Nadar_Fly
himalayaKrem_Fly

האם מעי דליף הוא הגורם לבעיות בלוטת התריס שלכם?

מאת: - יועצת מוסמכת לאורח חיים בריא בוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית ניו יורק
איש לא חיבר בין בעיות העיכול, מצבי הרוח, בעיות העור והשיער והאנמיה לבעיות בבלוטת התריס. איש גם לא סיפר לי מהו מעי דליף וכיצד הוא יכול להשפיע על בלוטת התריס וליצור מחלה אוטואימונית.

צילום: 123RF

Thymoquin_In

לפני 15 שנים לא ידעתי שיש לי בעיה בבלוטת התריס, חשבתי אני אנמית מטבעי, אדם בעל לחץ דם ודופק נמוכים, כזה הסובל באופן תמידי מעצירות, נפיחות, כאבי בטן לא מוסברים ובעיות עיכול כרוניות.

כשחשדתי במהלך לימודי התזונה, שכל אלו קשורות לתת פעילות של בלוטת התריס, נשלחתי שוב ושוב הביתה כיוון שבדיקת ה- TSH (הבדיקה הסטנדרטית לבלוטת התריס) חזרה תקינה.

למעלה מחמש שנים רופאים טענו שהכל "בראש שלי", שאני בסך הכול סובלת מדיכאון ו"מחפשת איפה שלא צריך" והמליצו על נטילת תרופות פסיכיאטריות.

איש לא חיבר בין בעיות העיכול הכרוניות שלי, מצבי הרוח, בעיות העור, נשירת השיער ובעיות איזון המשקל, לאנמיה, מחסני הפריטין הנמוכים, רמות B12 הירודות ובלוטת התריס.

אז גם לא ידעתי, ואיש גם לא סיפר לי, מהו מעי דליף וכיצד הוא יכול להשפיע על בלוטת התריס וליצור מחלה אוטואימונית. לא ידעתי שמעי שדולף יחמיר את מצב בלוטת התריס, מערכת העיכול ומערכת החיסון.

למרות שניהלתי תזונה צמחונית על גבול הטבעונות למעלה מ-22 שנים וחשבתי שהתזונה שלי היא סמל לבריאות ואריכות ימים לא ידעתי שישנם מזונות משקמי מעיים ומנגד מזונות שממשיכים את דליפת המעיים.

המשכתי לאכול מזונות שהחמירו את המצב, ביניהם גלוטן, מוצרי חלב וסויה. במשך שנים סבלתי באופן יום יומי מכאבי בטן נפיחות גזים ואיכות חיים ירודה. לא מצאתי מזון שלא גרם לכאבי הבטן והתקשיתי למצוא את עצמי באירועים, מסעדות או אכילה בחוץ.

ניסיתי אין ספור שיטות תזונה, הסרה של כל מזון עלי אדמות וכל מה שהכרתי, דבר לא עזר. בשלב מסוים כבר האמנתי שעלי להשלים עם ה"מעי הרגיז" שלי ולנסות להרגיז אותו כמה שפחות.

מעי דליףבאחד הימים נתקלתי במאמר מקצועי שתיאר את הקשר בין מעי דליף לבעיות בבלוטת התריס.

במאמר הוסבר על מצב בשם מעי דליף שנגרם בעקבות סטרס, טיפול אנטיביוטי ממושך (כמו שקיבלתי בילדותי), וירוסים המחלישים את מערכת החיסון (לדוגמה וירוס אפשטיין בר) זיהומים ותת חומציות של מערכת העיכול.

במצב זה נוצרים חורים / פתחים במחברי המעיים ושרשראות מזון שלמות שלא התפרקו, חיידקים, פתוגנים ושאר מריעין נכנסים ללא כל הפרעה למערכת הדם. זו מזהה אותם כגורם זר ותוקפת אותם.

חלק משרשראות המזונות הלא מעוכלים הללו כוללות חלבונים הדומים במבנם המולקולרי להורמוני בלוטת התריס וכתוצאה מהדמיון הרב נוצר מצב של "טעות בזיהוי" בו הגוף תוקף את הורמוני בלוטת התריס ומחמיר את מצבה.

נוכחתי לגלות שהכתבה תיארה את חיי והתסמינים מהם סבלתי במדויק! התחלתי להבין כי המעי הדליף אחראי לבעיות העיכול הקשות, לאנמיה, לבעיות הספיגה, למצבי הרוח וכמובן לחוסר היכולת של הורמני הבלוטה להיקלט בתאים.

גילתי שהמזונות שאכלתי, גם אם בריאים, החמירו את המצב ושעלי לשנות מסלול במהירות.

קבעתי תור לרופא פרטי וביקשתי ממנו בדיקת נוגדנים לבלוטת התריס, כשהיא יצאה פי 4 מהטווח התקין, כבר לא היה ספק – סבלתי מהשימוטו (מחלה אוטואימונית בבלוטת התריס). המחלה האוטואימונית נוצרה בין השאר ממצב המעי הדליף המתמשך בגופי.

החלטתי ללמוד את כל מה שצריך על תיקון המעיים הדליפים ועקבתי אחרי פרוטוקולים שונים שמטרתם לתקן את המצב. כעבור תקופה היה לי מספיק ידע ליצור לעצמי פרוטוקול שלם לשיקום בלוטת התריס, שכלל תזונה שונה מכל מה שהכרתי בעבר:

תזונה זו כללה בין השאר מזונות ג'לטיניים, מזונות כבושים והימנעות ממזונות שהחשבתי בריאים: דגנים, אגוזים, זרעים, קטניות ותבלינים ממשפחת הסולניים (כגון פפריקה) וזרעים (כמון, אניס וכו).

עקבתי באדיקות אחרי הפרוטוקול לבלוטה ותוך זמן קצר של 3 שבועות התחילו להופיע מגוון סימנים חיובים! העצירות החלה להיעלם, העייפות התפוגגה, כבר לא הייתי כבדה נפוחה ולא סבלתי מכאבי בטן אחרי הארוחות.

ולא רק זה: הייתי מרוכזת וערנית יותר, מצב רוח שלי התחיל להתאזן והעור נהיה בוהק וזוהר יותר! לא האמנתי לתחושותיי, אז החלטתי להיבדק. בדיקות הנוגדנים לבלוטה אישרו את ההרגשה והחלו לרדת במהירות! התמלאתי תקווה לריפוי ושינוי.

בלוטת התריס

בדיקות נודגני ההשימוטו שלי לאורך השנים, anti thyroid peroxidase

היום אני יודעת שהפרוטוקול היווה חלק משמעותי בהחלמה שלי, הנודגנים שלי ממשיכים לרדת, מדדי בלוטת התריס שלי חווה שיפור משמעותי, אני מרגישה מצוין, הצלחתי להחזיר את המחזור, להרות ולגם ללדת.

ואולי גם אתם סובלים מבעיית מעי דליף אשר משפיע על בלוטת התריס שלכם? ולא ידעתם כלל שהמצב הזה הוליד את בעיות הבלוטה.

רוצים לשמוע עוד על הפרוטוקול התזונתי לבלוטת התריס, ללמוד לאבחן את עצמכם, לגלות מה ההבדל בין בדיקות תקינות לבדיקות אופטמליות וגם לקבל השראה מוטיבציה מזמינה אתכם להרצאה שלי

"תזונה לבלוטת התריס" 1.7.17
בשעה 20:30 בתל אביב , חניה חינם!

גלי רולוף-הנדל, תזונה יצירתית

צרו קשר עם גלי הנדל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו