Nadar_Fly
Nadar_Fly

מסע אישי לבריאות קורנת

מאת: רינה גולן רותוו'ל, מאמנת לאורח חיים בריא
זמן קריאה: 2 דקות
הגיע הזמן להחזיר את המילה רווחה לאופנה wellbeing. כולנו רוצים רווחה, ואיכות חיים - מים ואוויר נקי, תזונה שנותנת לנו את ה'דלק' הנכון ואהבה בלב.
Thymoquin_In

התחלתי לחפש רווחה בשנת 2000, עבדתי כמפיקה בחדשות ערוץ 2 וחייתי תחת לחץ תמידי וחיי חברה סוערים. אחרי 4 שנים התמודדתי עם משבר בריאותי: בלוטת התריס התחילה לעבוד מהר מידיי ואי אפשר היה להאט אותה. יצאתי למסע החלמה, בהודו, למדתי יוגה, איורוודה, התנסתי ברפואה סינית, טיבטית, הומאופטית ואלופטית (מערבית) והבלוטה התאזנה.

 מספר שנים אח"כ אובחנתי עם סכרת סוג 1. עוד מסע מאתגר ומעניין. הפעם בחרתי לחיות ביער בדרום אנגלייה ובמשך שלוש שנים תירגלתי יוגה, גידלתי את הירקות שלי, אכלתי רק רוא פוד, ניסיתי צומות מיצים קטפתי סירפד, שן הארי וגדילן וסחטתי אותם עם סלרי, ג'ינג'ר ,לימון וסופר פודס. היתנסתי  בליבר פלאשס 'ניקוי כבד', ניקויי כליות, פאנצ'ה קארמה  (ועוד טכניקות ניקויי רעלים הנפוצות באנגליה). מצאתי לא רק את הבריאות האופטימלית לגופי אלא סוג של בהירות וחיות שלא דימיינתי שהיא אפשרית לבן אנוש, בודאי לא למי שחולה במחלה כרונית.

החלטתי להעמיק את ההבנה בין תזונה לנפש ולכן נסעתי לחודש ימים לאריזונה לפגוש את ד"ר גבריאל קאזנס, דרכו למדתי לעומק את משמעות המשפט "אתה מה שאתה אוכל" ואיך רוא פוד יכול לרפא מחלות כמו סכרת וסרטן. אך החזרה ליער האנגלי מהמדבר באריזונה היתה תיזכורת כמה איורוודה רלוונטית ושהתזונה צריכה להישתנות בהתאם לאקלים, לסוג גוף ולאורח חיינו, התחלתי לשלב רוא פוד עם אוכל מבושל ולהקשיב לגוף במקביל לדיאלוג הפילוסופי.

המסע להחלמה מרתק, בדיוק ברגע שחשבתי שאני יודעת בדיוק מה נכון הופתעתי לגלות ששום דבר בחיים האלה אינו חד משמעי ושכל הפרוטוקולים למיניהם הם רק קוים מנחים, אין דרך המתאימה לכולם ובטח לא לכל החיים, אחריי הכל פירוש המילה חיים הוא שינוי מתמיד.

כיום אני עוסקת בהנחיית תכניות לניקוי רעלים (דיטוקס) שמתקיימות באנגליה ובארץ. התכנית מתמקדת בהעצמה והעשרה של כל אחד מהמשתתפים ללמידה כיצד לההקשיב לגוף במקום לנהל אותו. התכנית מתקיימת באמצעות דיטוקס. זהו תהליך בו יותר רעלים יוצאים מהגוף מרעלים הניכנסים לגוף. התהליך יכול להיות עדין וחלק מחיינו בלי מאמץ. השיטות אותן אנחנו לומדים בניקוי הן: סחיטת ירקות ופירות, רוא פוד ומבושל טיבעוני, צמחי מרפא, שהייה בטבע, יוגה, תרגילי הרפייה ונשימה ושיטות שונות להוצאת הרעלים מהמעי הדק.

לאלו המעוניינים בעבודה יותר עמוקה תוכנית ארבעים הימים לאיכות חיים מציעה מערכת תמיכה המאפשרת הטמעת אורך חיים בריא ואם ניקויי רעלים מתבקש הוא מותאם לאיניבידואל. אחרי עשור באנגלייה חזרתי לישראל ואני מאוד מתרגשת לחלוק את שחוויתי .

המלצות

"רינה היא הסופר נאני של אורח חיים בריא…"  שרה אלמן, לונדון.

"ארבעים הימים של הדרכת הבריאות שלי עם רינה היו, בפשטות, חוויה מופלאה באמת. העבודה עם רינה הינה עונג צרוף, היא מוכנה תמיד לחלוק את הידע הרב וחסר הגבולות שלה בתחום הגוף – נפש ואת האנרגיה מחממת הלב שלה בסדרת מפגשים שבועיים אישיים שנגמרים, למרבה הצער, הרבה יותר מדי מהר. למדתי המון מרינה ומהדרך עצמה, וכעת אני מרגישה 'בריאה', אחרי מהפך אפילו, מלאת חיוניות רעננה שבכוחי לשמר ולפתח בכוחות עצמי". לוסינדה רוברטס, בריסטול, אנגליה.

"בסדנאת ניקויי הרעלים רינה יצרה חלל קסום ומעשיר לגוף ולנפש, ושיעורי היוגה והמדיטציה שלה לקחו אותי מעבר להתנסויות הקודמות שלי למקום רגוע, חמים ויפה בתוכי, תוך שאני יוצרת צורות חדשות עם גופי… ולמדתי המון על אכילה ועל המזונות שגופי משתוקק להם כדי לתפקד באופן מיטבי. הסביבה הייתה שמיימית והפגישות הקבוצתיות תומכות ומאירות. אני אסירת תודה על כך שהכרתי את רינה, זו בודאי החוויה החיובית ביותר שהענקתי לעצמי מזה זמן רב מאד." לארה וויאט, עיתונאית, לונדון.

את רינה הכרתי באנגליה באחד הביקורים השנתיים שלי בחברת פוקה, זאת היה חוויה מרגשת ומיוחדת במינה, לרינה יש אנרגיה "מוארת" והידע שלה בתחום הנטרופתיה והתזונה הוא לא פחות ממושלם, אז מיד התחברנו. את המשך החוויה ניתן לקרוא בבלוג שכתבתי "להרגיש המלכה של אנגליה". ציפי מוסרי מחברת פוקה.

תרגישו חופשי להתחבר

053-5234133

www.rinagolan-rothwell.com  בקרוב יגיע אתר בעיברית

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו