bari14_Fly
Nikui_Fly

השמן שתמיד חיפשתם

מאת: ארז שליט
זמן קריאה: 3 דקות
מחקרים עדכניים רבים מצביעים על כך שהוא מסייע בתהליכי הרזיה, עוזר בהורדת כולסטרול, מיטיב עם בעיות עור ומסייע בהתמודדות עם תופעות גיל המעבר. הוא מוכר בכל העולם כבר זמן רב, אבל לישראל הוא הגיע רק לאחרונה

לא נשרף ומעולה לתיבול (123RF)

Nikui_IN

הוא מכונה ברחבי העולם "שמן הלב", נמצא כמאזן הורמונלי לתסמיני גיל המעבר, במחקר שהציג מכון הלב האמריקאי נמצא כי שילוב של שמן סובין אורז עם שמן סומסום הניב ירידה משמעותית בלחץ הדם. וזוהי רק רשימה חלקית.

קבלו את השחקן החדש במטבח הבריא שלכם – שמן סובין האורז.

חברת יצהר שמני איכות, בהיערכותה החדשה, קשובה לטרנדים הבריאותיים העולמיים ולמחקרים החדשניים ביותר בתחום שמני המאכל. החברה מביאה לישראל את השמנים שהוכחו כבריאים ביותר והמיוצרים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר – המאפשרות שמירה על הערכים התזונתיים הקיימים במוצרים.

שמן סובין האורז הוא שמן בריא במיוחד שמיועד גם לשימושים הקרים במטבח (תיבול) שלכם ובעיקר לשימושים החמים (בישול, אפייה וטיגון) היות וטמפרטורת העישון שלו גבוהה במיוחד – 250 מעלות צלזיוס.

שמן סובין האורז עשיר בנוגדי חמצון ובוויטמינים – בעיקר בנוגד החמצון הייחודי גמא אוריזנול (GAMMA ORYZANOL). מחקרים רבים מייחסים לגמא אוריזנול סגולות רפואיות רבות לרבות זירוז ירידה במשקל.

שמן סובין האורז המדובר זוקק בזיקוק פיזי (physical refined). זיקוק זה הינו הכרחי היות והוא מאפשר שימוש השמן בטמפרטורות גבוהות מחד (זיקוק מסיר את חומצות השומן החופשיות שבטמפרטורות גבוהות מתחמצנות ומהוות סכנה בריאותית) ומאידך מאפשר הזיקוק הפיזי שמירה מקסימלית על הערכים המזינים שבשמן.

הודות לתהליך הזיקוק הפיזי שמן סובין האורז של הוא השמן העשיר ביותר בגמא אוריזנול – 13,500 PPM  לק"ג.

מדוע בריא להשתמש בשמן סובין האורז?

שמן סובין אורזשמן סובין אורז מכונה ברחבי העולם "שמן הלב". הוא נמצא כמוריד כולסטרול רע, מוריד טריגליצרידים, ומפחית סיכוי לטרשת עורקים.

במחקר שנערך ביפן דיווחו 90% מהנשים שצרכו שמן סובין אורז על הקלה ניכרת בתסמיני גיל המעבר אחרי 4-6 שבועות.

מחקר באוניברסיטת קיושו ביפן מצא כי תכולת שתי נגזרות של ויטמין E (גאמא ודלטא טוקוטריאנול) בשמן אורז עיכבה את גידולם של תאים סרטניים.

לחצו כאן לעוד מאמרים, מחקרים וכתבות אודות שמן סובין אורז

מחקר מטעם ארגון הלב האמריקאי מגלה כי שילוב של שמן סובין אורז עם שמן סומסום הניב ירידה משמעותית בלחץ דם גבוה. דומה מאד לתוצאות המושגות על ידי התרופות הכימיות הנפוצות להורדת לחץ דם.

גמא אוריזנול נמצא כמטיב עם בעיות עור (כמו גרדת ודרמטיטיס).

מחקרים מעידים שהגמא אוריזנול מגביר הורמוני מין חיוניים, הורמון גדילה ועוזר לבניית שריר.

שמן סובין אורז מכיל הרכב חומצות שומן מאוד בריא – כ-45% חומצות שומן חד בלתי רוויות, כ-35% חומצות שומן רב בלתי רוויות חומצות שומן אלה נחשבות לחומצות שומן חיוניות ותורמות מאוד לבריאותנו. רק כ-20% מסה"כ חומצות השומן, מקורם בחומצות שומן רוויות הנחשבות לפחות בריאות ומעלות את רמות הכולסטרול בדם.

4 סיבות נוספות להכנסת שמן האורז למטבח

לשמן סובין האורז טעם עדין וניטרלי. היותו בעל טעם ניטרלי מאפשר לטעמי המאכלים אותם אנו מבשלים לבוא לידי ביטוי.

המבנה המולקולרי הייחודי של שמן סובין האורז מאפשר ספיגה של כ-20% פחות שמן!

שמן סובין האורז הינו סמיך יחסית לשמנים אחרים, לכן אינו קופץ ואינו ניתז בשעת הטיגון.

שמן סובין אורז נדבק פחות אל כלי המטבח והוא קל לניקוי.

מדוע דווקא שמן סובין אורז של יצהר?

זהו שמן סובין האורז הטוב בעולם מיצרן שנבחר בקפידה.

האורז ממנו מופק השמן מגודל בתהליכים מסורתיים, בחלקות קטנות (לא גידול מתועש). ללא דישון כימי וללא התערבות גנטית (NON GMO).

השמן מבוקבק מיד לאחר הזיקוק מה שמונע חמצון והתעפשות השמן.

למרות שבישראל אוהבים לראות את צבעו של השמן, השמן נארז באריזה אטומה ככל האפשר למניעה מקסימלית של חדירת אור והתחמצנות.

השמן מבוקבק בבקבוקי PET  בטוחים שאינם יוצרים מיגרציה (החדרת חומרים מזיקים מחומר האריזה לשמן).  תרכובת ה PET  שבה נעשה שימוש בבקבוקים הינה עמידה במיוחד לחום ובכל מקרה כמו כל תרכובת PET  התרכובת אינה מזיקה מכיוון שהיא אנרטית.  (המכון הבין-לאומי למדעי החייםILSI  שהינו ארגון ללא מטרות רווח בדק את תרכובות ה-PET  לצורך אריזת מזון. בסיכום הבדיקה הוכח שהמוצר הינו בטוח לשימוש ולא קיימת מיגרציה של חומרים מזיקים גם בטמפרטורות גבוהות).

לסיכום, שמן סובין אורז הינו מתחרה בריא ראוי ביותר במדף השמנים במטבח שלכם, הוא מתחרה בעולם בהצלחה בשמן זית ואף עצר את הגידול בצריכת שמן זית בסין, הודו ותאילנד וזאת מכיוון שהינו מיוצר מקומית במדינות אלה, מחירו זול יותר והינו מתאים יותר לשימושים החמים הנדרשים בתרבויות הבישול באזורים הללו.

ארז שליט, מנכ"ל חברת יצהר שמני איכות

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו