Sunrider_Fly
Nadar_Fly

לאכול בריא בלב העיר

מאת: עדן פלד, פסיכותרפיה הוליסטית, נטורופתיה והרבליזם קליני
זמן קריאה: 2 דקות
מה קורה כשהיום המלא שלי (מצאתי מילה חדשה שתחליף "לחץ", שאני משתדלת לשכוח מקיומו באורח החיים שלי) מאפשר לי להגיע קרוב לבית, ורחוק מהמטבח?
bari14_In

שוב, אני משתדלת למצוא את המקומות שמלכתחילה מציגים את עצמם כמקומות בעלי אג'נדה בריאה, או לכל היותר, תומכים בשילוב בין טעם ובריאות… 80/20% או משהו דומה… אבל מה קורה כשהיום המלא שלי (מצאתי מילה חדשה שתחליף "לחץ", שאני משתדלת לשכוח מקיומו באורח החיים שלי) מאפשר לי להגיע קרוב לבית, ורחוק מהמטבח?

"הכובשים" הוא בית קפה שכונתי מקסים בפאתי שכונת כרם התימנים בתל אביב. בית קפה פשוט שמאפשר לקהל מגוון להגיע, ולבחור בתפריט מנות שמסומנות בתוויות של חובבי בריאות כמו: GF- ללא גלוטן, V- טבעוני, מנות אהובות ומומלצות במיוחד, ומנות צמחוניות למהדרין.

ישנן מספר שיטות שבעזרתן ניתן להפוך כל ביקור מפתיע בבית קפה/ מסעדה ואפילו בשלהי אירוח בבית שאינו מכיל את עשרת הדברות של האדם ה"בריאנטלי" השכיח – לחוויה בריאה שאינה התפשרות כלל.

ראשית, כל מנה צמחונית יכולה לקבל טוויסט טבעוני אם מבקשים יפה, וחשוב לשתף את המלצרים באופן כללי בתפיסה הבריאותית שלכם, בלי להטריד מדי.. זה תמיד עוזר להסביר יותר טוב את הכיוון שלנו בבחירת המנה. (כמו למשל להחליף את הממרחים בארוחת הבוקר במקום בכל הממרחים הטבעוניים כמו פסטו עשיר, ממרח דלעת וג'ינג'ר מיוחד ומשגע, ממרח עגבניות מיובשות ועוד…).

בחירת המנות תהיה על סמך נסיון עבר ותשאול מקיף של המלצרית, אך גם לפי ההגיון הבריא – מה כבר אפשר לשים על חציל? טחינה שמנת, פשטו… די פשוט לשלוט בדברים האלו:
מנת החציל הקלוי בטחינה היתה נראית פשוטה, אך כמנה ראשונה הנוטה לשעת ארוחת הבוקר, היא שילבה חציל שלם קלוי בפשטות והכי טבעי שיש (והכי טעים כמובן), פרוש על מצע של סלסת עגבניות, בצל סגול ופטרוזיליה, כשטחינה זולגת מעל, בלי להציף מדי את המנה. טוסטונים קטנים שהוגשו בצד, נתנו אפקט ממלא יותר למנה, שהיתה קלילה ומשביעה כאחד, ומאפשרת להמשיך לנשום אחריה.
34 ₪ לתענוג הזה, והנה ממשיכים…

בין המנות הבשריות הכבדות והניוקי ברוטב ארבע הגבינות, תתחבא מנת השף שהכין כדי שלאשתו של בעל המקום, זו הצמחונית, יהיה מה לנשנש כשהיא באה למסעדה. קלטתי מנה כזו בתפריט, והפלגתי במחוזות הדמיון כדי לחוש את טעמה מבעוד מועד, וחייבת להגיד, שלא הייתי רחוקה כלל. הסתכלו באותיות הקטנות.
מנה שניה חגגה את קציצות העדשים השחורות וג'ינג'ר בסינייה עדשים עם טחינה חמה ויוגורט (אפשר לשחרר את היוגורט לדרכו).

מחבת רותחת של תבשיל עדשים, בטטה ודלעת נח ועליו ארבע קציצות העדשים, שטעם הג'ינג'ר מורגש בהן ממש, מעט חריף, מתקתק, ומגרה לנשום נשימה עמוקה יותר לרגע.
הסמיכות של הטחינה, המוצקות של הקציצה והתבשיל הנוזלי השתלבו נפלא במחבת, וכמובן בפה.
38 ₪ בלבד.

לסיום הארוחה, בליווי חליטת צמחים ופירות (שהחליפה את הצ'אי המתוק שגיליתי שעשוי ברוב העיר מאבקה חלבית עשירה באלף האיים – E למיניו), נחה עוגת בננה שמנמנה שהשלימה משהו בפנים, במיוחד לאור אהבתי הגדולה לעשב הזה. ב-16 ₪ לכל אחד מהם, נראה שאפשר גם לצאת בהרגשה טובה. אגב, לא חייבים לאכול קינוח, אלא אם כן, אתם רוצים לתת כתבה שלמה וטובה, עובדים במשך שעות רבות או חוגגים. בשאר הזמן, זהו חוסר איזון של סוכר שמופיע אחרי אכילת עודף חלבון. זה יתאזן עם הזמן, כמו גם היכולת שלנו להשתלב בעולם המסעדנות והבילוי המיינסטרימי, ולהמשיך לחיות בריא גם בתוכו.

 

בית קפה "הכובשים"

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו