Powered by WP Bannerize

Powered by WP Bannerize

שיגדון (Gout)

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא שיגדון - גאוט מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי"

מזונות מומלצים

להתמודדות עם השלבים הראשונים של התקפי השיגדון, עיינו בהמלצות לניקוי הגוף מרעלים.
לאחר שהכאבים חולפים, התחילו לאכול דגנים מלאים, אגוזים, זרעים ומוצרי סויה. מזונות אלה עשירים בסיבים תזונתיים המזרזים את הפרשת חומצת השתן מהגוף. מוצרי סויה הם מקור צמחי מצוין לחלבון. המשיכו לאכול מספר מנות של פירות וירקות טריים מדי יום.

פירות יער, במיוחד דובדבנים, תותים ואוכמניות, מנטרלים את חומצת השתן. איכלו דובדבנים טריים כחטיף או כקינוח ושתו כוס מיץ דובדבנים מדי יום.
זרעי פשתה מכילים ריכוז גבוה של חומצות שומניות חיוניות, אותם "שומנים טובים" המסייעים להפחית מעוצמת הדלקות. הוסיפו זרעי פשתה למיצים או לסלטי הפירות והירקות. לחילופין, תוכלו להוסיף לסלטים שמן פשתה.

אכילת דגים מסייעת מאוד למניעת שיגדון. אכלו דגים כמו סלמון (אלתית), בקלה, הליבוט וסרדינים. דגים אלו מסייעים להפחתת מימדי דלקות בגוף.
הרבו בשתיית מים נקיים. שתו לפחות כוס אחת של מים מדי שעתיים, במהלך היום.

מזונות שיש להימנע מהם

הגישות המסורתיות לטיפול בשיגדון התמקדו בהימנעות מאכילת מזונות המכילים פורינים כמו בשר אדום, מרקים ורטבים מבשר, מרק צח, עוגות בצק, רכיכות, דגי אנשובי, סרדינים, דגי הרינג וכל סוגי הדגים האחרים, פטריות, אספרגוס, שמרי בירה, עוף, ביצים, שעועית יבשה, אפונה יבשה, עדשים, תרד מבושל וריבס.

לא זו בלבד שהימנעות ממאכלים אלה אינה נחוצה, היא אף עלולה להחריף את השיגדון בקרב אנשים שסובלים מתנגודת לאינסולין (אלה מהווים חלק גדול מחולי השיגדון). במקום זאת, עליכם לאכול את המזונות המופיעים ברשימת המזונות המומלצים שלעיל.

מזונות עתירי שומן מעצימים את כאב השיגדון. הימנעו מצריכת שומנים ושמנים רוויים, מוקשים ומוקשים חלקית. כמו כן, אל תאכלו מזונות המכילים קמח לבן או סוכר לבן.
משקאות אלכוהוליים עלולים להעלות את רמת חומצת השתן בגוף. אם אתם סובלים ממחלת השיגדון, אסור לכם לשתות כל משקה אלכוהולי.

כיצד תנהגו בחיי היומיום?

• שתו לפחות 8 כוסות של מים ומיץ טבעי ביום כדי לשטוף מן הגוף את הכמות העודפת של חומצת השתן.

• המעיטו באכילת מזונות חומציים. הרבו באכילה של מזונות בסיסיים, כגון אצת ים – ניתן להחליף את אצת ה-kelp באצות שונות המתפקדות באופן דומה, ונקראות Hai Zao או Kun Bu – כרוב סיני, מלפפון, סלרי, חציל, צנון דייקון (צנון יפני לבן), עגבניות, בצל, תפוחים, בננות, אפרסקים ואגסים. הרבו באכילה של תותים ודובדבנים טריים או משומרים, ושתו מיץ דובדבנים. מזונות בסיסיים אלה ינטרלו את חומצת השתן.

• שִמרו על משקל גוף תקין. עודף משקל מהווה אף הוא בעיה מרכזית. כבדי משקל הם בעלי נטייה לפתח רמה גבוהה מדי של חומצת שתן בדם.

מה אסור?

• הימנעו מאכילה של מזון עתיר בפורין, כגון מזון מן החי, בשר עתיר שומן, סרדינים, קוויאר, סרטנים ואנשובי. אל תרבו באכילת תרד, שעועית יבשה, פטריות, כרובית ואספרגוס.

• מומלץ לא לאכול יותר מדי בבת אחת. צמצמו את צריכת המלח. הימנעו ממזון מתובל, תבלים חריפים מדי או מונוסודיום גלוטמט.

• הימנעו מאלכוהול ומבירה. האלכוהול מעלה את הרמה של חומצת השתן.

תרופות עממיות

• שתו מיץ של צמח האלוורה, או מִרחו את ג'ל האלוורה ישירות על המקומות הכואבים.

טיפול תזונתי

• מרק העשוי מגריסי פנינה סיניים ואורז, עם שעועית מַאש
המצרכים: 30 גרם גריסי פנינה סיניים, 15 גרם שעועית מַאש, 60 גרם אורז.
אופן ההכנה: השרו את הגריסים והשעועית במים למשך הלילה. הניחו אותם בסיר עם 4 כוסות מים והרתיחו. הנמיכו את עוצמת הלהבה ובשלו עד שהשעועית תתרכך. שתו פעמיים ביום.

• המלצה: 1 כף של מיץ אוכמניות ו-1 כף של מיץ תות, 3 פעמים ביום.

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

 

 

מוצרים שאולי יעניינו אותך

השאירו תגובה:
  1. say

    על פי ההסבר באתר רשמתם שצריך להימנע מסרדינים ומאידך מומלץ לאכול סרדינים …נא בדיקתכם בנושא ..תודה

  2. אבי

    זה נכון שבכלליות אכילת מלח היא לא טובה אבל במצב של עודף חומצה אורית בדם, עודף מלח הוא דווקא טוב ועוזר להיפטר מהחומתה האורית.

    לתפוזים, על אף החומציות הראשונית שלהם בקיבה, יש תכונה של הבססת הדם, תכונה מאד חשובה במצב זה לכן מאד מומלצים. גם וויטמין C מאד עוזר אבל לא יודעים למה.

    קפה עוזר במניעת התקפי שיגדון אבל לא מוריד את רמת החומצה האורית ללא קשר לקופאין, עד חמש כוסות ביום יש הטבה מוכחת.

    תכלס יש לי עוד הרבה הערות אבל אלו העיקריות.

    תודה ולהתראות

  3. עדן

    גם מוצרים אלה מחמירים את המצב –
    תה, קפה, שוקולד, כמובן מלח ואלכוהול.
    שום, בצל, חזרת, צנון, לימון, עלי נענע/מנטה – השילוב לימונדה ונענע קטלני.
    תבלינים חריפים, חרדל, רוטב סויה, כורכום, חמוצים.
    עדשים, זרעי פשתן, בוטנים גם ללא מלח.
    גבינה צהובה, גבינה מלוחה.
    עלי תרד, עלי פטרוזיליה.
    פעילות גופנית ללא תזונה תואמת לפני, או פעילות גופנית חריגה.
    מאידך, שתיה מרובה לפני התפתחות התסמינים מונעת תגובה קיצונית במידה והיתה חריגה מהכללים.
    וכן הקפדה על זמני ארוחות, הכוללות פחמימות מאוזנות וחלבונים ללא פורינים.

  4. יונתן

    הפיתרון שעזר לי היה מורינגה, אני משתמש במורינגה כבר כמעט שנה והמצב שלי טוב מאוד, התקף אחרון ( קל מאוד ולמשך יום)לפני שלושה חודשים וזה אחרי שבמשך ארבע שנים סבלתי מהתקפים קשים מאוד של שבוע כל חודש עד חודש וחצי.

    אני ממליץ בחום על האבקה ולא על קפסולות, למרות שבהתחלה לקחתי קפסולות וזה עשה את העבודה טוב מאוד, היתרון באבקה זה המחיר והיכולת לצרוך יותר ביום בגבינה או טחינה וכדומה. בעבר הייתי רוכש מאיביי כדורים אבל בחצי שנה האחרונה אני רוכש אבקה מחברה שמגדלת את החומר בארץ, מוצר אורגני, שם איש הקשר גילעד הטלפון שלו050-4433614.

    בלי קשר ממליץ מאוד על מיץ חמוציות שנמכר בכמעט כל בית טבע , לא לקנות מדולל רק רכז.

     

  5. אבי ברק

    צורך שתי כפיות ביום של מורינגה וי פלוס( אבקת מורינגה עם זעתר- מכיל הרבה יותר מכדורים) עם טחינה וזה מאוד עוזר. בחורף אני עולה ל ארבע כפיות כי אז יש לי יותר נטיה להתקפים. התקף אחרון לפני ארבעה חודשים.

  6. מנחם כ.

    לפני חודש בערך הייתי בכנס של בריאות ברמת גן ורכשתי שם מורינגה זעתר של חברה בשם מורינגה פלוס (או משהו דומה)וזאת במיוחד מאחר והם ציינו שזה עוזר לגאוט. לפני שלושה ימים הרגשתי התחלת כאבים בבוהן שמאל ונזכרתי במורינגה שרכשתי. הכנתי מטבל של שמן זית ומורינגה וצרכתי בערך כף וחצי ביום כממרח. אני חייב לציין שתוך 12 שעות הכאבים נעלמו ולא הגעתי למצב של התקף- פעם ראשונה שזה קורה לי!!! תמיד זה היה מגיע להתקף גם עם קולכיצין וכו'.

    שורה תחתונה מאוד מומלץ' יש גם נטע מורינגה בכפסולות ועוד כמה יצרנים אבל לדעתי הכי כדאי זה המורינגה זעתר גם בגלל המחיר ל-100 גרם וגם בגלל הטעם.

    ניתן למצוא את זה באינטרנט ולדעתי יש גם הנחה לשלוש יחידות.

  7. יוני

    טיפול לא תזונה

  8. אפרת

    חולה כבר 4 שנים, ממליצה מאוד על מורינגה.

    הייתי לקוחה של מורינגה ערבה במשך שנה ובחצי שנה האחרונה עברתי למורינגה וי פלוס שיש להם קמוסות מורינגה וספירולינה וגם המחיר שלהם יותר טוב.

    ממליצה בחום על מורינגה

  9. עמי

    כתבה שסעיף אחד סותר את השני.
    בכלל כתבות בנושא שיגדון(גאוט) נוגדות אחת את השנייה וכנראה שלכותבים אין מושג בעניין.