Sunrider_Fly
Thymoquin_Fly

כורכום – הזהב של הטבע שערכו לא יסולא בפז

כיום קיימת ההבנה שדלקת כרונית במינון נמוך ממלאת תפקיד משמעותי בהתפתחותן של מחלות רבות כגון. מה המינון המומלץ וכיצד יש ליטול אותו כדי ליהנות מיתרונותיו?

צילום: 123RF

Nadar_IN

מי שטייל בתת היבשת ההודית, נתקל ודאי לא פעם ולא פעמיים בנשים שפניהן ורגליהן צבועות בגוון צהבהב, תוצאה של שימוש במיצוי טרי של השורש המיוחד הזה. הוא גם זה המעניק לתבשילים הודים רבים את הגוון הצהוב המפורסם – הכורכום – אחד מהתבלינים הנחקרים בעולם ומהחשובים והעוצמתיים שבהם.

כורכום – המכונה בסנסקריט בשם "הרידרה" (שפירושו צהוב), נמצא בשימוש מסורתי בהודו ורחבי אסיה (סין, וייטנאם,קוריאה, יפן ועוד), מזה אלפי שנים וזוכה סופסוף לעדנה בעולם המערבי.

רק בשנים האחרונות החל עולם המדע למצוא סימוכין ותימוכין (הוא מוזכר ב-4000 פרסומים מדעיים) למה שהרפואה ההודית המסורתית ידעה כבר לפני אלפי שנים – הכורכום הוא הזהב של הטבע. הוא מכיל רכיבים שונים בעלי איכויות רפואיות, שהחשוב מביניהם הוא הכורכומין  שיש המכנים אותו בשם מרפא הקסם. הוא נחשב לנוגד חמצון רב עוצמה, אנטי דלקתי, אנטיספטי ועוד.

רשימת ההשפעות הרפואיות שלו מרשימה והוא משמש לטיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים, לטיפולי יופי וקוסמטיקה וכן לטקסים דתיים.

1. מסייע בריפוי כיבים ודלקות במערכת העיכול – בקיבה ובמעי. ואף נמצא כעשוי לסייע במניעת סרטן במעי.

2. תומך בפעילות הכבד ומסייע במניעת היווצרות אבני מרה.

3. נחשב ל"מטהר דם" – לכן משמש לטיפול במגוון רחב של בעיות ומחלות בעור (אקזמה, פסוריאזיס, אורטיקריה, אקנה ועוד) ואי סדרים שונים הנוגעים לדם.

4. תומך בבריאות הלב ומסייע באיזון רמות כולסטרול ושומנים בדם ומניעת טרשת עורקים.

5. כיום קיימת ההבנה שדלקת כרונית במינון נמוך ממלאת תפקיד משמעותי בהתפתחותן של מחלות רבות כגון: לב, סרטן , סינדרום מטבולי, אלצהיימר ועוד. כורכומין נמצא כמסייע להקלה על תהליכים דלקתיים בגוף ובכללם מחלות מפרקים, מחלות ראומטיות ועוד, תוך שפועל גם על הפחתת הכאב וחיזוק מפרקים וגידים. יש עדויות לפיהן פעילותו ברמה המולקולרית, שוות ערך באפקטיביות שלה לתרופות אנטי דלקתיות קונבנציונאליות הקיימות בשוק.

6. בשילוב עם חלב משמש באיורוודה לטיפול בשיעול, צינון, חום וכאבי גרון.

7. לשמירה על מראה עור יפה ובריא – בהודו למשל, יש נשים הנוהגות לשפשף את עורן בכורכום לפני כל פרוצדורה של הסרת שיער. וכן לפני ליל כלולותיהן, נוהגות כלות רבות לשמן את עורן ולבצע פילינג באמצעות תערובת צמחים ייחודית המכילה גם היא את הצמח יקר הערך הזה.

8. מסייע במניעת נזק חמצוני והגנה על הגוף מפני רדיקאליים חופשיים.

9. עשוי לסייע במניעת דיכאון.

10. בשימוש חיצוני מסייע לחיטוי פצעים וחבלות, עצירת דימום והקלה על כאב.

רב המחקרים מצביעים על כך שכדי ליהנות מיתרונותיו הבריאותיים של הצמח, יש לצרוך תמצית כורכומין במינון יומי של 1 גרם – כמות שאדם ממוצע יתקשה מאד לשלב בתפריט היומי. זאת ועוד, הספיגה של כורכום במחזור הדם במתכונת טבעית ורגילה היא פחות מאופטימלית. כדי להתגבר על המגבלה הזו חשוב לשלב את הכורכומין עם פלפל שחור, שמכיל רכיב בשם פיפרין, שנמצא כעשוי לשפר את הספיגה של הכורכומין בכ-2000%.

חברת רוטס

ביו כורכומין של חברת רוטס

חשוב לדעת גם שכיוון שכורכומין נחשב למסיס בשמן, מומלץ לשלב אותו בארוחה שומנית.

ביו-כורכומין של חברת רוטס מספק לכם את כל יתרונות הכורכומין במתכונת של כמוסות, בשילוב עם רכיבים פוספוליפידים ומכיל את כל התנאים לספיגה מכסימלית של כורכומין ב 1-2 כמוסות ליום עם הארוחה.

הרכב הכמוסות כולל שילוב של 445 מ"ג שורש כורכום, 50 מ"ג ביו כורכומין (יחס מיצוי של 1:64 ששווה ערך ל-3200 מ"ג), 1 מ"ג תמצית פלפל שחור ו- 4 מ"ג פלפל שטה.במשרדי חברת רוטס, הפועלת בארץ מאז 1978,  יודעים לספר על ר"ש מרעננה, בשנות ה-40 לחייה, שסבלה במשך שנים מההשלכות של מחלת קרוהן ושום תרופה קונבנציונלית כולל כימותרפיה וסטרואידים לא הועילו למצבה, עד שנאלצה ליטול תרופה ביולוגיות בשם יומירה, גם תרופה זו לא הועילה לאור העובדה שהגוף פיתח לה נוגדנים.

בעצת המטפל שלה החלה ליטול את כמוסות הביו כורכומין המרוכזות במיוחד (3,200 מ"ג חומר פעיל) של חברת רוטס, וכבר לאחר שבועיים דיווחה על הטבה משמעותית בסימפטומים שחוותה ובמצבה הבריאותי, הרופא המטפל (שאינו מאמין בטיפול איכותי של תוספי תזונה) נדהם מהתוצאות והרימיסיה שהיא נמצאת בה כבר שנה שלמה אך ורק באמצעות נטילת תוספי תזונה.

ביו כורכומין של רוטס הוא הרבה יותר מתוסף תזונה. הוא בבחינת רכיב מזון חיוני שנטילתו תשפר את תפקודי הגוף באופן משמעותי ותאפשר לכם ליהנות מאיכות חיים משופרת ובריאות טובה.

המוצר אינו מכיל סוכר, מלח, חיטה, סויה, תירס, חומרי טעם, צבע ומשמרים מלאכותיים.

ניתן להשיג את הביו כורכומין בבתי מרקחת ובתי טבע פרטיים בכל הארץ.

חברת roots מפורסמת גם במוצרי הטואלטיקה שלה שהינם מקור לגאווה ישראלית. הם מיוצרים בארץ במפעל באור עקיבא הפועל תחת תקני איכותיים גבוהים ועומד בתקני בינלאומיים וביניהם  GMP.

הכתבה באדיבות חברת רוטס

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו