Nadar_Fly
bari14_Fly

ארוניה ברי - מלכת האוכמניות שתשאיר אתכם בריאים ושמחים

מיץ האוכמנייה שהיה ידוע במשך שנים רק לאינדיאנים, מתגלה אט אט ברחבי העולם. מחקרים רבים מוכיחים את יעילותו החד-משמעית בתמיכה בחולי סרטן, סוכרת, כולסטרול, השמנה, דלקות בשתן, אלצהיימר ומה לא

סגולות בריאותיות מרחיקות לכת (123RF)

himalayaKrem_IN

סופרפוד חדש הגיע לשכונה ואתם חייבים להכיר אותו – ארוניה ברי. היא מכילה ריכוז אדיר של נוגדי חמצון, אנרגטיים ונוגדי דלקות והכל בטעם נהדר ומפתיע שכיף, קל וזמין לשתות.

מקור הארוניה הוא באזורים הקרים והלחים בצפון אמריקה, הראשונים לגלות את הפרי המיוחד הזה היו האינדיאנים האמריקאים, שהשתמשו בו כמעורר חשק מיני. מדובר באוכמנייה שחורה הדומה במראה החיצוני שלה לשאר משפחת פירות היער. אך קיים הבדל גדול מאוד בינה ובין שאר פירות היער – הסגולות הבריאותיות הפלאיות שהיא נושאת בתוכה הוכחו במחקרים רבים שנעשו ברחבי העולם:

אלה מקצת התכונות המוכחות של הפרי. כך שאין זה מפתיע שכתב הבריאות של הדיילי מייל הבריטי כינה את הארוניה ברי: "הפרי הבריא ביותר בעולם" וכתב פוקס ניוז האמריקנית, החוקר כריס קילהאם, הכתיר את הארוניה כ"סופר אוכמנייה בעלת סגולות בריאותיות, בניהם תכונות אנטי סרטניות בולטות יותר ממזונות על אחרים".

בין נוגדי החמצון שנמצאים בריכוז אדיר בארוניה אפשר למנות:

כמו כן היא מכילה ריכוז מרשים של ויטמינים (A,B1,B2,B5,C,E) ומינרלים (סידן, מגנזיום, ברזל), והיא בעלת ערך קלורי וגליקמי נמוך. כל אלה הופכים את הארוניה למה שהיא: מזון על אמתי ונפלא.

מחקרים רבים סביב לעולם מבהירים עד כמה היא מופלאה:

סוכרת וכולסטרול

ארוניה ברי

(צילום: דן לב)

מדענים מצאו מספר תרכובות ספציפיות במיץ הארוניה, כמו חומצה קפאית, כלוריד קיאנידין-3-גלקטוסיד, דלפינידין, מלדבידין ורבים וטובים אחרים. הימצאות תרכובות אלו בכמות גדולה בארוניה הם אכן בשורה מרשימה בתחום. כמו כן הארוניה ידועה כמכילה המון פלבנואידים והשילוב של תרכובות ספציפיות אלה גורמות לאפקטים אנטי באקטריאלים, אנטי ויראלים ואנטי סוכרתיים. תרכובות אלה גם לוחמות בהיווצרות חסימות עורקים ומורידות כולסטרול רע בדם. כמו כן הן גם מגינות על הכבד מרעלים ומזרזות את יכולת הכבד להיפטר מהם. בחברה המודרנית הנוטה יותר ויותר לסוכרת ולקדם-סוכרת התרכובות הללו הכרחיות, כיוון שהן עוזרות להוריד את רמות הסוכר בדם ולהביא לשיפור ניכר ביכולת של הגוף לייצר אינסולין טבעי.

תוצאות מחקר של ארוניה על סוכרת

במחקר שנעשה במחלקה האנדוקרינית של האוניברסיטה הרפואית בפלובדיב שבבולגריה, בדקו האם משקה הארוניה יכול להיכלל בטיפול משולב לחולי סוכרת מסוג 2.  נבדקו קבוצת מחקר שהורכבו מ-16 נושאי סכרת תלוית אינסולין, ומ-25 נושאי סוכרת שאינם תלויי אינסולין. לאחר שמדדו באופן סדרתי את מידת הגלוקוז בדם של כל אחד מהנבדקים, ביקשו מהם לצרוך מיץ ארוניה מרוכז תחת תנאי צום (על מנת למנוע השפעה זרה על רמות הסוכר בדם). ממצאי המחקר הראו באופן מובהק כי בתהליך של שלושה חודשים חלה ירידה ניכרת של רמות הגלוקוז בדם הנבדקים.

סרטן

נמצא גם שהפרי מסייע בעיכוב התפתחויות גידולים סרטניים באזור השד, השלפוחית, המעי הגס הריאות והעור. מחקרים רבים מראים את הקשר הישיר בין הצמח וסוכניו נוגדי הסרטן לבין הרס תאים סרטניים ומניעתם מלהתפתח.

אלצהיימר, דמנציה וחסימת עורקים

כחלק מסגולות המרפא הרבות שנחשפו בצמח ניתן לראות בין היתר כי הפוליפנול המרוכז בארוניה עוזר בהאטה של חסימת עורקים בכך שהוא משמר את האלסטיות שלהם. כמו כן הוא שומר על רמת הפלזמה בדם, המסייעת גם היא במניעה של חסימת עורקים. במחקר שבו נבדק תרכיז הארוניה-ברי בשילוב עם מיץ לימון נמצא כי הצריכה של שניהם יחד, עוזרת לעכב התפתחות של ניצני אלצהיימר ומחלת הדמנציה.

דלקות בשלפוחית השתן

ארוניה ברי

(צילום: Aroniada)

החומר הפעיל המרוכז בחמוציות המסייע לטיפול בדלקת דרכי השתן, נמצא בריכוז הגבוה פי 10 בארוניה ברי מאשר בחמוציות. החומר הפעיל אינו מאפשר לחיידקי ה E.COLI להיצמד לדפנות דרכי השתן ולכן החיידקים נשטפים החוצה.

במחקר שנעשה בניו יורק בשנת 2014 למשך שישה חודשים נוסה המיץ באופן הבא: קבוצה א – נתבקשה ליטול פלסבו (תרופת דמה) בשלושת החודשים הראשונים למחקר. בשלושת החודשים הנותרים למחקר הפלסבו הוחלף למיץ ארוניה. קבוצה ב –  נהגה בדיוק הפוך, שתתה את מיץ הארוניה בשלושת החודשים הראשונים ולאחר מכן הוחלף המשקה בפלסבו. לאחר ששת חודשי מחקר נמצא כי בקבוצה א חלה ירידה של 55% בדלקות בדרכי השתן של הנבדקים בתקופה בה צרכו את מיץ הארוניה, ואילו בקבוצה ב חלה ירידה של 38% בלבד בדלקות. כמו כן ארוניה ברי מסייע לטיפול בבעיות גאסטרו.

שומרת על המשקל הבריא והנכון

מחקר אחר מצביע על כך שהפרי מסייע במניעת אגירת שומנים בגוף. מנגנון זה מסייע מאוד בשמירה על המשקל הרצוי לכם. מהמחקר הוסק כי צריכה סדירה של פלבנואידים גורמת למטבוליזם גבוהה העוזר בפירוק פחמימות ושומנים באופן מוסדר שעזר בייצוב לחץ דם. עוד נצפה במחקר שלאחר צריכת המיץ במשך 60 יום, רמת הורמון הרסיסטין (הורמון היורד כאשר אדם רעב ועולה כאשר הוא סובל מהשמנת יתר) השתנתה לטובה. במשקה המרוכז אין תוספי סוכר או חומרים משמרים המעכבים את המטבוליזם.

משקה אנטי-דלקתי

הארוניה-ברי הוא פרי בעל מקור מרבי של אנטי אוקסידנטים הידועים ביכולתם להגן על הגוף ועוזרים במניעה של דלקות שגרתיות התורמות לרוב למיני מחלות כרוניות בהתפתחותן. המיץ עצמו מכיל פיגמנטים טבעיים רבים (אנתוציאנינים) אשר זמינותם בתפריט בישראל די דלילה.

אין כוח? יש כוח!

חובבי הספורט והמעוניינים להרזות ימצאו עניין מיוחד במיץ ארוניה בשל תכונותיה התומכות בשמירה על המשקל ומעכבות הפיכת אנרגיה לשומן בטני. ארוניה היא גם משקה אנרגיה מעולה – אפילו אחרי העבודה, כשאתם בטוחים שאין לכם כוח היום לעשות ספורט – כוס של ארוניה תספק לכם אנרגיה טבעית בכ-10 קלוריות בלבד. רוצים לקרוא על זה עוד?

פעם-פעמיים ביום

ארוניה ברי

(תרשים: Aroniada)

הארוניה טעימה מאד וקלה לצריכה. לראשונה מגיע לישראל משקה מרוכז של ארוניה-ברי לצריכה יומיומית. הפרי המופק מצמח הארוניה, עובר תהליך כבישה קרה (חשוב לציין כי רק מפירות שלמים שלא נפגמו כדי להבטיח את מרב היעילות של החומרים הפעילים) כך שמתקבל 100% מיץ טבעי ואורגני. הצריכה פשוטה מאוד: 20 מ"ל (2-2.5 כפות) ולמהול בכוס מים, במיץ טבעי, בסודה או אפילו להוסיף לבישול. המשקה טעים ביותר. טעים ומרענן, מתאים לשימוש לכל המשפחה ולא מצריך הכנות מיוחדות.  מומלץ להכניס את המשקה לשימוש קבוע בבית לכל אחד ולכל גיל. בארה"ב, בקנדה, באוסטרליה הארוניה כבר תפסה מקום חזק של כבוד בקרב מזונות העל הפופולארי – תשאלו כל שוחר בריאות או תזונאי.

הארוניה-ברי היא 'גרסת העתיד' של האוכמניות בעלות נוגדי החמצון. הכמות העצומה של הרכיבים בעלי סגולות בריאותיות, הופכות את המיץ המרוכז לבשורה החדשה של הטבע בסיוע במגוון מחלות העולם המודרני, בדיאטה ובשמירה על בריאות כללית.

אחת החוקרות הבולטות בעולם בתחום מחקר הארוניה, היא פרופסור מרגרט בוצ'בה מבולגריה. משמשת כיום כמנהלת המעבדה בביה"ח סופיה בבולגריה ויו"ר המחלקה לרפואה כללית ומעבדה קלינית. פרופ' בוצ'בה מרבה במחקרי השפעות הארוניה ברי על קבוצות חולים שונות ואף ערכה מחקר בקרב תושבי בתי אבות אשר הראה כי צריכה קבועה של הארוניה מורדיה דרמטית את השכיחות של המצב הנפוץ הזה.

הפרופ' ממליצה לציבור לצרוך את מיץ הארוניה-ברי כחלק משמירה על אורח חיים בריא, 2-2.5 כפות פעם-פעמיים בכל גיל ולכל המשפחה. עוד הוסיפה הפרופ' כי "מעבר לעובדה שמיץ הארוניה הוא מזון-על המכיל עשרות ויטמינים, מינרלים, סיבים חומצות אמינו ועוד. הוא גם בעל תמיכה יעילה מאוד בהתמודדות עם בעיות גופניות ומחלות החל בסוכרת עד כולסטרול, לב ואלרגיות".

הוראות שימוש

ארוניה ברי

הדיילי מייל הכתיר אותה כ"פרי הבריא ביותר בעולם"

מאחר והמשקה מכיל תכונות אנטי דלקתיות ומתאים לגוף אדם בריא, ההמלצה היא למהול 20 מ"ל של מיץ ארוניה-ברי יחד עם כוס מיץ פירות או מים ולחזור על הפעולה פעמיים או שלוש ביום. מעבר לסגולותיו הבריאותיות של הצמח מדובר במיץ פרי טבעי וסמיך בכבישה קרה המספק פרץ אנרגיה והרגשה נפלאה, עתיר ויטמינים כגון B1,B2,B5,C ומינרלים כגון: חלבון, אבץ, ברזל, מגנזיום, זרחן, סידן ועוד. המיץ אף טעים מאוד כמשקה מרענן בעל טעם עפיץ וחד.

המשקה אידיאלי לשימוש גם בשילוב עם מיצי פירות אחרים, עם מים, ואפילו שייקים ועוגות גבינה. הצבע הסגול הכהה מאפשר להוסיף טעם טבעי ובריא למאכלים שונים. לארץ הגיע מיץ ארוניה אורגני כשר לחלוטין, ללא סוכר, תוספים או חומרים משמרים מכל סוג שהוא: 100% מיץ בריאות טעים ואורגני. את מיץ הארוניה ניתן להשיגו ב עדן טבע מרקט, טבע קסטל, אניס, ניצת הדובדבן ובתי הטבע והמעדניות המובחרות ברחבי הארץ.

לבירורים ולרשימת נקודות מכירה: 050-8807753 או באתר: www.aronia.co.il

הכתבה באדיבות מרום משה בע״מ – יבוא מוצרים ברומו של מזון

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו