supherb_Fly
Thymoquin_Fly

היוגורט של ההודים

מאת: ניצן מאייר, עוסקת בריפוי ומודעות באיורוודה ויוגה ומורה במכללת רידמן
זמן קריאה: < 1 דקה
ההודים ממליצים לסיים כל ארוחה עם טאקרה, משקה יוגורט משוקשק היטב שמצנן את הגוף, מסייע לעיכול ו"סוגר" יפה את הארוחה. קיץ זה זמן טוב להתחיל לשתות אותו
Thymoquin_In

על פי האיורוודה, שיטת רפואה עתיקת ימים שמקורה בהודו, בעונת הקיץ יכולת העיכול נחלשת עקב החום הגדול, ולכן רובנו מרגישים יותר כבדות, חוסר חיוניות ועייפות. משקה יוגורט מצנן בשם "טאקרה" הוא דרך טובה להתמודד עם המצב.

טאקרה (נקרא גם באטר מילק) הוא לא רק משקה טעים הוא גם תרופה איורוודית קלאסית לריפוי בעיות עיכול רבות כמו מחלת קרוהן, קוליטיס, בעיות ספיגה ועוד והוא משמש באיורוודה כאמצעי לתחזוקת מערכת העיכול, שכן, על פי האיורוודה יכולת העיכול התקינה היא השער המונע בואן של מחלות רבות.

את משקה הטאקרה מכינים מיוגורט ומים אלא שבניגוד ליוגורט, שהוא כבד לעיכול ומגביר לחות בגוף, כאשר מכינים את הטאקרה היוגורט משנה את איכויותיו, נעשה קל יותר לעיכול ומצנן את הגוף.

אז איך מכינים?

מתכון בסיס:
1/4 כוס יוגורט ביו
1 כוס מים לא קרים
שמים בבלנדר ומערבלים 2-3 דקות או מכניסים לשייקר ידני ומשקשקים היטב עד שמופיעות בועות. מעבירים לכוס ושותים. אני אוהבת את המשקה כמו שהוא, ללא תוספת טעמים. מה שמדגיש את טעמו החמצמץ והמרענן של היוגורט, אבל עם הקלילות שמוסיפים המים והערבול.

ככל שהיחס בין המים ליוגורט גדול יותר( כלומר ככל שמוסיפים יותר מים), כך המשקה הופך יותר קל לעיכול. התאימו את היחס בין היוגורט למים ליכולתכם האישית. אפשר לשחק עם יחסים שונים 1:1, 1:2, 1:3 ועד ל 1:7, 1:8.  בדקו ומצאו מה הכי טעים ונעים לכם בבטן.

ניתן להכין את הטאקרה מלוח או מתוק.

מרכיבים למשקה מתוק:

1 כפית דבש
1 כפית מי ורדים
1/4 כפית הל טחון

מרכיבים למשקה מלוח:
1 כף עלי כוסברה
1 כף עלי נענע
1/4 כפית אבקת ג'ינג'ר
1/2 כפית זרעי כמון קלויים
מעט מלח

לפי הרפואה האיורוודית מומלץ לסיים כל ארוחה בלגימת משקה טאקרה, שמסייע לעיכול הארוחה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. ציפי

    רק לא ידעתי שקוראים לזה טאקרה
    לשלי קראו היום לאסי
    ממחא טאקרה

  2. מיכל

    רק שהם עושים את זה עם סודה.
    ודרך אגב, אם ככל שמוהלים יותר זה נהיה קל יותר לעיכול למה לא פשוט לשתות כוס מים?