PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

הבקבוקים שמשנים עולם: KLEAN KANTEEN

אם כבר הבנתם שפלסטיק מרעיל אותנו ועלול לשבש את המערכת ההורמונלית שלנו, ושמכלי מזון ומים מאלומיניום בעייתיים באותה המידה, הגיע הזמן שתכירו את הבקבוקים שישמרו עליכם ועל הסביבה

KLEAN KANTEEN לכל גיל ולכל מצב

supherb_IN

אני זוכרת את הפעם הראשונה שביקרתי במטבח בבית הודי טיפוסי.  הדבר הראשון ששבה את לבי היו הארונות המינימליסטיים, עמוסי הכלים מנירוסטה – צלחות, כוסות, מגשים, קנקנים, קערות, סירים. כל כך פשוט, כל כך יפה וכל כך פרקטי, שלא יכולתי שלא לשאול את עצמי למה לא משתמשים בכלים מנירוסטה בכל מקום אחר בעולם, באותה מידה. אבל זה היה מספיק משכנע מבחינתי, כדי שארכוש סט שימושי ונהדר כזה של כלים ואביא אותו עמי ארצה.

כששמעתי על הבקבוקים מנירוסטה של חברת "קלין קנטין" (KLEAN KANTEEN) לא יכולתי שלא להתלהב. חברת קלין קנטין, הפועלת בעולם מאז שנת 2004 מכריזה על עצמה לא רק כעל חברה שמייצרת בקבוקים, כי אם כחברה שמשנה את העולם ומבקשת לחנך לצרכנות נבונה ובריאה יותר של מוצרים הניתנים למחזור מלא או לפירוק ביולוגי, המיטיבים לא רק עם שלומו של האדם, אלא גם עם זה של כדור הארץ ושואפת להוביל לתהליכי חסכון ושימוש במוצרי הפלסטיק המזהמים.

האמריקאים, כך ע"פ נתוני החברה, עושים שימוש ב 58 מיליון כוסות חד פעמיות בשנה (כ-182 כוסות בשנה לאדם בממוצע). החברה, ששמה לה למטרה להפחית את השימוש במוצרים שאינם מתכלים וייצור פסולת, עורכת קמפיינים חברתיים במדיות השונות, תחת הסלוגן "BRING YOUR OWN" וכן תומכת בפעילות חברות וארגונים שונים הפועלים לעידוד צריכה בטוחה של מוצרים אקולוגיים, מניעת זיהום האוקיינוסים, שמירה והגנה על אוצרות טבע ופארקים לאומיים, גישה למים נקיים, צמצום שימוש בפסולת (ע"י מתן פתרונות חלופיים), קרן לסרטן השד (THE BREAST CANCER FUND) – ששמה לה למטרה לסלק רעלים סביבתיים שנמצאו כקשורים לסרטן השד ועוד. לכן אחוז מסוים ממכירות החברה מושקע בפעילויות אלו.

השאיפה המקורית של החברה הייתה פיתוח בקבוקי מים שנקיים לגמרי מרעלים, שלא כמו בקבוקי האלומיניום והפלסטיק למשל.

לחברה מגוון רחב של בקבוקים מעוצבים בגדלים שונים, מגוון תרמוסים באיכות מדהימה של שמירת חום או קור, פתרון לבירות ולמוצרים מוגזים, בקבוקים לילדים ולתינוקות ומגוון אביזרים רחב, המיועדים לתת מענה לצרכים המשתנים של האדם בחברה המודרנית. כולם מיוצרים מחומרים בטוחים, בטווח רחב של גדלים וסוגים ומותאמים לקבוצות הגיל השונות – מרגע הלידה ועד אינסוף. כמו כן יש להם ליין רחב של מכלי מזון.

היתרון שבנירוסטה

רובנו נוהגים להשתמש בבקבוקים וכלים למזון ומשקה העשויים מפלסטיק ואלומיניום. למרבה הצער, רוב סוגי הפלסטיק – משחררים כימיקלים רעילים למזון שבא עמם במגע, חלקם מתנהגים כהורמונים סינתטיים היכולים לגרום לשיבוש בפעילות ההורמונלית בגוף, וכן לנזק מצטבר רב מערכתי גם מכלי האלומיניום, עשויים בתנאים מסוימים ליצור ריאקציה כימית עם המזון/משקה ולייצר מלחי אלומיניום רעילים, שנמצאו קשורים להפרעות בריאותיות שונות.

הנירוסטה היא סגסוגת של כמה מתכות, ונחשבת למתכת בטוחה למגע במזון ומשקה (היא טומנת בחובה שלל יתרונות ההופכים אותה לחומר מומלץ לאחסון ושימוש בכלים ובציוד למטבחים). כיום מקובל לאחסן גם יין ושמנים במכלי נירוסטה.

יתרונות הנירוסטה בשימוש בכלים לאחסון מזון ומשקה

1. הנירוסטה היא מתכת שמטבעה איננה מגיבה כימית עם חמצן ליצירת חלודה ולכן אינה מחלידה ועמידה בפני רטיבות, מים ונוזלים.
2. עמידה לחום וקור בטמפרטורות קיצוניות.
3. קלה לניקוי.
4. חומר שאינו נסדק ואינו נשבר.
5. מבריקה ואסטטית.
6. רמת מגנטיות נמוכה עד לא קיימת כלל.
7. מהנירוסטה אין זליגת חומרים כימיים מזיקים. יש לציין שיכולה להיות נדידה מועטה של יוני מתכת (כרום וניקל) שאינם מזיקים לבריאות על פי התקנים המאשרים נירוסטה למגע במזון, אך זו יורדת במהרה עם השימוש.

הערך מוסף של "קלין קנטין"

1. בידוד באמצעות ואקום – בקו המוצרים המוגדר כ- VACCUM  ISULATION  נעשה שימוש בקיר ואקום כפול, המאפשר בידוד מכסימלי ומאפשר לשמור על טמפרטורה חמה של נוזל – של עד 20 מעלות צלזיוס לאורך 30 שעות (!) וטמפרטורת נוזל קרה של עד 50 מעלות צלזיוס לאורך 100 שעות (!) – קראתם נכון…מעל ארבעה ימים, מבלי לפגוע באיכות וטעם המים.
2. החברה מספקת מגוון של פקקים, המאפשרים שימוש בבקבוקים לצרכים שונים. החל מאחסון ושתיה של מים וכלה בקפה, תה, בירה, סמודי'ס, משקאות תוססים ועוד.
3. מוצרי החברה מיוצרים מחומרים בטוחים לשימוש, המבוססים על נירוסטה בדירוג של 18/8 – דירוג גבוה של מזון. צירוף המספרים מייצג את אחוז הכרום בנירוסטה (18) והמספר השני מייצג את אחוז הניקל. שתי המתכות הללו חיוניות למניעת חלודה. כמו כן נעשה שימוש באטם סיליקון ייחודי המועמד לפטנט אשר מונע שימוש בחומרי אטימה רעילים.
4. חידוש נוסף שהחברה מציעה הוא בקבוקים המתאימים לשימוש תינוקות מגיל 0 ועד בכלל, בהתאם לשלבי ההתפתחות השונים.
5. האיכות הגבוהה של המוצרים מבטיחה צריכה של מים ונוזלים אחרים בתנאים אידיאליים, מבלי לפגוע בטעם ואף מעודדת צריכה של מים. כך למשל, מתברר כי כאשר אנו צורכים מים מבקבוק בעל טעם לוואי, המוח זוכר את החוויה הלא חיובית וגורם לנו להפחית בצריכת כמות הנוזלים. מי שכבר התנסה במוצרים מוכן להישבע שצריכת המים שלו עלתה פלאים.
6. השילוב של נירוסטה עם מבנה בקבוק ייחודי, מאפשרים ניקוי קל ויסודי.
7. מוצרים עם אחריות וחיי מדף לשנים רבות.

העולם כולו צועד בכיוון של מחזור ושמירה על ניקיון כדור הארץ. עם המוצרים הבריאים והאקולוגיים של KLEAN KANTEEN  הנחשבים ל"מרצדס של בקבוקי השתייה" זה פשוט וקל.

ניתן להשיג את מוצרי החברה בחנויות ריקושט, מגה ספורט, חנויות מטיילים, חנויות אופניים ובהמשך בחנויות הטבע המובחרות. כמו כן ניתן לרכוש את המוצרים במכירה ישירה מהחברה.

הכתבה באדיבות חברת KLEAN KANTEEN

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו