Nikui_Fly
Thymoquin_Fly

ניקוי גוף אביבי

מאת: קארונה ירון, מנחת סדנאות ניקוי גוף ותזונה נקייה מרעלים
זמן קריאה: 2 דקות
ניקוי רעלים אביבי אינו זהה לניקוי רעלים בזמנים אחרים בשנה. האביב טומן בחובו אפשרות לניקוי עצמתי שיביא איתו שינוי מהותי. מה מומלץ, איך כדאי ומה לשלב - הכתבה שתכין אתכם לניקוי הקרוב

התעוררות לרמות חיוניות חדשות (123RF)

bari14_In

עונות המעבר, אביב וסתיו, הן עונות המתאימות לניקוי גוף.

כמו בטבע המשתנה סביבנו כך גם נוצר מומנטום של שינוי בתוכנו. זה הזמן לעצור כדי לטהר את גופנו מרעלים, לפנות לו את הדרך לריפוי והתחדשות טבעיים, לנקות את הנפש מלחצים ולמסד הרגלי תזונה בריאים שישרתו אותנו לאורך העונה הקבועה קיץ או חורף.

האביב מביא איתו פריצה של כוחות חיים חדשים, יציאה אל האור מתוך מחשכי החורף, ולכן הניקוי האביבי דינמי ועוצמתי. יש בו שחרור רעלים רב, השלת משקל מיותר, ולימוד דרכי תזונה בריאה לקראת הקיץ. זוהי עונה של אומץ והתחלות חדשות גם בגוף וגם בנפש. התזונה שתירכש באביב לקראת הקיץ מבוססת פירות וירקות חיים יותר מאשר בעונות אחרות.

יש דרכים שונות לניקוי גוף, ואחת מהן היא צום מיצים. צום מיצים הוא תהליך עדין אך עמוק, שבו גופנו מקבל את כל הוויטמינים, הכלורופיל, האנזימים ונוגדי החמצון שהוא זקוק להם, מבלי להשקיע אנרגיה בעיכול. כל אותה אנרגיה שמופנית ביום יום לעיכול, מופנית בצום מיצים לטיהור רעלים, שחרור תאים פגומים, בניית תאים חדשים, חיסול פטריות ובקטריות רעות, ריפוי דלקות פנימיות, וחיזוק חילוף החומרים בגוף.

צום המיצים בנוי משלושה עקרונות

מילוי מאגרים של ויטמינים ומינרלים

בתזונה המודרנית הרגילה חסרים ויטמינים ומינרלים רבים, והגוף סובל מתת תזונה ותפקוד ירוד למרות עודף המשקל. תפריט הצום צריך להכיל מיצי ירקות, שורשים, ומזונות על עשירים בצורה בלתי רגילה בנוטריינטים. התחושה בגוף תהיה התעוררות לרמות חיוניות חדשות. האדם יראה צעיר וקורן יותר, יחוש גמישות וערנות רבה יותר ויתפלא למצוא שובע במשקאות מזינים.

הרפיית מתח ולחץ

מחקרים מראים שלחץ יוצר בגוף תגובה חומצית ומהווה גורם מחלה מספר אחד. בתהליך צום המיצים משולבים יוגה, מדיטציה והרפיה עמוקה. הגוף שעובר תהליך ניקוי מאט את קצב התנועה והפעילות וזקוק לשעות מנוחה גם ביום וגם בלילה. ההפוגה שהוא מקבל הן מעיכול הן מפעילות והן מלחץ מאפשרת למערכות הריפוי הטבעיות לפעול ולמדד החומציות של כל הרקמות להתאזן.

הוצאת רעלים מהגוף

בתהליך צום המיצים משולבים חמר, סיבים, צמחי מרפא מיוחדים, או חוקנים, המעודדים תנועה של רעלים מרקמות הגוף אל הדם, ממנו אל צינור העיכול, מערכת השתן, הראות והעור, ודרכם החוצה אל מחוץ לגוף. בחיים המודרניים אין אדם שלא צובר פסולת רעילה בגופו, ההולכת ומצטברת עם השנים וגורמת מחלות. כשהגוף פנוי מעיכול, זוכה להרפיה ומנוחה, ומקבל את הסטימולציה הנכונה הוא מסוגל לפנות את המצבורים האלה.

תהליך ניקוי גוף בעזרת צום מיצים צריך להיות מלווה בשבוע הכנה לפניו, ובשבוע יציאה לאחריו. אין זה אפשרי לקפוץ אליו מתוך סדר יום עמוס ותזונה עתירת רעלים ולהכניס את הגוף להלם, ואין זה אפשרי לצאת ממנו ולאכול כל מה שרוצים וכמה שרוצים, כי גם זה יכניס את הגוף להלם. יש להיכנס אליו ולצאת ממנו בצורה הדרגתית עם מזונות מתאימים בשילובים נכונים. הכניסה והיציאה מהתהליך חשובים לא פחות מהתהליך עצמו, כי טלטלות מקצה אל קצה מזיקות לגופנו ותהליכים מדורגים מרפאים אותו.

כמו שאנחנו עושים ניקוי עמוק של ביתנו לקראת פסח, כך אנחנו עושים ניקוי עמוק של גופנו באביב. הרי גופנו הוא ביתה של נשמתנו, והיא רוצה לשכון בו כשהוא נקי ובוהק.

קארונה ירון, מנחת סדנאות ניקוי גוף ותזונה נקייה מרעלים

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו