supherb_Fly
Thymoquin_Fly

בוקר שבועות ללא גבינות

מאת: מיטל קלרפלד, נטורופתית
זמן קריאה: 2 דקות
ביקור בקפה בריוש בנהריה בבוקר שבועות היה ביקור ללא גבינות, אבל עם הרבה מנות מפתות אחרות. בשורה נפלאה לשוחרי הבריאות באיזור, בתקווה שיצוצו עוד פטריות שכאלו אחרי הגשם
PassoverFocus_IN

בבוקרו של ערב חג השבועות הגענו חברה ואני לקפה "בריוש", בשכונת רסקו הוותיקה בנהריה על מנת לטעום מהמנות הטבעוניות החדשות שהמקום מציע. נהוג בחג השבועות לאכול גבינות ומוצרי חלב, אך בשנים האחרונות, ובעיקר בתרבות הטבעונית הרווחת בעולם התזונה הבריאה, נראה שהמנהג אינו מובן מאליו. השאלה הנשאלת היא מה אפשר לאכול במקום גבינות שישווה אווירת חג, ולכל הפחות הרגשה שהיציאה לבית הקפה לא היית לחינם אלא הייתה חוויה קולינארית בפני עצמה. אם כן, זו אינה שאלה, אלא פתח לאפשרויות רבות אחרות.

קפה בריוש, כשמו של המאפה הצרפתי עתיר החמאה – כן הוא, מתמחה בלחמים, מאפים ועוגות בניחוח כפרי-צרפתי ופחות במנות בריאות, אך דווקא במקום זה הופתענו לגלות כי ניתן ליהנות בכיף מארוחה טבעונית/צמחונית בריאה וטעימה – בהחלט בשורה נהדרת לכל שוחרי הבריאות באזור.

בית קפה "בריוש"

לחם מגרעיני אבטיח

ישבנו בשמש החמימה באווירה הכפרית מלאת עצי האקליפטוס ונהנינו מהשקט ומהפריחה היפיפייה סביב. פתחנו במיץ גזר סחוט טבעי מרענן וטעים במיוחד והמשכנו בארוחת בוקר טבעונית אשר הגיעה עם 2 סוגי לחמים טריים וחמים: האחד לחם אגוזים והשני, לחם 5 גרעינים מפתיע אשר כלל גרעיני דלעת, פשתן, חמנייה, שומשום ו…גרעיני אבטיח!! טעים מאוד.

קיבלנו סלט ירקות טרי ו"מקושקשת" טופו נהדרת, אשר גם חברתי הלא טבעונית נהנתה ממנה והופתעה מהמרקם העדין והתיבול המדויק.

מקושקשת טופו

בגזרת הממרחים טעמנו טחינה, פלפלים קלויים, טפנד זיתים, פסטו, שום קונפי ו"גבינת קשיו" אשר התבררה כטחינה עם שברי קשיו מעל, מעט מאכזב והשם מטעה.

בהמשך הזמנו מנה עיקרית אשר הוגדרה על ידי המלצרית כ"מנה הכי פופולרית" שלהם: קציצות פראסה(כרישה) ברוטב לימוני על מצע של פריקי(חיטה ירוקה מעושנת) עם גזר, בצל וסלרי. בפועל נחלנו אכזבה עם מנה זו- המנה כולה הייתה אנמית בטעמה, ללא מלח( גם לממעיטים בהמלחה – כמוני), הקציצות השאירו בפה סיבים לא נעימים (אולי כרשה זקנה?) ובאופן כללי מנה שומנית ולטעמי לא מוצלחת.

קציצות פראסה

יש עוד אפשרויות בריאות בתפריט אשר לא טעמנו, למשל סלט עדשים עם ירקות טריים, סלט קינואה עם סלק צלוי וטחינה, סלט שורשים אסיאתי ועוד ובהחלט שווה לנסות אותם בהמשך.

פנקייק טבעוני כבר טעמתם?

לקינוח הזמנו קפה הפוך על בסיס סויה ופנקייק טבעוני שהיה ממש נהדר! פנקייקים רכים ואווריריים  עם 2 מטבלים: רוטב מייפל וריבה ביתית ולצידם סלט פירות טריים. מנה מצוינת, מפנקת ונדיבה שהשאירה טעם של עוד.

פנקייק טבעוני

בסיום הארוחה חברתי קנתה לחמי בריאות ועוגה לחג (לא טבעונית, אך מרשימה מאוד) ממגוון הלחמים, הקישים והעוגות המוצעים למכירה במקום.

בסיכומו של דבר לטעמי קפה בריוש הוא בית קפה מקסים, עם שירות אדיב, אוכל טוב אשר מראה מאמץ ניכר ומבורך לקלוע לטעמם של קהל שוחרי הבריאות הגדל והולך בישראל וגם אם יש מקום לשיפורים אשמח להגיע בשנית וליהנות מהמקום, האווירה והאוכל.

קפה בריוש, קק"ל 16, נהריה

לדף הפייסבוק של מיטל קלרפלד

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו