PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

שנהיה לראש ולא לזנב

מאת: ורד לב, נטורופתית מוסמכת
זמן קריאה: 2 דקות
לרגל השנה החדשה, בוחנת הנטורופתית, ורד לב, את היחס שלנו לגופנו, ולמה שמזין אותנו ביומיום. האם אנחנו מעוניינים בשינוי? על כך ועוד, בכתבה הבאה.

צילום: 123RF

Laisha_In

בראש השנה אנו נוהגים לברך "שנהיה לראש ולא לזנב", ועל פי רוב, איננו עומדים על משמעותה העמוקה של הברכה.

אני מציעה להשאיל את הברכה הזו לתחום התזונה, ולהתבונן בהרגלי האכילה היומיומיים שלנו לאורה. אינני מדברת על ההרגלים שהיינו רוצים שיהיו לנו – ההרגלים האידיאליים, אלא על מה שבאמת קורה ביומיום, בכל ארוחה מארוחות היום, בסופי השבוע, בארוחות המשפחתיות ובחגים.

האם התזונה האישית שלנו נמצאת בראש מעינינו? או שמא אנו דואגים קודם כל לזו של סביבתנו (הורים, ילדים, בני הזוג)? האם אנו מוטרדים בעיקר מאיך יראה שולחן החג? ומה יחשבו עלינו אחרים? או שאנחנו מחוברים לצרכים המשתנים והאמיתיים של הגוף שלנו?

האם אנחנו אוכלים "כמו כולם" את "מה שיש", ולא טורחים לברר מעבר? האם אנחנו מנהיגים או מונהגים בבחירת המזונות שאנו אוכלים? אולי אנחנו מחכים לגורם חיצוני שיכתיב לנו את בחירת המזונות שלנו, כגון: טרנדים, ו/או בעיות בריאותיות – לא עלינו? אולי אנחנו מושפעים מהרגלי התזונה של מישהו אחר?

לכבוד השנה החדשה שבפתח, אני מציעה שנתבונן באופן אמיתי וכנה בדפוסים השולטים בעולם התזונה שלנו. יש לנו הזדמנות להתחיל שוב מנקודת האפס, לבחון החלטות ישנות, ולהחליט החלטות חדשות.

זה כל כך נכון בעיניי להתחיל מחדש עם כל שנה שעוברת. זה מאפשר שינוי אמיתי וצמיחה, ולא רק הליכה בתלם, מכוח האינרציה, רק משום שאין לנו כוח ואנרגיה לשנות את הדברים, ואיננו יודעים כיצד לבצע את השינוי ו/או מאיפה להתחיל אותו.

התבוננו בסדר היום שלכם, ובדקו האם אתם מרגישים בנוח איתו; האם העבודה שאתם עוסקים בה, היא העבודה הנכונה עבורכם? האם אתם מצליחים לבצע אותה כפי שהייתם רוצים? האם יש לכם זמן לאורך היום לשבת בנחת, ולאכול? האם אתם אוכלים מזון שעושה לכם טוב (אני מאמינה שכל אחד יודע מה עושה לו טוב!)?

עתה שאלו את עצמכם:

האם אתם מסוגלים לשנות את פני הדברים, להתאמץ קצת למען עצמכם, ולא רק למען אחרים?
האם אתם יכולים לקחת אתכם אוכל ביתי, איכותי ומזין לעבודה/ ללימודים, במקום להסתפק במזון מהיר, המזיק לבריאותכם?
האם אתם מוכנים להכין ארוחה מזינה עבורכם, ולא להסתפק בשאריות שהשאירו הילדים?
האם יש לכם קושי עם המשקל שלכם? עם הבריאות שלכם? עם האוכל של אמא, או של בני הזוג?
מה מלמדות אתכם התשובות שלכם לשאלות שלעיל?… אולי הגיע הזמן לשינוי? אפשר להתחיל בשינוי קטן. לעתים שינוי קטן יכול להיות משמעותי ביותר, ולהוות טריגר חיובי לתהליכים עוצמתיים גם עבור הסובבים אתכם.

ייתכן כי תגלו שיש לכם צורך בהכוונה? הדרכה? ליווי? תמיכה?
חפשו מידע רלוונטי בספרות, בעיתונות, באינטרנט, בפורומי תמיכה למיניהם, ובקבוצות תמיכה מתאימות. אם יש לכם חברים אשר שינו את אורחות חייהם, פנו אליהם בשאלות. תוכלו לקבל מהם השראה ותמיכה, ולהיעזר בניסיון ובידע שהם צברו.

אמרה בודהיסטית מסורתית אומרת ש"כשהתלמיד מוכן, המורה מופיע". זה בהחלט נכון גם בהקשר התזונתי: אם אדם מוכן לעשות למען עצמו, והוא מעוניין בשינוי, הוא יוכל למצוא את העזרה הנדרשת לו. כל שעליו לעשות הוא לזמן לעצמו את הדבר לו הוא זקוק, ולפקוח עיניים.

בואו נבחר להיות לראש, ולא להזדנב אחר הדפוסים המקובעים שלנו, ההרגלים הישנים שלא מקדמים אותנו לשום מקום, והאנשים שחוסמים אותנו, ואינם תומכים בשינויים הנכונים עבורנו.

שנהיה לראש ולא לזנב!

שנה טובה ומבורכת לכוווולם!

veredudu@013.net.il 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו