PassoverFocus_Fly
PassoverFocus_Fly

חלוצת ה-Raw food

מאת: שרי קפלן
זמן קריאה: 2 דקות
עדנה מינץ מלמדת בסדנאות להחליף קמח בפשתן טחון, להכין גרנולה מכוסמת, מיונז מקשיו וקציצות מגזר וחמניה ועוד שלל מטעמים ללא בישול, טיגון ואפייה
supherb_IN

הגענו בבוקר יום שישי גשום לביתה המטופח של עדנה מינץ. קבוצה של אנשים מירושלים, מראשל"צ, משהם, מגבעתיים ואפילו מהגליל שמעוניינים לרענן את התפריט במזון בריא, מזין וכמובן טעים לחך. התקבלנו במאור פנים והתכבדנו מייד בחליטות צמחים, קרקרים ועוגיות כוסמת.

עדנה כינסה אותנו בפינת האוכל וקיבלנו הסבר קצר וטיפים להכנת המטעמים: ממרח קשיו פיקנטי, רולדת קישואים, קציצות גזר וחמניה, גרנולה מכוסמת, סלט מנגולד ופקאן ולקינוח גלידה מקשיו ואננס וגלידת בננות.

עדנה, מרצה ותזונאית מיומנת, נותנת קצת דגשים ומייד יוצאים לדרך. האגוזים, הזרעים והדגנים מככבים בתפריט. הכל עבר השרייה בלילה על מנת להיפטר ממעכבי האנזימים שהם חלק בלתי נפרד מהמגננה של הצמח.

כל המאכלים הם על טהרת מזון ה-Raw Food העשיר בויטמינים, מינרלים וסיבים.
המרכיבים זמינים בכל חנות טבע או רשת מזון בריא. מעבד מזון ומייבש הם חלק בלתי נפרד מהשיטה. את המייבש ניתן להחליף בחימום של כמה שעות בתנור בטמפרטורה של 50 מעלות או בייבוש בשמש.

רולדת קישואיםהכנת המאכלים מפתיעה בפשטותה ואינה אורכת זמן רב וכבר אפשר לערוך את השולחן.

היתרון הנפלא של המזון הנא הוא היעדר ריחות בישול שלא תמיד נעימים לכולנו.

האוכל כמובן לא מאכזב. רולדת הקישואים היא הצלחה מסחררת, קציצות הגזר והחמניה פיקנטיות ומשובחות בטעמן, ממרח הקשיו מרגיש כמו מיונז בריא ומשודרג בטעמים, גלידת הקשיו והאננס היא פינוק מתוק אמיתי במרקם קטיפתי.

האוכל בהחלט עומד בסטנדרטים של "מזון גורמה". רווח משני ויקר ערך הוא החברויות הנוצרות בין המשתתפים והאווירה הטובה. מחליפים מיילים וטלפונים ומשוחחים על שינויים תזונתיים מבורכים וחוויות נעימות מחוות הבריאות במצפה אלומות.

ארוחהלומדת כל הזמן

עדנה הקימה את חוות הבריאות במצפה אלומות בשנת 2006. באותם ימים היה ה-Raw Food   נחלתם של מספר מצומצם של "משוגעים" לעניין, היא מספרת.

היום המזון הנא הוא טרנד לוהט. עדנה היא תזונאית קלינית טבעית, מומחית בשיטת ד"ר אן ויגמור עם הסמכה מטעם מכון היפוקרטס בארה"ב, שפית של RAW FOOD בוגרת בי"ס לשפים LIVING LIGHT בקליפורניה, יועצת בתזונה מבריאה. כמו כן בעלת הסמכה  במקצועות הרפלקסולוגיה, צמחי מרפא, אירידולוגיה, אפיתרפיה וריפוי עפ"י יעקב ברמן.  בוגרת המחזור הראשון של מכללת רידמן בתזונה טבעית, לפני כ- 15 שנה. עדנה אף הוציאה DVD עם 13 מתכונים של RAW FOOD. ניתן לרכוש אותו באתר של עדנה מינץ.

עדנה

גם היום עדנה לא מפסיקה להשתלם וללמוד. בימים אלה היא שוקדת על לימודי ארומתרפיה, קנסיולוגיה ומטוטלת.

עדנה דקיקה ואנרגטית. מגיל 16 משקלה לא השתנה. היא אם לשתיים וסבתא פעילה לשישה. עדנה ניהלה בחמש השנים האחרונות את חוות הבריאות במצפה אלומות, הרצתה וטיפלה באלפי אנשים עם עודף משקל, יתר ל"ד, סכרת, כולסטרול גבוה, חולים בדלקות מפרקים ועוד. כיום עדנה נותנת ייעוץ תזונתי ומעבירה סדנאות מזון בריאות בתל אביב.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו