מתחים, עיסוי הגוף, תרגילי נשימה – כל אלה תורמים לשמירה על דרכי פינוי הפסולת של הגוף: הכליות, המעיים, הלימפה, העור, הריאות. מכיוון שיש גם פסולת מטבולית הנוצרת בגוף באופן טבעי וצריכה להתפנות, לא די בכך שנימנע מהכנסת רעלים מבחוץ. גם כעס הוא סוג של רעל אנרגטי, המקושר עם אלמנט העץ (וגם אם לא מאמינים באלמנטים ואנרגיות, כל רגש שלילי שאנחנו מחזיקים גורם לשרירים להתכווץ ולהפריע לפינוי פסולת ולתפקוד תקין של מערכות הגוף).

ג. ניקוי אקטיבי תקופתי: בעזרת צום מיצים (למשל גזר, סלק, ירוקים – אורגני בלבד); מונודיאט (מספר ימים של אכילת סוג מזון אחד בלבד כגון אורז מלא); צמחי מרפא כגון שן-ארי, גדילן ואחרים (עם תמיכה של צמחים לניקוי הכליות כגון סרפד); ובמידת הצורך, כאשר יש צורך בניקוי דרסטי יותר (כגון במקרה של אבנים בכיס המרה),  גם ניקוי מכאני של הכבד וכיס המרה.

מדובר בתהליך בן חמישה ימים, שבסופו – אם מגיעים אליו מוכנים ומקפידים על כל הפרטים הקטנים – יוצאת פסולת מרובה מהכבד ומכיס המרה, כולל אבני מרה שאין להן דרך בטוחה אחרת לצאת מלבד ניתוח כריתת כיס המרה. ניקוי כזה חשוב מאוד שייעשה בתמיכה וליווי של אנשי מקצוע בעלי נסיון בתחום.

באיחולי חג אביב שמח ונקי
שני ריף-פרופסורסקי, נטורופתית

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו