bari14_Fly
himalayaKrem_Fly

4 מזונות עשירים שיטפלו בסימני יובש בעור

מאת: דורית יוסף, נטורופתית ומרצה לקוסמטיקה טבעית
זמן קריאה: 2 דקות
סובלים מעור יבש בחורף? חשוב שתכניסו לתפריט שלכם את 4 המזונות האלו, כי עור רווי לוחות הוא לא רק נעים למגע ויפה למראה, אלא גם שומר עלינו בריאים - הוא קו ההגנה הראשון של הגוף כנגד מזהמים

מה לאכול כדי להזין את העור? צילום: 123RF

Thymoquin_In

הקיץ מאחורינו, תקופת המעבר כבר כאן , בתקופה זו  ובחורף כשקר ויבש זה הזמן לשמור על לחות העור, בתקופה זו של השנה באופן מיוחד העור מרגיש יבש ואף סדוק. מכיוון שהעור שלנו מהווה מעין "שריון", קו הגנה ראשון בין הגוף והסביבה החיצונית הכוללת מזהמים רבים חשוב מאוד לשמור על העור רווי לחות למניעה של סדקים שעלולים להוות זרז לזיהומים רבים. כן זה נכון, העור הוא חלק חשוב ממערכת החיסון שלנו וההבדלים הקיצונים בין החום ביום והקור בלילה יכול להוות אחד הגורמים לתחושה יבשה בעור.

העור מושפע לא רק ממזג האוויר

להלן עוד גורמים המשפיעים עליו:

• גיל – ככל שאנו מתבגרים כך הפעילות התקינה של העור יורדת והעור יבש יותר
• שינוי הורמונאלי
• דיאטה קיצונית
• מתח רב
• מחסור תזונתי
• כשל בתפקוד בלוטות החלב בעור

כולנו יודעים שקרם איכותי ישפר את תחושת היובש אך לפעילות מקסימאלית שמרו על הלחות מפנים החוצה, או כפי שנאמר היופי מתחיל בעצם מבפנים. מרקם העור והמראה שלו מושפעים מהמזון שאנחנו צורכים וחוסרים תזונתיים ודיאטות קיצוניות עלולות להשאיר את העור מרוקן,  דל למראה וחסר ברק וחיות.

שינויים קטנים בתזונה יכולים לשפר משמעותית את תחושת העור והמראה שלו. כשהעור יבש מאוד הוא מגרד ומתוח והשינוי התזונתי יוביל לעור רווי, נעים למגע ובעל ברק וחיות.

מרכיב מרכזי בתזונת העור

חומצות שומן – אלה תרכובות אורגניות חשובות המהוות מרכיב מרכזי בשומן שבגופינו, חומר זה מהווה את חומר הבניה המרכזי בקרומי התאים. מחסור ב "שומן טוב" במזון עלול להתבטא גם בעור יבש וסדוק.

חומצות שומן אלה מהוות גם חומר מוצא לבניה של הורמונים ולכן חשוב גם לשינויים בעור שהגורם המרכזי שלהם הוא שינוי הורמונאלי או חוסר איזון הורמונאלי. את מרבית חומצות השומן הגוף יודע ליצר לבד אך יש קבוצה של חומצות שומן שהגוף אינו יודע ליצר ולכן הן נקראות חומצות שומן חיוניות, חיוני לקבל אותם מהמזון .

1. אבוקדו. האבוקדו הוא פרי יוצא דופן, עשיר בשומן חיוני  וחשוב להוספת לחות בעור  הוסיפו אותו בתפריט טרי או כשמן אבוקדו לתיבול הסלט. פרי זה חשוב במיוחד, הוספה שלו לתפריט מגבירה את ספיגת נוגדי החמצון שבמזון, ובכך לא רק שיעניקו לגוף שומן חיוני אלה יסיעו לו במלחמה כנגד אותם רדיקלים חופשיים הרסניים.

2. שמן קוקוס. היתרון הגדול בשמן זה הוא בחומצת השומן שבו, שמן קוקוס מהווה מקור לחומצת שומן בינונית שרשרת השונה בהרכב  מכל שמן רווי אחר. השמן נספג בקלות ומהווה מקור ליצירת אנרגיה. יתרון שמן הקוקוס הוא לא רק כטיפול פנימי , שמן זה נפלא ורצוי גם  לשימוש חיצוני כמסיר איפור  ולטיפול וטיפוח השיער ואפילו כקרם לשפתיים יבשות . לשמן תועלת רבה לטיפול בפטרית לצד הטיפול בעור היבש ולכן הוא נפלא כטיפול בכפות רגליים.

3. דגים. דגים הם מזון חשוב לעור. ההמלצה היא לאכול דגי מים צפוניים (סלמון, הליבוט או מקרל). דגים אלה הם לא רק מקור נפלא לחלבון, המרכיב מרכזי בעור, אלא גם כמקור נפלא לאומגה 3 החיונית לנו כל כך. חומצת שומן זו היא אחת החשובות בצריכה יומית כיוון שהיא נוגדת דלקת חשובה ביותר, כמו גם משפרת את מראה העור שלנו.

4. פירות וירקות כתומים. פיגמנט זה של הפירות והירקות מעיד על תכולה של ויטמין A. מחסור בוויטמין A מתבטא בעור יבש וסדוק. צורתו הטבעית של ויטמין זה הוא מן החי אך הגוף יכול לנצל גם את הבטא קרוטן שמגיע מהצומח כמקור מזין ועשיר . מקורות במזון הם כל הירקות והפירות בעלי צבע צהוב או כתום כמו גזר דלעת , אפרסמון בטטה ומנגו וגם ברוקולי ותרד למרות שצבעם אינו כתום.

על אף שמקובל לטפל בסימני העור היבש בעיקר במוצרי טיפוח חיצוניים, חשוב להבין שטיפול המשלב תזונה נבונה וטיפוח טבעי הם הפתרון היעיל וארוך התווך בסימני יובש בעור.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו