himalayaKrem_Fly
bari14_Fly

כיצד לשפר את התזונה של ילדיכם בכלים פשוטים?

מאת: חני כהן
זמן קריאה: 2 דקות
לפניכם אסופת טיפים שתסייע לכם לשפר את התזונה של ילדיכם. לפעמים שיפור התזונה מתבטא ביכולת שלכם לגרום לילדים ליהנות מהאוכל, או במילים אחרות, לא רק ב"מה" הם אוכלים אלא גם ב"איך"

צילום: pixabay

himalayaKrem_IN

"גוף בריא בנפש בריאה" – לא בכדי מדובר באחת האמרות הנפוצות והחכמות הקיימות כיום. על מנת לשמור על בריאות הנפש, יש לשמור על בריאות הגוף ולחזק את המערכות השונות. אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי תזונה נכונה על בסיס יומיומי, דבר המקבל חשיבות רבה כאשר מדובר על ילדינו. מעבר לכך, הילדים יגדלו באופן בריא וטוב, הם גם ילמדו כיצד להמשיך ולהקפיד על תזונה זו כאשר יהיו בוגרים. בדיוק לשם כך, ריכזנו לפניכם אסופת טיפים שתסייע לכם לשפר את התזונה של ילדיכם. לפעמים שיפור התזונה מתבטא ביכולת שלכם לגרום לילדים ליהנות מהאוכל, או במילים אחרות, לא רק ב"מה" הם אוכלים אלא גם ב"איך" גורמים להם להנאה מהאוכל.

צבעו את המנות בשלל צבעי הקשת

אין מדובר, חלילה, על שילוב צבעי מאכל מזיקים למנות השונות, אלא ביצירת תבשילים הכוללים מגוון צבעים. באמצעות כך, האוכל ימשוך את עיני הקטנים ויגרום להם לאכול אותו, אפילו שהוא עשוי מירקות בריאים. ניתן לעשות זאת באמצעות הכנת פשטידות עם ירקות מכל מיני צבעים וסלטים גדולים וטעימים עם מגוון ירקות.

הנפישו את האוכל

ילדים רבים, ולא מעט מבוגרים, אוהבים סרטים מצוירים. עצם כך שאלמנטים רגילים למדי יכולים לדבר ולרקוד, גורם לקטנים לצחוק וליהנות. כדאי לשלב זאת גם בארוחות השונות. ניתן לעשות זאת באמצעות יצירת פרצופים מצחיקים על הצלחת, באמצעות סוגי ירקות שונים, או הכנת ביצים בתוך תבניות, כגון עננים ושמש, בית, מכונית ועוד. ניתן לרכוש תבניות אלו בכל חנות למוצרי בית.

האכילו את הילדים בהנאה, לא בכוח

כל הורה יודע שכל הקשור לאוכל, לא קשור בכוח אלא דווקא במוח. אם הילד אינו אוהב אוכל מסוים, אין זה יועיל אם תכריחו אותו לאכול אותו, רק בגלל שהוא בריא. עם זאת, ניתן לנסות ולשכנע אותו במיני פינוקים, כגון "אם תאכל את כל הירקות בצלחת, תוכל לקבל ממתק בסוף הארוחה". כמו כן, מומלץ לשלב את הקטנים בהכנת הסעודה ולאפשר להם להכין חלק מהמנות בעצמם, תוך שמירה על כללי הזהירות כמובן. כך, הם יזכו לסיפוק והנאה מההכנה עצמה, וייהנו לאכול את המאכלים שהם עצמם הכינו, גם כאשר מדובר במאכלים בריאים.

היעזרו בכוסות צרות וצלחות קטנות

במידה וילדיכם אוהבים לשתות משקאות מתוקים, אין זה חובה למנוע זאת מהם, אולם כדאי לצמצם את הכמות של המשקה המתוק. ניתן לעשות זאת באמצעות כוסות צרות וארוכות, בהן תחולת הנוזל קטנה יותר. דרך נוספת לסייע לתזונה נכונה היא באמצעות צלחות קטנות יותר. בצורה זו, כמות האוכל תיראה גדולה יותר ותספק גם את הקיבה וגם את העיניים של הקטנים.

אל תמנעו חטיפים, אך הגבילו את הכמות

תזונה נכונה אצל ילדים אינה בנויה רק על ירקות, ביצים וחלב. מעבר למנות טעימות בארוחות הכוללות את כל אבות המזון, כדאי לאפשר לילדים ליהנות מחטיפים בין הארוחות. עדיף, כמובן, חטיפים בריאים שאתם מכינים בבית. מניעת חטיפים עלולה להוביל לתסכול ומרדנות, ותגרום להם לאכול מהם באופן מופרז, כאשר יתארחו אצל ילדים אחרים. עם זאת, אין להעניק להם יד חופשית באכילת חטיפים, אלא למצוא את דרך הביניים. תוכלו להחליט על כמות מסוימת של חטיפים לשבוע, הנאכלים בזמנים מסוימים.

הורידו את כמות הסוכר מהמשקאות החמים ומהעוגות

אחת הדרכים היעילות ביותר ליצירת תזונה נכונה אצל ילדיכם היא להפחית את כמות הסוכר אותה אתם שמים במשקאות האהובים עליהם, בין אם מדובר על שוקו ובין אם מדובר על תה עם חלב. כמו כן, כדאי להוריד את כמות הסוכר המומלצת במתכוני העוגות, או להיעזר בתחליפים כגון תמצית וניל או קינמון. במהרה, תגלו כי הטעם והמתיקות דומים להפליא, אך כמות הסוכר יורדת.

זכרו כי תזונה נכונה היא לא רק מה הילדים שלכם אוכלים, אלא גם איך הם אוכלים. ילדים צריכים ליהנות מהאוכל וכבר מגיל צעיר להבין את הקשר שבין המזון שלהם לבריאותם. כאן פירטנו כמה דרכים לעשות זאת, אך בהחלט ניתן להעלות גם דרכים אחרות שיעשו להם כייף בצלחת.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו