Sunrider_Fly
bari14_Fly

שירבו זכויותינו כרימון-כל הסיבות לאכול ממנו, והרבה!

מאת: אודליה הופמן חרזי, נטורופטית מטפלת מרצה ומנחת סדנאות
זמן קריאה: 2 דקות
לרימון אינספור השפעות חיוביות של בריאותנו. השימוש בו עתיק כתרבות האנושית. יש לו תכונה נוגדת חמצון גבוהה, אף יותר מתה ירוק או יין אדום. מה עוד עושה לנו ולמה - בכתבה שלפניכם

צילום: אבי חרזי ואודליה הופמן-חרזי

Sunrider_Article

"..הנה אנכי מביאך אל ארץ טובה.. ארץ חיטה ושעורה, וגפן ותאנה ורימון"

בראש השנה אנו מברכים על הרימון – אחד משבעת המינים שמסמל ביהדות שפע וחוכמה.

גם בתרבויות נוספות לרימון שמור תפקיד מלכותי ומיוחד – ביוון העתיקה סימל פריון וברכה. בנצרות מגישים בארוחות חג מנה המכילה רימון וגם באיסלאם מתואר את הרימון כאחד מעצי גן העדן. מוצא הרימון באיזור ים הכספי. הוא שימש למאכל ולשתייה וצורתו שימשה לעיטור עוד בעת העתיקה. הענפים שימשו להכנתשיפודים ומקליפתו הכינו דיו ופיגמנט לצביעת בד כותנה.

במקום לקנות בחנויות הטבע תוספים וקפסולות, אני ממליצה בחום לטייל בהרים לקטוף ולזלול ממזון העל הישראלי הנהדר הזה! בקירור הוא ישמר מספר שבועות.

להפרדת הגרגרים אין צורך להכתים את המטבח והבגדים – הצטיידו ב'פורט הרימונים' – כך ההכנה והאכילה הופכות לחוויה עם הילדים: חוצים, מכים בעזרת כף גדולה והגרגרים בכף ידינו.

הרימון חמצמץ והוא מעורר תגובה בסיסית בגופנו. הרימון הוא אנטיאוקסידנט עשיר בוויטמינים מקבוצת B ,C (רימון אחד מכיל כ 40%% מהצריכה היומית המומלצת של הויטמין) ובמינרלים – סידן ברזל אשלגן ומגנזיום.

הרימון מכיל קבוצות שונות של פוליפנולים: טאנינים – שגורמים לתחושת עפיצות בפה ושמסייעים לעצירת שלשולים ומרפאים פצעים וכיבים וכן פּוּנִיקָאלָגִין Punicalagin שעובר מטבוליזם בגוף, ליצירת חומצה אֶלָגִית (Ellagic acid) – נוגד חימצון חזק ביותר. לרימון תכונה נוגדת חימצון גבוהה, אף יותר מתה ירוק או יין אדום. בנוסף מכיל אנתוציאנינים, ופלבנואידים: קווצריטין, קָמְפֶרוֹל ולוּטָאוֹלִין שנחשבים ל"מפחיתי דלקות", הנחשבות לגורם לסרטן, מחלות לב וסוכרת.

אכילת רימון מגבירה פעילות הכבד ומעוררת הפרשת פעילות האנזים  פָּארָאאוֹקְסוֹנָאז Paraoxonase- שהוא בעל תפקיד משמעותי בהגנה מפני חימצון מולקולות שומניות (ליפידים) בתאי השונים בגופנו. הרימון גם מונע פעולת האנזים ACE  Angiotensin Converting Enzyme))- שמיוצר בריאות ומעלה את לחץ הדם. אכילת הרימון מגינה על כלי הדם שלנו- ומביאה להרחבתם ולהפחתת התנגודת ההיקפית. בנוסף מפחית הרימון הפרשת אלדוספירון, ומביא לירידה בתפוקת הלב וירידה בלחץ הדם.

הרימון משרה אֶפּוֹפּטוֹזִיס – מעודד שעתוק ותרגום החלבונים המביאים למוות מתוכנן של תאים פגועים בגוף. הוא מעכב שגשוג תאים סרטניים, זאת בשל תכולה גבוהה של חומצה פונינית Puninic acid  ( (70חומצת שומן בעלת פעילות אנטי סרטנית ואנטי מיקרוביאלית. בנוסף מכיל  חומצה לינולאית ( (Linoleic acid – 6.6וחומצה אולאית ((Oleic acid  שהמשתייכות למשפחה המצטיינת של חומצות השומן מסוג אומגה 3- לבניית ממערכת העצבים ולהגנה על התאים מפני נזקי התחמצנות.

מגרעיני הרימון מופק שמן רימונים טהור. הפקת השמן יקרה מאוד (דרושים כ 2.5 טון גרעיני רימונים להפקת15  מ"ל שמן טהור) השמן יעיל לטיפול בהורדת כולסטרול, מחלות לב והשמנת יתר. כמו כן, יעיל מאד לטיפול בבעיות עור בין היתר בזכות החומרים האנטי-דלקתיים שבו.

קליפת הרימון יעילה ביותר בשילשול. אפשר לשתות תה של קליפת רימון. השילשול מפסיק מיד.
קליפת רימון מגורדת על פצע מדמם, מפסיקה את הדימום מיד.

חשוב ביותר! הצמחים האלה טובים רק בפתולוגיה כי באופן טיבעי קרום כזה יאטום את התאים מספיגת נוּטְרִיאֶנְטִים, ולכן משך הטיפול יהיה מוגבל ביותר!

כל שנותר הוא לאחל שנה טובה של בריאות שפע ופריון.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו