supherb_Fly
supherb_Fly

20 דרכים לניקוי יומיומי

מאת: עידו ניצן, תזונאי טבעי ומטפל בעיסוי רקמות עמוק
זמן קריאה: 2 דקות
תזרקו לפח את כל מחבתות הטפלון, תתקינו מסנן מים, אל תחממו שום דבר במיקרוגל ואפילו אל תעמדו לידו, תשתו הרבה מיץ עשב חיטה ותפנקו את עצמכם בסאונה
PassoverFocus_IN

תארו לעצמכם: להתעורר רעננים, לעבור את היום עם מקסימום אנרגיה ולסיים עם שנת לילה מזינה ומחזקת. ולא רק פעם אחת אלא כל יום, כשגרת חיים. חושבים שזה בלתי אפשרי? תחשבו שוב. שם המשחק הוא הגברת חיוניות הגוף וניקוי הרעלים המכבידים על התפקוד המטבולי היומיומי שלנו. אותם רעלים גם מהווים גורם בהתפתחות מחלות כמו סרטן, דלקות פרקים, אלרגיות, מחלות אוטואימוניות, מחלות עור ועוד.

סדנאות לניקוי רעלים נפוצות ונגישות במחוזותינו אך החשיבות האמיתית היא בהתנהגות היומיומית ולא בסדנה חד פעמית. הנה 20 רעיונות לניקוי יומיומי:

1. אכלו אורגני ככל האפשר, בייחוד ירקות ופירות. הערך התזונתי (ויטמינים ומינרלים) של התוצרת האורגנית רב יותר והיא אינה מזוהמת בחמרי הדברה הפוגעים בתפקוד מערכות שונות בגוף, בייחוד הכבד ומערכת העצבים. זוהי גם דרך מצוינת לתרום את חלקנו בהגנה על איכות הסביבה, אשר בתורה שומרת על בריאתנו בחזרה באוויר, מים ומזון נקיים.

2. הגדילו את מרכיב הירקות בתזונה. איכלו סלט גדול יומי וכן ירקות מבושלים כמנה עיקרית בארוחה חמה.

3. שתו מיצים תוצרת בית מירקות ופירות טריים.

4. הפחיתו את המזון שמקורו בחי. בשר, דגים ביצים ומוצרי חלב עלולים להיות מזוהמים ביותר, כל אחד מהם בהתאם לדרך הגידול שלו.

5. קראו את התוויות על מוצרי המזון שאתם קונים. הימנעו מצבעי מאכל, חמרים משמרים, ושמות שאינכם מכירים או זקוקים לקורס בכימיה כדי להבין מה הם אומרים.

6. הפסיקו להשתמש במחבתות טפלון. טפלון, Silverstone וציפויים אחרים פולטים perflourochemicals מזיקים (PFCs). ה-EPA מסווג אותם כמסרטנים. חוזרים לנירוסטה או מתקדמים לקרמי.

7. שתו מיץ עשב חיטה. מיץ עשב חיטה שווה ערך מבחינה תזונתית לירקות רבים וכן הינו מנקה גוף פוטנטי ביותר.

8. הפחיתו את צריכת האלכוהול. אלכוהול צריך להיות מסונן על ידי הכבד, ולכבד יש מעל 500 פונקציות אחרות ורעלים נוספים להתמודד איתם ולפנות מהגוף.

9. שתו מים מסוננים או מטוהרים. כל סוג של מסנן יסייע להסיר חלק מהזיהומים במים שלנו.

10. שתו הרבה, לפחות 2 ליטר ליום ואם אתם עובדים בחוץ או בעבודה פיזית מאומצת – הגדילו בהתאם.

11. היגמלו מעישון ואם אתם נחשפים לעישון פסיבי, הפסיקו גם את זה.

12. השתמשו רק בשמנים בכבישה קרה. השמנים המזוככים והזולים עוברים עיבוד בטמפרטורות גבוהות  והם מזיקים ביותר לגוף. הימנעו מטיגון ומשמן שרוף, שיוצר תרכובות רעילות ומסרטנות.

13. הימנעו מכימיקלים סינתטיים במוצרי טיפוח וקוסמטיקה. קראו את התווית ובדקו האם המוצר מכיל פרבנים, פתלטים  ( diethanolamine DEA), שמן מינרלי או פטרולאום.

14. הפחיתו את השימוש במיקרוגל. מיקרוגל הורס רכיבי מזון חיוניים ועלול לשנות את מבנה החלבון של המזון. מכשירי מיקרוגל גם פולטים קרינה שיכולה להזיק לאנשים העומדים לידם.

15. אל תחממו את המזון או תאכסנו אותו בכלי פלסטיק. פלסטיק לרוב מכיל ביספנול איי  (BPA)  הנודד לתוך המזון המאוחסן במיכלים האלה. BPA  נקשר לרוב לבעיות הורמונליות ונאסר לשימוש בבקבוקי תינוקות.

16. קבלו עיסוי. עיסוי משפר את זרימת הלימפה וממריץ תהליכי ניקוי בגוף.

17. עשו ספורט, לפחות 40 דקות מדי יום: הליכה מהירה, ריצה, אופניים, סקי ומכשירי קרוס, הם אופציה מצוינת לפעילות אירובית הממריצה את הלב, הריאות, המעיים והלימפה. לא לשכוח מתיחות בסוף האימון.

18. החליפו את חמרי הניקוי הכימיים לחומרים טבעיים ואקולוגיים. סבוני כלים ומסירי שומנים טבעיים זמינים כיום גם בסופרמרקטים הרגילים. סודה לשתייה או חומץ יכולים  להחליף חמרים כימיים רבים לניקוי כתמים מקומיים. ישנם גם תחליפים טבעיים רבים לאבקות ומרככי כביסה בעלי מרכיבים רעילים

.19. חסלו את העובש בבית – העובש הינו גורם אלרגני ביותר – כמה טיפות של שמן עץ התה על מטלית ולנגב את הקירות, רצפות ומשטחים אחרים.

20. עשו סאונה, זה עוזר לסלק רעלים דרך העור בהזעה.

לאתר של עידו ניצן

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. ישראל

    אני חייבים להזין לגופינו חומרים הנחוצים לו לחיים היומיומיים.
    אני מתכוון לחומצות שומן חיוניות, בעיקר מסוג "אומגה 3" אותה ניתן למצוא במקורות דגיים או צמחיים.
    אני ממליץ על "שמן מרווה מרושתת" כמקור טוב ביותר עבור אומגה 3.
    חפשו בגוגל "אומגה 3"

  2. biochemistry doctor

    אכן הקפדה על אי עישון, עשיית ספורט ואכילה של ירקות היא דבר חשוב אך די לשטויות הללו המתארים קרינת מיקרו היוצרת נזק לחלבוני המזון. קרינה באורכי גל אלו רחוקה בסדרי גודל מאורכי גל קשרי החלבונים ולכן היא רחוקה מנזק ממשי (אגב עוצמתה במכשירים ביתיים נמוכה מאד ואין חשש להסתכל על מזון מסתובב במיקרו). אין תהליך אמיתי הנקרא ניקוי הגוף מרעלים. מערכת העיכול והדם לא מתנקות ע"י ויטמינים,פירות, ירקות או אנטיאוקסידנטים ברמה יותר מזניחה כתוצאה מאכילת שמן נבט חיטה (אגב רוב האנטיאוקסידנטים מתפרקים הרבה לפני מחזור הדם)ולסיכום סאונה היא מיכשור נעים אך מסוכן ואינו תורם לבריאות ולעיתים אף להיפך. אני ממליץ בתוקף להוועץ עם רופא ולא לקבל חוות דעת זו כמידע מהימן רפואי.

  3. אביב

    רק לידע כללי- החקלאו האורגנית משתמשת בחומרים טבעיים כמו עופרת ע"מ להפטר מהמזיקים. לעופרת יש איפקט סביביתי גרוע בהרבה מרוב חומרי ההדברה המותרים היום לשימוש. היא גם רעילה מאוד לאדם ולכן- חשוב מאוד מאוד לשוטף טוב טוב אץ כל הירקות והפירות לפני האכילה.

  4. רוממיה

    שלום לך, אני מתארת לעצמי שאתה מבסס את דבריך על מחקרים מעמיקים בתחומים הנ"ל, אפשר לקבל את הלינקים אליהם בבקשה? אני לעומת זאת מכירה מחקרים הסותרים את טענותיך , ומאמרים אשר נכתבו ע"י מובילי המדענים בעולם, אשר מסבירים את מנגנוני ניקוי הרעלים בגוף. לדעתי האישית מידע שאינו מהימן הוא מידע שמגיע ממי שלמד במוסדות "רפואה" אשר לומדים אולי כרבע סמסטר על תזונה, ומקבלים טובות הנאה ובונוסים מחברות התרופות עוד בזמן שהם בלימודים, שלא לדבר על לאחר מכן,מי שהאג'נדה הבסיסית שלו היא לתת תרופות ולא מבין ולא יודע שאין בנמצא שום דבר חיצוני לגוף ש"מרפא". ולכן אני ממליצה שלא ללכת לרופא למידע "מהימן" אלא להיות אחראים לגופנו ואם צריך עזרה למצא את איש הרפואה עם הראיה הכי הוליסטית (=שלמה) שאפשר