Sunrider_Fly
bari14_Fly

מתי לאכול פירות כדי למקסם את יתרונותיהם?

מאת: טל גרובר
זמן קריאה: 3 דקות
כבר מגיל צעיר, המבוגרים סביבנו טורחים להסביר לנו עד כמה פירות בריאים ושופעי ויטמינים. ההמלצה היא לצרוך כ-4 מנות פרי ביום. אם אינכם אוהבים פרי מסוים, אכלו את זה שכן ערב לחך – המבחר הוא גדו

צילום: 123RF

himalayaKrem_IN

כמעט אין אדם אשר אינו מודע לעובדה כי אכילת פירות היא בריאה. עוד מהגילאים הצעירים ביותר, המבוגרים סביבנו טורחים להסביר לנו עד כמה פירות בריאים ושופעי ויטמינים. ההמלצה היא לצרוך בין 4-3 מנות פרי ביום. אם אינכם אוהבים פרי מסוים, אכלו את זה שכן ערב לחך – המבחר הוא גדול.

 

מדוע בריא לאכול פירות לארוחת בוקר?

כיוון שפירות מכילים כמות נכבדת של פרוקטוז, כדאי מאוד לאכול אותם לארוחת הבוקר, לאחר שהגוף צם במשך כל שעות הלילה. אם אתם נוהגים לאכול פירות לפני שנת הלילה, מובטחת לכם שינה טובה. תכונה חיובית במיוחד של הפירות היא היכולת שלהם להתעכל בקלות במערכת העיכול, וצריכתם חשובה על מנת לצבור אנרגיה. לכן כה חשוב לאכול פירות חתוכים מוקדם בבוקר. כאשר מדובר בילדים סרבנים, אשר אינם מוכנים כלל לצרוך פירות או ירקות, ניתן להכין בעבורם פירות מעוצבים בשלל צורות, שהרי נאמר שאנו אוכלים קודם כל עם העיניים. או אז, ייתכן מאוד שהם יתחילו לאכול פירות ואפילו יפיקו הנאה מהטעמים שלהם. עם תום האכילה, יש להמתין שעה עד שעתיים על מנת לאפשר לגוף לעכל אותם.

מדוע כדאי לצרוך פירות ללא תוספת מזונות אחרים?

כיוון שהם עמוסים בכל טוב, מומלץ לאכול פירות ללא תוספת מזונות אחרים, שכן אם משלבים את הפירות עם מזונות מסוג אחר, הדבר יקשה על מערכת העיכול. כאמור, הפירות עצמם מתעכלים במהירות, אך מזונות אחרים עלולים לעכב את תהליך העיכול.

אכילת פירות תורמת הן לבריאות והן לאושר

כאשר אוכלים פירות בשעות הבוקר, הגוף מקבל אנרגיה למשך שעות מרובות, מה שתורם באופן משמעותי לרמת הקשב והריכוז ומונע עייפות. האנרגיה הרבה מונעת רעב, ובו זמנית גורמת לעלייה במצב הרוח. בנוסף לכך, אכילת פירות מסייעת לביצוע פעולות הדורשות ריכוז והתמדה. זאת ועוד, נמצא כי אנשים הצורכים פירות בשעות הבוקר הם ידידותיים יותר לסביבתם. אם אתם רוצים לשמח מישהו קרוב לכם ומתלבטים כיצד לעשות זאת, משלוח פירות טריים הוא רעיון מצוין שישמח כל אדם שיזכה לקבל אותו.

 

פירות מסייעים לירידה במשקל

בנוסף ליתרונות הרבים הטמונים באכילת פירות, הם גם מסייעים לירידה במשקל. הנה לכם הזדמנות להיכנס שוב למכנסי הג'ינס שאותם כה אהבתם וששכבו להם בארון ללא שימוש. פירות מכילים שלל חומרים מזינים: יש בהם סיבים, פחמימות מהסוג הבריא, הם שומרים על בריאות הגוף וגורמים להרגשה טובה לאורך כל שעות היום. לא בכדי לא מעט אנשים מזמינים משלוחי פירות ליקרים להם, למשל לבן זוג אהוב, לקרוב משפחה החוגג אירוע מיוחד או ליולדת שזה עתה הביאה תינוק רך לעולם. סלסלת פירות העונה היא מתנה נפלאה, וכאשר רוצים להפתיע משהו – אין כאן מקום לטעויות. כל אחד אוהב לאכול פירות בשפע – צבעוניים, טעימים ובעלי ערכים תזונתיים.

אילו חומרים מזינים קיימים בפירות?

פירות מכילים חומרים מזינים מסוגים שונים. רוב הפירות מכילים ויטמין C, החיוני לבריאות הגוף, ואם ניקח לדוגמה את פרי האבוקדו, הוא עשיר בוויטמינים כמו B6, B5, ויטמין K וויטמין E. כמו כן, הוא עשיר באשלגן ובחומצה פולית. כאשר מערבבים כמה פירות מכל מיני סוגים, אנו מזינים את הגוף שלנו בחומרים בריאים להם הוא כה זקוק. בננות, למשל, עשירות באשלגן, והן מסייעות להורדת לחץ דם לסובלים מלחץ דם גבוה. באמצעות אכילת בננות ניתן גם למנוע שבץ. פרי הפפאיה הינו פחות נפוץ, אולם בהחלט מומלץ לאכול אותו: הוא עשיר בפפאין – חומר זה מיטיב עם מערכת העיכול והפפאיה מכילה גם היא חומצה פולית.

לסיכום

בראש ובראשונה, אכילת פירות תורמת לחיים בריאים ומאושרים יותר. הפירות עשירים בסיבים, מה שתורם לתחושת שובע ולעיכול מהיר. פירות הם לרוב דלים בקלוריות, ולכן כל מי שמעוניין לשמור על משקל תקין, מומלץ לו לצרוך אותם. מי שנוטה לאכול הרבה פירות מפחית את הסיכון לחלות במגוון מחלות, ביניהן מחלות לב, הפירות מסייעים להורדת לחץ הדם ויש הטוענים שהם אפילו מונעים סרטן. פירות מכילים ויטמינים ומינרלים רבים, אשר תורמים לבריאות הגוף ומספקים אנרגיה רבה. כאשר צורכים פירות קל מאוד לגוון, מכיוון שקיימים סוגים רבים של פירות וכל אחד יוכל למצוא לפחות כמה סוגים העונים על טעמו. בנוסף, כיף לאכול אותם, הם משמשים כחטיף טבעי וטבעוני, ואין לשכוח – הם טעימים במיוחד.

המאמר נכתב ע"י טל גרובר, מייסדת ומבעלי חברת פרי מתוק

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו