Thymoquin_Fly
supherb_Fly

גיל המעבר של האישה

מאת: ד"ר סינטייה ווטסון (M.D) מתוך הספר - "גיל המעבר של האישה" בהוצאת פוקוס
זמן קריאה: 2 דקות
את מה שהינך אוכלת. אין ספק שנוכחנו באמת הגלומה בסיסמה זו שנטבעה בשנות ה-70 של המאה ה-20. ממצאים שהתגלו במחקרים רבים תומכים בדעה שאנשים האוכלים בעיקר מזון מלא, העשיר במרכיבי תזונה, נהנים מבריאות טובה יותר.
Laisha_In

תזונה בריאה לכל החיים

במחקר עדכני שפורסם ביוני 2002 בביטאון Journal of the American Medical Association נמצא, שתזונה העשירה במזונות נוגדי-חמצון מקטינה את הסיכוי ללקות במחלת אלצהיימר. כמו כן נמצא שהתזונה הטובה ביותר היא זו העשירה במזון טרי ובכמויות גדולות של פירות וירקות.

הפכי את התזונה הבריאה להרגל

הפכי את התזונה הבריאה להרגל כדי לזכות בחיים בריאים, התזונה שלך צריכה לכלול הרבה פירות וירקות, דגנים מלאים ובשר דל-שומן. ירקות ופירות עשירים מאוד בוויטמינים ובמינרלים הפועלים כנוגדי-חמצון. החומרים הכימיים הטבעיים שמעניקים לפירות ולירקות את צבעם האדום, הכתום והצהוב, נקראים פלבונואידים והם פועלים כנוגדי-חמצון רבי-עוצמה. נוגדי-חמצון מגִנים על התאים ושומרים על חיוניותם.

הסיבים התזונתיים המצויים בפירות ובירקות מסייעים למעי הגס לפעול בצורה טובה יותר. הם שומרים שהמיקרו-אורגניזמים המצויים במעי הגס יישארו בחיים וסופגים את החומרים הכימיים מעודפים שהגוף צריך לסלק.

צמחים מיוחדים ממשפחת המצליבים מכילים חומרים המסייעים להפחתת הסיכון ללקות בסרטן. הירקות השייכים למשפחה זו הם ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב וכרובית.
הם מכילים חומר שנקרא אינדול 3-קרבינול המסייע בהפיכת האסטרוגן לחומרים שהסיכוי שלהם לגרום לסרטן נמוך יותר.

דגנים מלאים הם מקור עשיר לוויטמינים מקבוצה B ולמינרלים. הם מצויים בקליפה החיצונית של הדגנים, העשירה גם בסיבים תזונתיים. דגנים מלאים אלה מלאים במרכיבי תזונה המסייעים להגברת האנרגיה ומחזקים את תפקוד מערכת העצבים. הם גם מכילים חומצות שומן חיוניות. מוצרים מדגנים מלאים מזינים הרבה יותר מדגנים מעובדים. השתדלי להחליף את הלחם ודגני הבוקר המכילים קמח לבן ומעובד במוצרים המורכבים מדגנים מלאים.

סויה – כן או לא?

הסויה מועילה לחלק מהאנשים – אך לא לכולם. אנשים רבים אוכלים מוצרי סויה כמקור עיקרי לחלבון בתזונתם. אולם לאכילת סויה יש גם חסרונות ולכן לא רצוי לאכול סויה בכמויות גדולות מדי. סויה יכולה להיות קשה לעיכול. אם את חשה נפיחות לאחר שאכלת סויה, קרוב לוודאי שאינך מעכלת כראוי את הסויה ועלייך להימנע מאכילתה.

מוצרי סויה מכילים פיטואסטרוגנים. לחומרים כימיים מקבוצה זו, המכונים גם איזופלאבונים, יש מבנה כימי הדומה למבנה האסטרוגן. פעילותם של חומרים אלה דומה לזו של אסטרוגן חלש.

למרות שהפיטואסטרוגנים לא חזקים כמו האסטרוגן הרגיל, נטילת כמות גדולה מדי מהם עלולה להעלות את רמת האסטרוגן בגוף. אם את סובלת מרגישות בשדיים, מבטן נפוחה ומדימום וסתי רב, ייתכן שאת אוכלת כמות גדולה מדי של סויה. התסמינים אצל גברים יכולים להיות צמיחה של החזה, בעיות בתפקוד המיני והגדלה של בלוטת הערמונית.

קיימות כמה בעיות נוספות באכילת סויה. ראשית, הסויה מכילה רק כמות קטנה מאוד של מתיונין, אחת מהחומצות האמיניות החיוניות שדרושות לכבד כדי לייצר גלוטתיון, נוגד-החמצון העיקרי של הכבד. כשהתזונה מכילה כמות גדולה מדי של סויה שאינה מתעכלת כראוי, עלולות להתפתח בעיות בריאותיות שלא תמיד הקשר בינן לבין אכילת הסויה ברור.

הצד החיובי של המטבע הוא שהסויה מכילה גניסטין, המסייע למערכת החיסון.

כמקור תזונתי, הסויה מועילה לאנשים מסוימים אך לא לאחרים. אכילת סויה כמקור עיקרי לחלבון אינה יעילה כמו אכילת מגוון רחב יותר של מזונות חלבוניים.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו